Litt om uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Forrige uke var virkelig en av de bedre. Jeg kooste meg i praksis, nøt ordentlig vårvær, trente fem av syv dager, dro ut for å spise med medstudenter, og jobbet som en helt på helsesenteret samtidig som jeg nøt en hel helg med kjærleiken på hytta hans. Fy fader, hvis den nye uken bare blir halvparten så innholdsrik..


Ukens funfact… I dag har jeg hatt snopestopp i nøyaktig 9 dager, og jeg kjenner jeg er litt stolt. Forrige mandag lastet jeg ned appen “Daycount” for å telle ned dagene til Kypros og Atlanta, og på denne oppdaget jeg at det også var en “streak” funksjon der jeg kunne sette inn datoen jeg skulle starte med mitt godtestopp-prosjekt og se hvor mange dager jeg faktisk klarte (klarer) å holde meg unna snoperier! Jeg har ikke blitt helt fanatisk altså. Jeg ble bare lei av å nærmest kjenne på sukkerabstinenser hver kveld, og fikk lyst til å gjøre noe med det. Så heretter spiser jeg 0 sjokkis, 0 chips, 0 smågodt og 0 lakris. Ihvertfall for en 30 dagers periode, så får vi se.


Ukens kleineste… Ukens svetteste øyeblikk hadde jeg lørdag ettermiddag da jeg ringte til feil svigerfar. Det vil si.. Min gamle svigerfar, som jeg verken har sett eller pratet med på hva er det nå? Seks år? Dere kan tro jeg ble en smule svett i hatten da jeg skjønte hvem jeg hadde ringt for å åpne porten til hytten.. 

X-svigers: Hei, det er Lars!
Meg: Hæ? Ånei!! Jeg har ringt feil svigerfar!
X-svigers: Javel? Har du så mange? 
Meg: Eehe.. Nei… 


Ukens filmtips… Fishpeople på Netflix. Ah, en akkurat passe lang dokumentar som fungerte ypperlig som avslappende kveldsunderholdning etter dusjen min i går! Jeg måtte faktisk ringe Andrea etterpå også for å få henne til å melde seg på min nye interesse for snorkling i norsk hav.


Ukens cravings… Smoothie bowls x flere toppet med masse masse digg! Jeg har hatt en hver dag den siste uken. Enten til frokost, eller som etter-trenings-mat. Mmm! Superdigg spesielt litt frokostblanding, gojibær, mandler, mango og ørlite kanel!


Akkurat nå… Skal jeg avgårde til praksis for ukens tredje og nest siste vakt! I dag har jeg gledet meg litt ekstra til å dra, for i dag har jeg med en diger pakke til veilederen min. Det har vært en drøm å være under hans opplæring disse to månedene, og ettersom jeg tidlig skjønte at han har et helt spesielt forhold til Nespresso kaffe, bestilte jeg 100 kapsler i ulike smaker til ham en dag forrige uke, da han lå hjemme med spysyka og jeg hadde kontoret hans for meg selv. Jo, og en fin kapselholder til kontoret, samt noen kaffesyruper i ulike smaker. Gode Morten, kommer til å bli så glad <3 Tusen takk for at du har gitt meg den beste praksisopplevelsen så langt i min studentkarriere, og takk for all Dumlesjokoladen <3 Jeg har lagt på meg 3 kilo den siste måneden… (Derfor iverksatt godtestopp).

Morten: Marthe, vet du hva jeg tenkte første gang jeg så deg?
Meg: Nei.. Fortell!
Morten: Faen… Jeg skal veilede en dukke…
Meg: ….


Ingenting å si på humor, humør og ærlighet ihvertfall!
Det er jammen godt at sisteinntrykket teller mest <3

8 kommentarer
    1. Du er en skjønning altså <3 koser meg såå med innleggene dine! Du er så flink og et skikkelig friskt pust i hverdagen <3

    2. Hei Marthe. Jeg vurderer å skaffe meg hund, og mener å ha lest at du også har store planer om å få en. Har du tips til noen flotte raser jeg kan vurdere? 😊

    3. Så hyggelig med gave til veileder! Men hvor kjøpte du kaffesirup? Jeg er meget interessert i det hehe! 🙂

    4. Yvonne: Heisann! Ja det stemmer, men jeg har ikke peiling på hunderaser generelt. Jeg bryr meg bare om en og det er beagler. Hehe! Men de krever sitt så hvis du bare vil ha en kosehund så bør du velge en annen variant 😀 Jeg synes også toller-rasen er veldig fin!

    5. Blir alltid så glad når jeg titter innom bloggen din, Marthe! Ikke bare inspirerer du på interiør og «det overfladiske» men også på studiefronten. Har søkt på sykepleien, og gleder meg mer og mer for hvert innlegg du skriver <3
      Olaug: jordbærpikene selger også ulike kaffesirup, regner meg at det finnes i de fleste byer!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg