– Mango & Kyllingsalat –


Skulle ønske denne salaten så halvparten så god ut som den faktisk var, for woah! Beste jeg har laget i mitt liv. -På salatfronten iallefall! Mango og kylling er en vinner i seg selv, men det som gjorde den ekstra god tror jeg var kombinasjonen av det og crunchy krutonger, gresskarkjerner og…. tranebær! Ja, tranebær smaker helt fantastisk i salat, så om dere enda ikke har prøvd det: Do it! Nå får jeg straks Hannemor på besøk her og da skal det knipses på bloggbilder til den kommende uken. Tenk, nå er det bare to uker igjen av turnuslivet for oss begge! 


Etter fire måneder med 80% “stilling” i praksis skal det bli helt rart å plutselig ha tid til å bloggen syv dager i uken igjen. Jeg har ni vakter til jeg, så er det fader meg sommerferie! Neida, vi har undervisning på skolen i hele mai, men det er bare noen få timer i uken, og det kaller man ferie, gjør man ikke? Åh, denne sommerferien skal nytes, for det blir min siste som student på en stund. På denne tiden neste år er jeg i full gang med jobbsøking! *GLIS*


– Mango & kyllingsalat –


Du trenger: 1. En pakke ferdig stekt og skivet kyllingfilet (Denne med smak av soltørket tomat fra Coop var nydelig) 2. 1/2 mango 3. En håndfull salatmix med ulike salatblader 4. En liten håndfull gresskarkjerner 5. En liten håndfull tranebær 6. 1/3 agurk 7. En håndfull krutonger med eller uten smak 8. 80g fetaost i terninger 9. Litt balsamico 10. Ti cherrytomater


Skjær alt bortsett fra tranebær, krutonger og gresskarkjerner opp i mindre biter og miks sammen! Ringle over litt balsamico før servering! Jeg brukte både fetaost og kylling ferdig marinert i soltørket tomat og trengte derfor faktisk ingen verken salt eller pepper for å gode smaker. Heeelt fantastisk er denne komboen!


Håper det smaker <3 Vi sees her igjen litt senere i dag!

9 kommentarer
    1. Er så gøy å høre om studiene Marthe! Håper du har en kjempefin søndag <3 Jeg går første året på sykepleien i Grimstad, og lurer på hvordan du øvde til hjemmeeksamen i SY-111 menneske, samfunn og sykepleie, og eksamen i SY-110 Grunnleggende Sykepleie? 🙂

    2. Kan du ikke skrive en oppdatering om hvordan det har gått på praksis i psykiatrien? Hva du har opplevd, hvordan det har gått osv? <3

    3. Line: Så hyggelig at du studerer sykepleien selv i Grimstad, og synes det er gøy å følge mine år på sykepleien også 🙂 Jeg leste ikke til hjemmeeksamen i det hele tatt. Jeg sørget bare for å ha de bøkene jeg trengte klare til eksamensdagen. Du vet ikke hvilken case eller hvilket tema du kommer til å få, og du klarer ikke å få en oversikt over stoffet i så mange bøker til hjemmeeksamen likevel, så konsentrer deg heller om grunnleggende sykepleie. Jeg leste hele den rosa boken og pugget alt som var relevant i denne 🙂 Husker jeg riktig så finnes det også eksamensoppgaver til disse bøkene på nett. Du kan jo titte litt på de som tilhører den rosa boken ihvertfall? Spørsmålene som kom fra de andre to bøkene på eksamen var veldig sånn “tenke seg til” spørsmål, så folk flest klarte å svare på disse selv uten å ha lest fasiten <3 Bruk tid på den rosa så klarer du deg kjempefint 😀

    4. Anbefaler deg å smøre pesto på brødskiven på begge sidene, steke det i pannen litt, og spise det til salat!! såååå godt <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg