Filmtips til helgen


Goood morgen fine dere! Som Daniel og jeg koste oss i går. Timene bare flyr i den mannens selskap <3 I dag har jeg kveldsvakt i praksis jeg, så nå sitter jeg enda godt pakket under D sin dyne og koser meg med litt blogging før dagens treningsøkt. Jeg må få til et par økter til før helgens festligheter med Iselin! Har dere det bra? Ettersom helgen bare er en liten dag unna, tenkte jeg å dele et aldri så lite filmtips med dere. Det er flere måneder siden jeg så denne saken, men den har satt sine spor i minnet mitt, for historien kunne like gjerne vært sann! Filmen er basert på en bestselgende bok, og hovedrollen har Hilary Swank. Virkelig verdt å snurre en kveld du er i humør for å både le og gråte.


– You’re Not You – 
Denne dramafilmen handler om den suksessfulle konsertpianisten Kate, som blir diagnostisert med sykdommen ALS. En uhelbredelig sykdom som ødelegger kroppens nerveceller slik at det blir vanskeligere og vanskeligere å utføre bevegelser eller bruke kroppens muskler. Prognosen etter stilt diagnose er bare på 3-5 år, og Kate får dermed livet sitt fullstendig snudd på hodet. Hun er enda ung og vakker, har en suksessfull mann, et digert hus og drømmeyrket sitt når hun innser at hun blir nødt til å søke etter en personlig assistent som kan hjelpe henne med selv de enkleste oppgaver 24 timer i døgnet. Familien har flust med penger og tilbyr henne de beste pleierne, men Kate faller bare for den klønete, noe inkompetente studenten Bec, som overhode ikke har noen erfaring. 

Sammen danner disse to fullstendig forskjellige damene et radarpar. De tilbringer dag inn og dag ut sammen, ler sammen, gråter sammen, krangler, og når inn til hverandres største styrker. En helt fantastisk både fin og vond film som ærlig talt fikk meg til å grine meg ihjel. Dere finner den på Netflix!


– Traileren kan dere se HER

9 kommentarer
    1. Kan anbefale filmen Split, en psykologisk thriller. Den handler om en mann med 23 ulike personligheter, som kidnapper 3 tenåringsjenter. Mens de blir holdt fanget i en slags bunker blir de kjent med alle personlighetene hans. Kan ikke si mer uten å spoile egentlig, men det blir kaos når har ikke lenger klarer å skille de ulike personlighetene. Masse tvister, tror du kommer til å like den 🙂

    2. Jeg satt å surfet litt rundt fordi jeg ikke fant noe bra å se på TV, helt frem til jeg så film tipset ditt. Da var det rett inn på Netflix og se om dette var noe interessant.
      Dette var en helt fantastisk god film, på både en god og fæl måte. Jeg satt med en klump i halsen omtrent under hele filmen, men på slutten når de satt i sengen da klarte ikke jeg å holde tårene inne mer.
      Takk for en utrolig god film anbefaling! Så får du har en strålende kveldsvakt 😀

    3. Så nettopp filmen. Utrolig fin. Syns det er bra filmprodusentene setter lys på ALS til en forandring og ikke bare kreft.

    4. Den filmen skal jeg så kjøre i morgen altså 🙂 Lagt den til i “mine favoritter” på netflix 🙂
      Takk for enda ett bra filmtips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg