– Flomkaos og hyttetur –

– En helg til fjells med fine jenter – 

Hei mandag, og ny uke! Jeg er fermdeles i live, hvis noen andre enn bestemor skulle lure på det 🙂 Hehe, jeg har bare kost meg GLUGG på hyttetur i helgen, etter en hektisk, men gøy uke i praksis. Nattevakten gikk som det suste, og etter enda en kveldsvakt var det altså fredag ettermiddag klart for avreise til Brokke. -I ØS, PØSENDE regn… Herregud, vi kom ikke lengre enn ut på hovedveien før trafikken stoppet opp, og da vi ikke fikk beveget oss av flekken på 20 minutt, bestemte vi oss for å sjekke lokalavisen… Joda, fem biler 20 meter foran oss lå begravet i et basseng av regn som stadig bare ble dypere..

Det tok heldigvis ikke mer enn en times tid før brannvesen og diverse andre selskap fikk pumpet opp nok vann til at køen fikk begynne å bevege på seg, men pga utrolig dårlig sikt, jordras og omkjøringer, tok den (vanligvis) to timers lange kjøreturen opp til hytten fredag kveld hele syv timer! Vi var ikke fermme før klokken elleve om kvelden, og da var det bare å hive innpå med Carolines hjemmelagde vårruller og thaigryte før vi sluknet sittende med spisebordet… De skjønne jentene mine hadde også kjøpt en diger bursdagsgave til meg, og overleverte meg denne med et helt nydelig kort som jeg enda sitter og koser meg meg <3 Heldiggrisen.


Regnet har øst ned nesten hele helgen, og det ble derfor ingen fisking på oss i år, men herlighet så hyggelig det er med innetid også! Vi fikk gått en liten spasertur i marka lørdag formiddag, men ellers tilbrakte vi hele dagen innendørs med spill, god vegetarmiddag, vin og latter. Badestampen ble selvfølgelig også fylt opp, og etter oppvarming av den, trosset samtlige regnværet for å ligge og plaske med badedrakt, vinglass i hånden og lue på hodet. Herregud så hyggelig <3


Vi kom først hjem i fem-tiden i går, og da dro jeg på besøk til Daniel for sleepover med pizzabakeren og edamamebønner hos han. Da var det nemlig nesten en hel uke siden sist jeg så ham <3 I skrivende stund sitter jeg enda her, men nå med pensum og praksisnotater på fanget. Jeg har nemlig fri fra praksis i dag, men må skrive en skoleoppgave som skal presenteres for lærer og medstudenter senere denne uken. Shit, denne uken blir travel. Jeg har fem praksisdager, jobbhelg på jobb, innlevering av oppgave og fremføring på skolen. Send meg gjerne litt styrke til å levere noen gode bloggoppdateringer også dere! 


Det var utrolig deilig med litt kamerafri på hyttetur… Men..
Nå skulle jeg ønske jeg hadde knipset bilder for hele denne uken. Heh!

5 kommentarer
    1. Så flotte bilder 🙂 ble missunnelig på deg . Skulle ønske jeg hadde en hytte jeg kunne dra på :/men men . Mye fin natur i Norge så burde vel oppleve høsten i skog og mark snart . Har hatt en gin men våt helg men ble tilbrakt inne med filmkos

    2. Det flommer over i store deler av sørnorge for tiden, vi Bergensere som er vant med mye regn har ikkje flom…..vi har hatt endel finvær når de drukner både nede hos deg og på østlandet. Krysser fingrene for en finere høst uten for mye regn og flom
      Høres ut som en koselig hyttetur tross alt <3

    3. Den fineste plassen for skikkelig kosehelg! Det 4.bilde med utsikt over tjernet er faktisk tatt fra hytten vår!! 😄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg