Oppskrift, praksis, og datenight

Aller først: Jeg ELSKER min nye praksis. Tempoet er definitivt et heelt annet på akuttmottak enn noe annet sted jeg har vært, men jeg elsker det. Virkelig. Skjønner fremdeles ikke bæret av 70% som skjer, men vi er bare på dag 2 så det er heldigvis enda håp. Hehe! Veilederen min er forresten super, og takk gud for det. Det går i 110, så jeg føler jeg til tider (les hele tiden) løper etter henne, og forstår virkelig ikke bæret når hun oppfører seg som en sjakkspiller som tenker ti trekk fremover, kommer legene i forkant og har både tatt og bestilt fjorten prøver før jeg i det hele tatt har hilst ferdig på pasienten.. HJELP! Og midt oppi kaoset oppfører hun seg SÅ rolig? Førsteinntrykket mitt av både hun og resten av crewet der borte var bare “disse menneskene er blitt maskiner”.

Jeg er så imponert over hvor mye disse unge(!?) damene og mennene kan, og er bare blitt megamotivert til å prøve å bli en like flink sykepleier selv en dag. To dager har gått og jeg har allerede fått oppleve to traume-hendelser, hjertesykdom, lårhalsbrudd, infeksjoner, og utredning av sykdom hos barn. I dag fikk jeg jammen lov til å legge inn min første veneflon også. Altså, jeg lærer SÅ mye allerede dere. Dere aner ikke hvilken spennende praksisplass det er jeg har fått! Ja, ekstasemodus tror jeg det kalles.

– Yummy in my tummy – 

Du trenger: 1. 2-3 gulrøtter 2. 3 sjampinjong sopp 4. En god håndfull spinat 5. 250g biffstrimler 6. 1/2 pakke eggnudler 7. Et glass Soy Sesam Saus 8. Saften av 1/2 lime 9. Litt pepper 10. Sesamfrø

Slik gjør du: 
1.
Kok eggnudlene etter anvisning på pakken.
2. Skjær opp sopp og gulrøtter, og finn frem spinaten.
3. Stek ferdig biffstrimlene i en panne med litt smør eller matolje.

4. Ta ut biffstrimlene og surr så sopp, gulrøtter og spinat i litt olje.
5. Krydre med litt peppet, hell over glasset med saus og klem over saften av 1/2 lime.

– Strø over noen sesamfrø og server med det samme –

Oppskriften gir tre gode porsjoner <3 
Nå lukter det date-night her, med idol og bringebærgelé!

6 kommentarer
    1. Jeg hadde også praksis i mottak da jeg studerte, og det var helt sjukt spennende. Hadde et sommervikariat der da jeg var ferdig utdannet også. Vil gjerne tilbake, men har med årene lært at det lønner seg å få klinisk erfaring på en sengepost først 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg