– 11 autumn questions –

1. Har du noen planer for høsten? Ja! 1. Være en forbaska flittig student. Jeg skal være SÅ på hugget både på akuttmottaket og på 2A, så jeg får med meg mest mulig lærdom “på jobb”, og kan gå hjem og faktisk få noen avslappende timer på sofaen om kveldene. -Med stearinlys, teppe, kakao, venner, kjæreste og hyggelige tvprogrammer. Høsten blir forbaska tung og lang om det kun skal bli tid til praksis, lesing og jobb i hverdagen. Et sånt halvår vil jeg bare ikke ha! 2. Daniel og jeg planlegger allerede kjøp av beagle valp. Jeg vil ikke ha den før i januar, ettersom jeg ikke har tid til å oppdra en valp midt i praksis, men vi er altså i gang med jakten på det perfekte kull allerede nå. Tenk endelig skjer det dere.. Har ønsket meg dette hele livet, og omsider ble tiden inne for meg og.

2. Favorittmat om høsten? Viltgryten min med potetmos og tyttebær. Den får jeg aldri nok av. Kjenner jeg gleder meg masse til mer kokkelering fremover! Jeg vil lage varme høstgryter, bake pai både til middag og dessert, eplekaker og hjemmelagde, smakfulle høstsupper. Mmm! 

3. Hvordan og hvor skal du feire Halloween i år? Nei, det vet jeg ikke ass. Forhåpentligvis på jentekveld med snoperier og en skrekkfilm. Kunne ha sagt en klissekveld og, men Daniel hater alt innen sjangeren skrekk.

4. Hvilke tvprogram ser du frem til å se i høst? Å, det er så mange! Farmen! Skal vi Danse, 71 grader nord, Jakten på kjærligheten og Ungkaren hvis det begynner igjen. I år har bestemor og jeg også bestemt oss for å prøve å følge med på bloggerne også. Det har vært litt for dramatisk for oss de tidligere sesongene, med mye grining og litt for lite feelgood, men i år har vi troa.  

5. Er det noe du gruer deg til i høst? Ikke annet enn mørket. Det er et vanskelig halvår å være blogger på pga de få timene med dagslys, men jeg skal nok finne ut av det dette året også. Tipper dette semesteret bare blir helt fantastisk spennende. Ingen eksamner, tidlig juleferie og så bachelorskriving og valpekos hele vinteren?! Herregud, for en luksus <3

6. Shopper du på Black Friday? Ja, hvis jeg trenger noe litt dyrt som jeg kan få til en billig penge. Som turtøy, skiutstyr, ullundertøy eller noe i den duren. I forfjor kjøpte jeg turbuksen min til halv pris på black friday, og det kuppet gleder jeg meg enda stort over. Hehe!

7. Har du noen hobbyer i høst? Ikke utenom turgåing i skogen med og uten hund! Gleder meg til å trekke inn litt kjøligere luft igjen snart. -Og brenne bål! Åå, den bålkosen er livet om høsten. 7 september drar jeg til Brokke med hele 7 jenter på en real jentetur til fjells. Det blir faktisk helt rått.

8. Er det noe du craver spesielt på denne årstiden? Varme kopper med kakao, krem og en dæsj kanel. Det drikkes det uendelig mye av hos meg.

9. Nevn 3 ting som gjør denne høsten ekstra bra: 1. At bestis er gravid, og at hun har flyttet så nærme meg at jeg kan traske ned på besøk for å se babymagen vokse hver eneste dag om jeg vil. 2. At jeg har fått livets praksispakke med de gøyeste praksisavdelingene av dem alle! 3. At jeg har peis i hus og at svigerfar sponser meg og boden min med ved i år også. Heh! Gleder meg SÅ innmari til å fyre i peisen min igjen.

10. Jul er fire måneder unna, har du noen planer for den? Åå, dette blir første jul i egen leilighet! Jeg har overhodet ikke plass til juletreet i min nye crib, men om jeg så må henge det fra taket så gjør jeg det ass.. Juletre SKAL jeg ha i mitt hus. Ellers gleder jeg meg som alltid til julegaveshopping, baking og alt som hører med familiens juletradisjoner. Jeg får over 2 uker med ferie før jul i år, så det skal bli helt magisk..

11. Hva liker du best med høstmoten? Tjukke kåper, strikk, og skinnbukselivet. I år har jeg også bestemt meg for å gå mer med jeans. Høye jeans, tykke strikkegensre med høy hals og hvite eller helsorte sneakers er hooot.

22 kommentarer
    1. Får du over to uker med fri før jul, etter praksis? Siden vi begge går på sykepleie på UiA, så vil jeg da tro at vi får juleferie samtidig; altså ca. fredag 14.12 i uke 50? Eller tar jeg helt feil nå? Hahah 🙂

    2. Anonym: Jo, men det er samme for meg om Daniel vil kjøpe den sammen med meg eller ikke. Nå ville han det så da gjør vi det sånn 🙂 Beagle blir det uansett, men kjøper jeg den alene så går jeg nok ikke for den dyreste med størst jaktinstinkt <3

    3. Marthe – Jeg ELSKER bloggen din! Blir så glad av å klikke inn her hver dag (og litt sjalu inni mellom med alt det morsomme og kjekke du finner på). Jeg ser sånn opp til deg. Du snakker bare positivt om sykepleien, jobb, venner, fritid og alenetid og jeg ELSKER det! Bloggere som så og si bare er positive, er de beste bloggerne. Jeg elsker også at du ikke har så mange sponsorinnlegg. Jeg kan ikke fordra de bloggene der annenhvert innlegg er sponset. Stå på! Neste år flytter jeg til Kristiansand og da vil jeg besøke mange av de magiske plassene du har vært på. Strender, skoger osv… Klem <3

    4. Hei Marthe!
      Jeg har akkurat begynt på sykepleierstudiet, også lurer jeg på om du kan skrive et innlegg med f.eks tips og triks ifh studieteknikker/notatskriving, eller om du har noen tips til anatomi lesing etc?
      Har lest de innleggene du har skrevet tidligere om temaet, men tenkte kanskje du har flere tips nå som du begynner på 3.året? <3

    5. Oj, lenge siden jeg har vært innom bloggen din nå! Jeg husker jeg en gang var fast leser av deg når du begynte bloggingen 😀
      Tror jeg kalte meg for lisebrevik.blogg.no den gang… Gøy å se at du har utviklet bloggingen din så bra som du har gjort, og at du er kommet deg opp på topplisten! For et herlig innlegg <3 Med gode svar på spørsmålene også!

    6. Astrid: Nei bilde er fra Pinterest så jeg aner ikke hvor den er kjøpt, men ta en tur på Zara i høst. De pleier å ha mange fine kåper 😀 Bikbok også forsåvidt!

    7. Paula: For en nydelig kommentar å våkne opp til 😀 Tusen tusen takk for gode ord Paula! Gled deg til å flytte hit. Kristiansand by er Norges fineste by å bo i, spesielt vår og sommerhalvåret <3 Stor klem!

    8. Så koselig innlegg! Ble varm inni meg når du snakker så fint om høsten og alt det fine du har i vente 🙂 jeg blogger ikke ,men kanskje jeg skal svare på samme spørsmål for meg selv . Så har jeg også noe å se frem til :p Gleder meg forrsten allerede til du skal blogge i jula. Du er så flink til å spre julestemning <3

    9. Wiii, valp! Anbefaler bøkene ikke skyt hunden, på talefot med hunden og 100% hverdagslydighet 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg