Enda en praksis bestått!


Hallo mandag, og farvel psykiatri-praksis! Fy søren for en rar følelse å være ferdig med hele dette praksis-semesteret. I dag hadde jeg min aller siste dag i akutt ambulant team for barn og unge, og den ble en av de beste av dem alle. Jeg har altså hatt det SÅ hyggelig i dag. Jeg leverte bare fra meg sjokoladekaken jeg hadde bakt på kontoret i dag tidlig, og så dro jeg med fire ungdommer og to voksne ut i skogen på heldagstur for bålkos, kokkelering, skravling og bare.. KOS rett og slett. Jammen dukket det opp en diger røy også da vi satt rundt bålet, og denne fuglen var altså så parringsklar og tam at den bare la seg ned med stjerten i været da vi klappet og tok på den. Aldri opplevd maken, men herlighet for en underholdningsfaktor! Holdt oss med selskap i hele to timer den fuglen! Åh, nei.. Dette var bare en perfekt avslutning på en praksisperiode som ikke kunne ha vært mer fantastisk. For noen opplevelser og erfaringer jeg har fått ut av disse månedene, og for noen nydelige ungdommer jeg har fått bli kjent med. EVIG takknemlig er jeg <3



Nå er jeg tilbake i sofaen og sitter med helt røde kinn etter en hel dag ute i frisk luft, og her skal jeg sitte og jobbe i noen timer før kvelden skal tilbringes hos Kristine og Christoffer. Vi skal spise middag sammen, også tenkte jeg å ta med noen av kakerestene til bestis, oog en skrekkfilm vi kanskje kan snurre sammen i kveld. 


Håper mandagen deres har vært fin! Nå øser regnet ned her, så nå er jeg glad resten av dagen skal tilbringes innendørs. På lørdag, da jeg var på shopping i sola dro jeg med meg hjem litt nytt tilbehør til kjøkkenbenken min. Tenkte bare jeg skulle vise frem dette her i dag! Alt sammen er fra… wait for it: Hansen og Co. (Som alt annet på kjøkkenet mitt), så nå mangler bare en kaffemaskin før benken er komplett! Jeg har alt sett meg ut en nydelig en i hvit, og bestemor ville *kremt* kjøpe den til meg som “bestått praksis-gave” sa hun! Bare en unnskyldning for å skjemme bort barnebarnet tror jeg, men jeg kan ikke annet enn å juble for det 😀  Alt for god den dama der <3 


Kan dere ha en fin mandagskveld? 
Vi skrives mer her i morgen vi!

12 kommentarer
    1. Hei. Bare et lite tips: tenk på hvor brun (og lite bloggervennlig 😂) kaffemaskinen kommer til å bli etterhvert hvis den er hvit. 😊

    2. Hei! Har psykiatripraksis selv og lurer på om du har noen tips til en liten oppmerksomhet jeg kan gi min kontaktsykepleier om takk for god veiledning? 🙂

    3. Hei! Det hadde vært supert for oss sykepleierstudenter som enda ikke har vært i psykiatrisk praksis å lese et innlegg fra deg om hvordan dette har vært. Vet du har skrevet om praksisen i ett og annet innlegg, men et mer utfyllende innlegg hadde jeg satt pris på!

    4. Silje: Turbuksene mine er fra Fjellreven, og turskoene fra Crispi 🙂 Du får kjøpt sistnevnte på XXL og førstnevnte mange steder på nett. Ellers er jakken min en jaktjakke fra Härkila og den hvite genseren jeg ofte har under fra Ullvang. Dette finner du også på XXL. 🙂

    5. Vilde: Hei hei! Hmm, hvordan da? Dagens kaffemaskiner griser vel ikke så mye? Spruter det litt så er det vel bare å tørke bort dråpene med en gang 😀

    6. Pia: Heisann! Jeg vet ikke hva veilederen din liker, men en blomst og en boks med sjokolade holder nok i massevis. Liker ikke alle sånne runde lakris og sjokoladekuler, eller er det bare meg? Hehe, de ser litt fine ut også. Ellers kan du jo gjøre som meg og satse på at han/hun er glad i kaffe. Kjøpe syrup i vanlije og/eller karamell til kaffen hennes og eventuelt en god kaffe i form av pulver, bønner, eller kapsler. (Da må du jo vite hva hun har av maskin eller trakter) 🙂 Eller et par nye, fine kaffekrus <3

    7. Gøy at når du hadde din siste dag i praksis i psykiatrien så hadde jeg min første! Vel og merke i alderspsykiatrien og som ergoterapistudent! Bra å høre at du har trivdes så godt som du har gjort, håper jeg blir og trives likes godt selv!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg