10 ting jeg vil gjøre i juni

Endelig er juni her. Den aller første sommermåneden. Joda, nå har vi hatt 20+, sommer og sol i omtrent en måned allerede, men det føles likevel godt å kunne si at sommerferien offisielt er i gang. Jeg er kommet hjem fra ferie igjen og jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har gledet meg SÅ mye til å komme hjem fra en vacay. 30 grader har vi i skyggen i Kristiansand i dag, og før ei litta kveldsvakt kaller på jobb, skal jeg slenge meg på bystranda med Annika og gjengen <3 I går var jeg på fiskebrygga med Cathrine, Selini og hennes nye mann, drakk alkoholfrie drinker, spiste blåskjell og bare nøt meg i fire hele timer før jeg dro hjem til Cathrine på jentekveld i hennes nye crib! Livet smiler, og jeg har så mye GØY på agendaen for de neste seks ukene at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg..


I juni måned skal jeg…

1. Reise på hyttetur med seks jenter, og én mann (hvis han tørr). Førstkommende helg reiser jengegjengen og jeg opp til farmor og farfars hytte på Bortelid for en weekend med nydelig vær der. Da lukter det årets første fisketur, grilling (om det er lov), skalldyr, spillkvelder og vin i glassene. Har gledet meg til dette i over en måned nå. Hytteturene våre har vært så innmari bra tidligere, og nå er det tilogmed juni, 22 grader og fiskesesong! JAA!

2. Dra i dyreparken med jentegjengen. Oh yes! Dette her blir en real venninne-måned. Jeg har tatt på meg en hel hau av ekstravakter, men likevel har jeg MANGE fridager igjen som jeg har planer om å bruke på morsomheter med mine aller beste! Tirsdag drar jeg i dyreparken med en hel jentegjeng for å bare være barn igjen en hel dag, og når parken stenger for kvelden tar vi festlighetene videre, inkluderer enda flere jenter, griller sammen og/eller fisker sammen!

3. Dra på Geirs store favorittsted og spise skalldyr i sola! Allerede i morgen venter en time hos regnskapsføreren, og når det kjedelige papirarbeidet er unnagjort, drar Geir og jeg ned på Sjøhuset for å sitte der i finværet, med blåskjell, fries og en god vin! Vi har faktisk ikke spist sammen i hele år, så nå er det på tide!


4. Dra på tirsdagskonserter på fiskebrygga. Hver tirsdag igjennom hele sommerferien er det full fest på fiskebrygga i Kristiansand med konserter, allsang og you name it. I år SKAL jeg være flinkere til å delta på dette.

5. Reise til Atlanta! 30 juni drar jeg til Oslo, for å sette meg på flyet til min kjære mann i Atlanta. Gleder meg til å tilbringe to uker i ekstrem-varme og få noen opplevelser med kjæresten min også sommerferien 2019. Han er jo på jobb så jeg vil nok tilbringe en del tid her alene på og rundt hotellet, men det gjør liksom heller ingenting. Jeg trives godt i mitt eget selskap, og kan bruke noen av disse timene på å lese meg opp til sykehuspraksis til høsten også!

6. Kjøpe grill og enda mer hagemøbler. Svigermor kom og leverte hele hagemøbel-sofaen min for et par uker siden, og da jeg fikk den på plass innså jeg hvor stor verandaen min faktisk er. Den ser liksom enda helt.. tom ut? Jeg må rett og slett fylle den opp med mer møbler og dill for at det skal se litt hyggelig ut der ute! Heldigvis fant bestemor noen hagemøbler som passet midt i blinken, så de drar jeg å kjøper meg allerede i morgen. Gleder meg til å vise!


7. Gå mye sminkefri. I går kveld var første gang på en uke at huden min bar sminke, og det har vært så GODT å gå uten så lenge! Dessuten har jeg blitt så brun i ansiktet nå at det bare ser dumt ut når jeg legger det alt for lyse pudderet over den brune, gylne huden. I juni skal huden få puste!

8. Huske solkremen! Ja, det synes jeg faktisk fortjener et eget punkt. Siste dag i Kypros lå jeg bare 3,5 time i solen. “Trenger sikkert ikke solkrem da”, tenkte jeg, og la på toppen av det hele et lag babyolje på armene mine i håp om at det skulle effektivisere bruningsseansen. Vel.. Da kvelden kom så jeg bokstavelig talt ut som en kokt hummer på hele overkroppen. Jeg.Var.Så.Stekt! Skalv og kokte om hverandre og kastet opp om natten, så jeg tror fader meg jeg fikk en mild versjon av solstikk på disse timene.. Vær forsiktige i varmen sier jeg bare. Ikke undervurder de strålene!

9. Lese en romantisk roman. Jeg har ikke lest en roman på så lenge jeg kan huske. Kjenner jeg savner å gli inn i en fantasiverden, være oppslukt av en eller annen romantisk historie og bare drømme meg bort i denne..

10. Ta en reprise av fjorårets desidert beste sommerminne, og dra på camping med jentegjengen i ett døgn. 14-15 juni reiser vi på teltcamping bare oss girlsa! Vi har ikke bestemt destinasjon enda, men det må bli et eller annet paradis av et sted med havet der vi kan fiske, kanskje padle i kajakk, spille volleyball eller bare grille, sole og slappe av sammen. Fy søren så gøy vi hadde det i pappan til Annikas campingbil i fjor. 


Jeg er så sjukt heldig, som har så fantastiske venninner <3
Gleder meg til alle nye minner vi skal lage sammen i juni!

13 kommentarer
    1. Hei. Lagt merke til at du noen ganger skriver «nøt meg», istedet for f.eks jeg koste meg i det fine været etc. Dette er noe som kan feiltolkes veldig, altså «nøt meg». Jeg får hvertfall assiasjoner til noe helt annet! Dette er kun ment som konstruktiv kritikk, digger bloggen din ellers 🙂

    2. Sommerferien 2018 kanskje 🙂 I hagen hadde jeg gått for et par solsenger med et lite oppbevaringsbord i mellom, og kjøp deg en stående vifte så er det ikke noe problem å ligge på verandaen før en evt kveldsvakt. Blomster, palmer og lyslykter gjør også susen. Angående bok så anbefales dødevaskeren. Den er ikke romantisk men utrolig god og tar opp viktige tema.

    3. Kathrine: Skulle bare sjekke om dere var med 😀 Heh! Tusen takk for lesetips Kathrine! Jeg må kanskje ha meg et par solsenger også, men først blir det grill og et lite “sittested” med teppe og dill :’)

    4. Anbefaler å lese De syv søstre serien av Lucinda Riley! Perfekt sommerkos med romantikk,drama og historie i fortid og nåtid! Er snart ferdig med første bok selv og tok bare noen kapitler å bli helfrelst! 😀 Goooood sommer!

    5. Hei!
      Kan du skrive en liten syden-guide?
      Viktige ting å ha med seg, pakkeliste, lifehacks, musthaves.
      Og over alt så ønsker jeg meg en skikkelig bildecollage med passende antrekk og pene kjoler.
      På tirsdag er det akkurat en uke til vi reiser og jeg har lyst å bestille meg litt klær til vi drar.

    6. Babyolje??? Går sykepleien selv og fikk helt noia etter lesing om hudkreft og føflekkreft.. så her går det i faktor uansett!

    7. Så kjekt å høre om ferieplanene dine, inspirerende! Ser ut til at du har en fin sommer i møte 🙂 Kan du ikke tipse om du kommer over en romantisk roman som er verdt å lese? Perfekt for sommerdager!

    8. Jeg fikk faktisk lyst til å slenge meg på alle dine planer i sommer jeg! Høres ut som du har en fin sommer i vente og noen enda finere venninner å dele den med! 😁 Bare å nyte å kose seg <3 ☀️☀️

    9. Kan du skrive mer om studiet, sykepleien? Hvordan de to første årene har vært, største utfordringen på studiet, hvordan var medikament-prøven..var det vanskelig å lære seg medikament-matten? OSV 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg