Sentido, Sandy Beach


God morgen fra Sentido, Sandy Beach! Et fire stjerners, passe fint hotell med et supert bassengområde og en helt ok strand. Vi betalte nesten ingenting for å reise hit i mai måned, så jeg er ihvertfall superfornøyd! Temperaturen er perfekt, (tilogmed i havet), vi har hatt skyfri himmel hver dag og shoppet som gale på de spanske kleskjedene som de har her nede. De siste to dagene har sett relativt like ut! Vi står opp klokken 09.00 (jeg 07.00 for å blogge), spiser frokost, drar på beachen og ligger der til 17.00 om ettermiddagen før vi hiver oss i dusjen og går til sentrum for litt shopping og god mat. Jeg fikk årets skille på puppene allerede etter dag 1 og jobber nå iherdig med å få bort dette. Heh! Selv om det er noen grader varmere hjemme nå enn i Kypros, så merkes det godt at solen er sterkere her!


– Lite bildedryss fra hotellområdet –



Første dag her nede traff vi på en fremmed fra statene, spiste like godt middag med ham på en lokal restaurant her nede, og tilbrakte resten av kvelden i hans selskap. Selv om jeg ferierer med en venninne, så synes jeg det er så hyggelig å treffe nye mennesker som er helt ulike meg selv, høre hvordan de lever på den andre siden av jorden, og bli litt klokere på andre kulturer enn min egen! Det er virkelig noe jeg har savnet de siste par årene når jeg ikke har fått reist så mye. Dessuten fikk jeg litt tips til min egen tur til statene i juli. ClearWater i Florida skal visst være kåret til USA’s fineste strand flere år på rad med sin hvite sandstrand og klare vann, så mye mulig Daniel og jeg booker oss en weekendtur dit under reisen <3 Vi får sjå! Ett sted med strand må vi ihvertfall se og få rømt en gang i løpet av turen.


Planen for dagen er som planen for de to forrige.. Ligge og grille på stranden, bade (masse) og bare slappe av. I morgen venter nemlig noe litt mer spenstig oss. Vi skal på båttur fra havnen i Larnaca og ei litta tur innom hotellets spa-avdeling for en etterlengtet ryggmassasje! JAY! Det skal smake godt før to dager med skriving og hjemmeeksamen/Kyproseksamen venter meg. Håper dere har det helt topp der hjemme, og nyter varmen. Spesielt dere som bor på vestlandet. Hører rykter om at dere har to dager med 31(!) grader i skyggen denne uken.


Nyyt sier jeg bare <3 Dere i Stavanger by fortjener og litt sol.

20 kommentarer
    1. Dere burde absolutt ta dere en tur til Florida om dere har mulighet! Var en tur i Destin i mars, og har virkelig aldri sett maken til strand (og kan bare forestille meg hvordan den du snakker om ser ut om den er enda bedre). Strendene i f.eks. Hellas er virkelig ingenting i forhold.. Var rett og slett helt magisk! 😍

    2. Christine: Å gleder meg<3 De melder 40 grader i skyggen temperaturer i juli og uten strand i Atlanta blir det helt fryktelig varmt, så en weekend må vi ihvertfall få til en tur. Skal google litt på Destin også jeg nå <3

    3. Clearwater er helt nydelig, anbefales på det varmeste! Elsker USA, et noe spesielt med stemningen og folkene der.. Det er bare så magisk alt sammen<3 Gled deg!

    4. Kan anbefale å dra til stranden i Fig tree bay, Konnos beach eller Nissi beach i Ayia napa, kjempe fine strender!
      Kos deg masse videre

    5. Ser altså så utrolig flott ut! Jeg har fulgt bloggen din i flere år, og vet du er en hyppig “reiser”. Derfor lurer jeg på om du har noen gode reisetips? Vi er en jentegjeng på 18 år som ønsker å reise neste sommer, helst liitt fest muligheter, i tillegg til strand og varme. Storby er derfor ingen nødvendighet;)
      Kos deg masse videre!!<3

    6. Ååh, det ser helt fantastisk ut, håper dere koser dere masse!😍 Jeg bodde 1år i Florida og Clearwater beach er absolutt til å anbefale, helt nydelig og ikke minst koselig! Kan fort bli varmt, men er mest luftfuktigheten som gjør det værst, hehe! Bare til å bade mye😂 Anbefaler også ein tur til Bahamas om dere får tid, er ikke så mye å finne på der, men absolutt verdt et besøk. Kort flytur fra Florida er det også(ca.1 time) 😁

    7. Silje: Å herlighet! Bahamas!? Ikke si det engang.. Det og Jamaica tror jeg er drømmedestinasjon nr. 1 og 2.. Vil bare ikke tilbringe så veldig mange timer på fly ettersom han bare får fri fra fredag kl 12 til søndag kveld. Får med andre ord bare en full dag på beachen uansett hvor vi ender opp <3 Fint blir garantert det uansett!

    8. Amalie: Heisann! Hvor langt vil dere reise og til ca hvilken pris? Jeg dro jo selv med venninner til Rhodos hver eneste sommer fra jeg var 17-21, og så dro jeg til Egypt noen år etterpå, men her vet jeg ikke hvor trygt det er å reise for øyeblikket <3 Dette er ihvertfall rimelige destinasjoner som tar under 5 timer med fly. Jeg har også vært i Magaluf, men der likte jeg meg dårlig. Hehe. Selv som 20åring ble dette alt for vilt for min smak, og ekle strender med kondomer i strandkanten.. Ja, neitakk. Heh! Fineste stedet jeg har vært på jentetur er definitivt Sardinia i Italia. Her reiste vi tre stykk for rundt 3000kr per person husker jeg riktig, og da bodde vi suuperfint hadde hvite sandstrender, heelt turkisblått hav og mulighet for shopping og fest om vi ville det. Men reis i mai/tidlig juni for å få det så billig <3 God tur uansett hvor dere ender opp 😀

    9. Stine: Hei hei! Det er ganske dyrt. Akkurat som i Norge 🙂 Koster 600kr for en times massasje. Jeg betalte 350kr for en halvtime og det var ingen magisk opplevelse så jeg ville heller gjort det hjemme <3

    10. Tusen takk for svar! 🙂
      Det var dyrt ja! Får se om jeg finner en annen plass.
      Kan du skrive om hvilke plassen det er fint å dra til, ting å få med seg osv? Har aldri vært i Larnaca før så setter stor pris på litt guide fra en som nettopp har vært der 🙂
      Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg