– Let’s Be Humble –

Annonse // Humble Brush

Visste du at det produseres rundt fem milliarder tannbørster hvert år? Eller at plast som blir kastet i hav eller i natur blir værende der i mange hundre år før det brytes ned? Vel, nå kan du enkelt gjøre en forskjell bare ved å erstatte plastikk-tannbørsten din med en 100% nedbrytbar en. Humble Brush er verdens mest solgte miljøvennlige tannbørste, laget av planten som vokser raskest her i verden, BAMBUS! I tillegg plantes et nytt frø for hver bambusplante som brukes av Humble Brush. Mer miljøvennlig tror jeg kanskje ikke det blir? Forpakningen er nemlig også nedbrytbar og kommer i et 100% resirkulert material. Hurra! 


Teamet med tannleger som har utviklet disse børstene har altså ikke valgt bambus som materiale helt uten grunn. Planten vokser ikke bare raskt, men den er naturlig antibakteriell, noe som betyr at Humble Brush ikke behøver å tilsette kunstgjødsel eller plantevernmiddel for å ta knekken på bakteriene. Materialet er med andre ord helt rent, helt naturlig <3


Ikke bare er Humble Brush god mot planeten vår, men også mot barn fra de mest sårbare steder i verden. Humble brush og tannlegene som står bak konseptet driver også forebyggende arbeid for fattige barns munnhelse i over 14 land i verden! Har du noen gang forestilt deg hvordan det må være å aldri ha tatt i en tannbørste før? I India, Nepal, Cambodia, Gauatemala og Gambia (for å nevne noen av stedene) finnes det tusenvis av mennesker som ikke har noe annet valg enn å rengjøre munnen sin med pinner, fuglefjær og fiskeben. Altså, for meg som aldri har hatt så mye som et hull takket være gode tannhelse-produkter, høres dette helt absurd ut, men det er faktisk sånn for ikke bare noen, men mange


– Mer enn bare en tannbørste –


En Humble Brush tannbørste koster akkurat det samme som de vanlige plastikktannbørstene du får kjøpt på butikken, og du behøver heller ikke å bestille på nett for å få tak i en. Du finner dem både på dagligvarer, på apotek, helsekostbutikker og på soma.no i fem farger for både voksne og barn. (Ultra soft for barn). Humble Brush har også sukkerfrie og veganvennlige tyggegummi i ulike smaker, og økologiske tannkremer som alle er utviklet av flinke tannleger.


– Vinn et årsforbruk av Humble Brush –
I dag kjører jeg også en konkurranse på instagram der du og din bestis kan stikke av med et års forbruk av Humble Brush! Sjekk ut kontoen min på @martheborge og delta ved å tagge en venn under dagens bilde <3 Jeg trekker vinnerne om nøyaktig en uke! 


Lykke til <3 Dere kan lese mer om Humble Brush HER <–
Dere kan kjøpe både børstene, tyggegummi og tannkremene HER

25 kommentarer
    1. Jeg skulle ønske de hadde grasert disse her eller noe, for jeg blir så fryktelig sår i munnen av min! Kan hende jeg bare er uheldig, men de første gangene var det ordentlig vondt. Og hvis jeg drikker kaffe eller noe annet litt sterkt etterpå gjør det vondt. Har du samme erfaring, eller er jeg uheldig?

    2. Så koselig at det er Daniel du er sammen med igjen 🙂 For alt jeg vet kan det være dere har vært sammen lenge, men dette har gått meg hus forbi. Trofast leser av bloggen din og er innom flere ganger i uken. Trodde til og med jeg leste alle dine innlegg, men noe har jeg tydelig gått glipp av ser jeg. Så koselig 🙂 Har dere vært kjærester igjen lenge eller?

    3. Hei Marthe! Det er sjeldent jeg kommenterer på bloggen din, men nå må jeg bare! Jeg anbefaler deg virkelig å se “the good doctor”, du finner den på tv2 sumo 🙂 Lenge siden jeg har sett en så bra serie som det, og håper den faller godt i smak hos deg også. Koselig at du er sammen med D igjen!! klem

    4. Hvor mye fluor inneholder tannkremen? Det står ikke på nettsiden. Viktig at tannkrem inneholder nok fluor for å hindre hull i tennene. Anbefalt mengde for voksne er 1450 ppm fluor. Er det mindre enn det ville ikke jeg som tannpleier anbefalt den. Det er bra at det er økologisk, men hvis du sitter igjen med en munn med flere hull går vinninga opp i spinninga. Flere hull = flere tannlegebesøk = mer forbruk av dentale materialer (kompositt, engangsmaterialer osv). Altså et økt forbruk av plast og lignende.

    5. åhhhh nå ble eg glad….for en flott nyhet..og eg elsker når man er opptatt av miljøet pluss eg tenker disse er neppe testet på dyr som colgate og en rekke andre. Kanskje eg skal kjøpe en ultrasoft en til Fendi…..hun trenger pusse tennene sine også og de fleste tannkostene eg finner er store og ikkje så myke…takk for tips, skal selvsagt være med i give way 😀 <3

    6. Sorry, men designet ditt passet ikke og var ikke særlig fint i henhold til din type blogg 🙁 Savner det gammle! <3

    7. Hei! Skikkelig bra at du promoterer slike ting! Det blir jeg glad av, gjerne skriv mer om ting som er miljøvennlige, du har jo tross alt påvirkningskraft 🙂

    8. Guro: Hei, så koselig å høre at du har tittet innom her flere ganger i uken <3 Hehe vi har vært sammen siden mai i fjor, men jeg har ikke begynt å snike han inn i teksten før nå i januar så det er ikke rart du ikke har fått det med deg 😀

    9. Emmy: Hei Emmy! Det gjør jeg også <3 De kommer tilbake så snart snøkaoset er borte her i Kristiansand :') Nå om dagen går jeg i støvler eller tursko alle steder. Heh!

    10. Ja, er det 🙂 Men er ikke i tennene jeg blir sår, blir sår i munnvikene og innsiden av munnen, siden halsen på børsten er så “ru”.. Den kjennes på en måte litt flisete ut. Men da har jeg nok helt sikkert vært uheldig, og den neste er nok mye bedre! Produksjonsfeil kan jo forekomme enhver bedrift 🙂

    11. Hei, når jeg kommenterte hadde du det vannbilde, men det du hadde nå er GODKJENT !!! 😀 😀 LOVE IT !
      <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg