– Seks salatfavoritter –

Hei på dere og riktig fin lille-lørdag! Her sitter jeg og gumler på Daniels spagetti mens han jobber med sitt og jeg med mitt. Jeg måtte rett og slett på et lite oppmuntringsbesøk etter praksis i dag da jeg ble så innmari lei meg over å ikke få være med på den drømmeopplevelsen. I påsken fikk jeg tilbud om å bli med på pressereise til Thailand 27 april med et svensk reisebyrå. Først til Bangkok og deretter til to nydelige øyer i sør, for å spise god mat, dra på spa, besøke templer og you name it. Dere kan tro jeg har jobbet rumpen av meg for å få dette til de siste fem dagene. 


Aldri i livet om jeg kommer til å ha råd til å reise på sånne luksuriøse turer som ferdig utdannet sykepleier, så denne sjansen her hadde jeg SÅ lyst til å ta! Jeg har mailet og ringt lærere som en gal de siste par dagene for å prøve å få det til, men til tross for at alt var i orden både for praksislærer og veileder, falt årets eneste(!) obligatoriske førstehjelpskurs med klassen på to av de syv dagene jeg kom til å være borte, og dette var det bare ikke mulig å få ta ved en senere anledning. Altså, jeg har prøvd alt, for fy fader så vondt det gjør å se sånne opplevelser bare gli mellom fingrene, men går det ikke så går det ikke! Skula kommer først.. -Men ser jeg noen bilder av en eller annen blogger i Thailand mellom 27 april og 5 mai, spradende rundt i bikini på en eller annen eksotisk øy med paraplydrinker.. Nei da begynner jeg faktisk å grine. Haha, det førstehjelpskurset har bare med å være revolusjonerende.

Ikke min favorittdag med andre ord, men den er allerede i ferd med å bli bedre. Etter å ha delt mine beste salatoppskrifter med dere, skal D og jeg sprette en vinflaske og skåle litt for oss selv. Det blir en uke til neste gang vi sees, så denne kvelden skal vi nyte <3 Håper det står bra til med dere alle, til tross for at ferielivet nå er over!


1. Tacosalat med tacodressing <—


2. Pastasalat med pesto og ruccola <—


3. Lun couscous-salat med brokkoli og jordbær <—


4. Spinatsalat med egg, bacon og krutonger <—


5. Biffsalat med villris <–


6. Kylling og pastasalat med eple og rødløk <–


Håper dere lar dere friste til å prøve ut noen av dem!

10 kommentarer
    1. Alle studenter har vel mulighet til å ta pause i ett eller flere semestre. Hvis du har såå lyst å reise på denne turen kan du jo eventuelt vurdere om det er verdt å fullføre studiet noe senere enn planlagt 🙂

    2. Såklart har du råd til sånne luksusreiser som sykepleier. Du må bare prioritere pengene dine helt annerledes enn du gjør nå, og være fornøyd med én reise i året 🙂

    3. Anonym: Jeg tar ikke sjansen dersom jeg må ta hele denne praksisperioden om igjen for å bestå semesteret 🙂 Krysser fingrene for at jeg rekker å få et tilbud til før bloggkarrieren er over <3

    4. Trøst deg med at én uke i Thailand er alt for lite!
      Og tenk hvor digg reisen til Thailand føles når du er ferdig utdannet og har jobbet litt a?
      Reise til Thailand trenger absolutt ikke å bli så dyr. Får flybilletter og hotell rimelig hvis du reiser utenom sesong, og å leve der er jo drit billig.
      Digger bloggen din forresten! Din blogg er den eneste jeg leser fast, er ikke kun fokus på operasjoner, kropp, penger og disse irriterende clickbait overskriftene.
      Håper du fortsetter å blogge litt etter endt utdannelse også.
      En liten tilbakemelding på det nye designet: jeg synes det var «vanskelig» å få kommentert. Jeg liker å lese igjennom hele innlegget først, så derfor er det litt irriterende å måtte scrolle helt opp igjen for å kommentere.
      Uansett, ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg