– Peiskos i heimen –

– Endelig er peisen i hus –

Hallo fra en stykk svett blogger! Hadde jeg hatt en temperaturmåler i stågå nå, så tror jeg den hadde vist nærmere 40 grader. Jeg gikk inn på badet for et toalettbesøk her i sted, og selv om temperaturen der er stilt inn på hele 28 grader, ble jeg truffet av en vegg med kjølig luft da jeg åpnet døren der. Sier vel litt om hvor varmt og godt det er blitt her nå! Skulle vel bare mangle. Jeg har fyrt i fire og en halv time, og har planer om å åpne verandadøren snart så jeg kan fyre i minst en time til. Jeg er jo bare nødt! -For fy søren så hyggelig, og fint, og kos, og… Nei, denne peisen må være mitt livs kjøp. Ferdig snakket.

– Lørdagskvelden sin –

Jeg hadde tenkt til å lage meg laks bakt i folie med grønnsaker og avokadokrem i dag, men nei… Dessverre tok jeg en tur utenfor med søpla, og ble fristet av den osende kinamatduften som kommer fra kjappa 20 meter fra leiligheten… Det klippekortet der får jammen kjørt seg! Jaja, laksen får vi ta til uka. 

Jeg hadde det forresten helt fantastisk på hyttetur i natt! Daniel og jeg koste oss glugg faktisk, med kortspill, litt vin, peiskos og skravling. Det var jo en hel uke siden sist, så vi hadde litt å ta igjen for å si det sånn. Reker hadde han også ordnet oss! Sånne kvelder altså. Tror aldri jeg får nok av dem, og derfor har jeg også invitert han over på middag igjen i morgen. Jeg må få stekt det beistet av en indrefilet som ligger i kjøleskapet, og tenkte jeg kunne lage oss litt sjokoladefondant til dessert også. Broen er kanskje over, men jeg er sikker på at vi kan finne noe annet underholdende å erstatte den tvserien med.

Ha en nydelig lørdagskveld dere! Så sees vi <3

33 kommentarer
    1. For en fin peis!! 😍
      Må for øvrig bare spør.. er du helt ferdig med innredning av stua no eller skal du ha noe opp på veggene og «fylle ut» litt mer?

    2. Så fint og koselig du har det!
      Dere må forresten prøve ut Blindspot på viaplay! Hekta fra første episode. Kjempebra serie 😃

    3. Så nydelig peis! Definitivt er bra kjøp😊 Håper du får en fin lørdagskveld og får slappet godt av😘

    4. Hvor er teppet fra og hvor mye kostet det? Har såå lyst på et sånt selv, men er for lat til å lage og for fattig (studentlivet <3) til å kjøpe de jeg har sett, haha 🙂

    5. Mari: Akkurat nå husker jeg ikke navnet på nettsiden, men det var en nettbutikk fra USA som solgte dem håndlaget i alle farger, men jeg ville ikke anbefalt å handle derfra om jeg så hadde husket navnet. Det kostet ca 900kr. Jeg kjøpte to tidlig i desember (skulle vært julegaver). Begge i størrelse 150x200cm og fikk dem nå i slutten av februar i en alt for liten størrelse og i så dårlig kvalitet at jeg ikke kan gi dem bort engang. Det ser nydelig ut, men det faller nesten fra hverandre når jeg tar i det 😛

    6. Hadde ikke du og Daniel kjøpt denne leiligheten sammen?? Men så skal du invitere han på middag imorgen?har heg gått glipp av noe?

    7. Så fint du har fått det! Kan tenke meg at man blir i godt humør av alle de fine fargene i leiligheten din 🙂 Kan anbefale “Homeland” på Netflix 🙂 Nærmer meg ferdig med første sesong og det er superspennende 🙂 Stor klem <3

    8. Det ser forresten ut som om du har en litt annerledes lås på døren, er det kodelås? I så fall, kan jeg få spørre om du vet hvilken type? Og om den evt er koblet til en alarm? Skal selv ha kodelås uten alarm, men vanskelig å bestemme seg for hvilken man skal gå for😊

    9. Veldig fin leilighet og koselig peis 🙂
      Var ikke det slutt mellom deg og Daniel? Eller er det jeg som surrer?

    10. Så fint du har fått det, og for en kul peis! Jeg er vanvittig glad for at vi har peis selv, kan ikke leve uten den nå tror jeg, hah! Det er noe helt eget med det 🙂 Håper du har en strålende søndag, fine!

    11. Du som er så glad i å fyre må jo bare gå til innkjøp av disse hvite “fyringskubbene” med det samme. Det er kubber laget av spon tror jeg som brenner i evigheter men som ikke gir fra seg varme, det er bare for kosens skyld 🙂 Ble helt i ekstase da jeg fant ut av dette, bare et tips <3

    12. Anita: Hei hei! Jeg har kodelås fra Yale Doorman og er veldig fornøyd med denne! Enkel å forstå seg på 🙂 Aldri hatt denne løsningen tidligere så kan ikke akkurat sammenligne med noe, men jeg synes det er VILT behagelig å slippe å lete etter den lille nøkkelen i den store veska hver gang jeg kommer hjem fra praksis. Ha-ha!

    13. Heii! Så fin leilighet, lurte bare på hvor du faktisk bor i Kristiansand? området ser så hyggelig ut fra bildene du legger ut! 🙂

    14. Såå koselig du har det <3
      Kan jeg spørre hvor tøflene dine er fra??? Har sett etter slike lenge 😱

    15. Hei! Leiligheta di ser heilt smashing ut. Eg har samme farge som deg i stua mi og lurte veldig på kva farge dei Kathrine sørland putene som du har i sofaen er i? Er dei i den lysaste tonen eller den midterste ? Meina der var tre (rødlige) nyansa på bonus ☺️

    16. Kristine torheim: Hei! Hmm, jeg har ikke fått med meg at de har tre nyanser. Bare to! En lys og en mørkere, og jeg gikk for den mørkeste :O Men finnes det tre så er jeg usikker på hvilken det er jeg har altså <3

    17. Silje: Hei hei! Jeg bor på Hellemyr 🙂 Jeg har ikke bodd her lengre enn en måned nå da, men jeg tror det skal være veldig fint her også med gode turmuligheter og skog like i området 🙂 Men bildene du sikkert har sett er fra Justneshalvøya der jeg bodde i høst og et år tilbake i tid <3 Der var det også nydelig!

    18. Hei 🙂 driver å kikker etter peis, også syns jeg din er så fin. Kan jeg spørre hvor den er fra/hva den heter? Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg