Første dag i psykiatrien


Hei på dere, og riktig god lille-lørdag! Her sitter jeg under det digre stueteppet mitt og baare nyter. Jeg ER så fornøyd med utfallet av min nye praksisperiode at dere ikke aner det engang. Min kjære medstudent Caroline, og jeg ante fred og ingen fare i går da vi møtte opp som avtalt på vårt nye praksissted i psykiatrien.. Vel, på denne avdelingen var det ingen som hadde fått beskjed om at de skulle få inn studenter, så der sto vi som to spørsmålstegn da og klødde oss fælt i hodet. Haha! Heldigvis var det en slags praksis-ansvarlig på sykehuset som vi fikk huket tak i, og vips.. en halvtime senere befant vi oss begge på en ny avdeling! Selvfølgelig psykiatrisk den også, men akutt ambulant denne gang! Altså enda mer spennende!? Hva!? Det var ihvertfall min første tanke!


– Lillelørdag med fruktsalat –


Nå har jeg tilbrakt to hele dager i psykiatrien, og så langt kunne jeg ikke fått det bedre. Jeg starter halv ni om morgenen (hallelujah), går i mine egne klær igjennom hele praksisdagen og får være med på SÅ mange spennende møter. Jeg har på to dager selvsagt ikke fått satt meg inn i halvparten enda, men dagene har bare flydd avsted og det har jeg på følelsen at de neste ukene kommer til å gjøre også. Jeg ønsket meg veldig en mannlig veileder denne gang (det er jo litt gøy å få følge en mann i dette yrket også!) og det har jeg jammen fått, så nei nå tror jeg ikke studielivet kan bli stort bedre?


Gleder meg til å lære masse om kommunikasjon og ulike former for terapi de neste ukene. Jeg skal omsider bli trygg på barn, ungdom og deres pårørende og jeg skal gjøre mitt aller beste med å ikke gråte meg ihjel igjennom denne praksisperioden. Jeg er definitivt ikke laget av stein, og det kjenner jeg faktisk allerede en del på.


Håper det står bra til med alt og alle <3 Jeg ville bare dele noen ord om mine første timer i ny studiehverdag! Nå skal jeg kose meg litt med fyr i peisen og ta igjen et tvprogram eller to. Jeg har blitt hektet på både det ene og det andre om dagen, og camp kulinaris er et av programmene. Meget underholdende!

23 kommentarer

Siste innlegg