How i like to spend my free time


Mmm! Denne oppskriften på hvit pizza er dere nødt til å teste ut en gang i sommer. Jeg fikk den servert av Siri i helgen da vi var på hyttetur sammen, og lagde meg den igjen i går da jeg hadde en hel dag hjemme alene til soling, alenehygge og HBO. Siri er vegetarianer og valgte bare å droppe spekeskinken på toppen, så til dere som ikke liker eller spiser kjøtt: Den smaker supergodt uten også! -Også er den både enkel og ganske så budsjettvennlig! 


– Metime med hvit pizza og The Handmaid’s tale –


Du trenger: 1. 8dl hvetemel 2. 3 dl lunket vann (37 grader) 3. 0,5dl matolje 4. 1,5ts salt 5. 1,5ss tørrgjær 6. Litt ruccola 7. Litt spekeskinke 8. 1/2 sitron 9. 3 fedd hvitløk 10. 2 chilli 11. 4-5ss creme fraiche 12. 1 pakke mozerellaost 13. Litt revet vanlig ost


Slik gjør du – Pizzabunn:
1. 
Bland tørrgjæren med 3 dl lunket vann. 
2. Tilsett hvetemel og salt og kna det hele til en deig. 
3. Hell over 0,5dl matolje og smør dette godt utover hele deigballen.
4. Dekk med plast og sett til heving i minst 1 time. Jeg liker å heve den i 3 timer.


5. Hakk opp 3 fedd hvitløk og 1 chilli (uten frø). Ha dette i en skål med 4-5ss creme fraiche.
6. Rør inn saften av 1/2 sitron. Krydre med litt pepper (om du vil).
7. Kjevle ut deigen og smør et godt lag av creme fraiche-blandingen på bunnen.
8. Dekk med litt vanlig revet ost samt noen avrevne biter av mozerellaosten.
9. Stek midt i ovnen på 225g i ca 20min. Dekk så med ruccola og spekeskinke og server!


Nyyt! Superenkel, og veldig veldig god på smak <3 Nå skal jeg sette meg i bilen og kjøre en tur til bestis. Cathrine har invitert meg på reker i kveld, men før det skal vi ordne litt i den nye store hagen hennes <3 Gleder meg til å få beveget litt på skrotten min igjen nå kjenner jeg! Haha. Dessuten må jeg se og få kommet meg litt ut i dette finværet. I morgen melder de nemlig pøsregn og frisk bris her igjen, og med det blir hele campingturen til jentene avlyst. Usj! 

13 kommentarer
    1. Anbefaler både hvitløk og litt chiliolje i creme fraichen 🙂 Og revet salatkylling deretter, før et lass av rødløk, tomat, mozzarella og spekeskinke 👌🏼👌🏼

    2. Hei! Hvor er sandalene på de siste mystoryene dine fra? De du brukte da dere rydde hagen til en venninne!

    3. Så skikkelig digg ut 😋 Du eller noen av vennene dine er ikke tilfeldigvis interessert i billetter til Palmesus? Selger fire weekendpass 😅

    4. Etter du skrev at du så Handmaids tail måtte jeg bare teste det ut, og nå er jeg hekta og godt på vei inn i sesong to!
      Kan forresten anbefale pinjekjerner oppå den hvite pizzaen, dersom du liker det <3

    5. Prøv å ha cremefraiche med hakket jalapeños i. SÅ godt!! Topping ha ost som smelter og når du tar pizzaen ut ta på ruccula, spekeskinke, avokado, pinnekjerner og minitomater. Beste pizzaen jeg vet om

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg