– In my fridge –

– Et lite dykk ned i handleposene –


– Minifiskekaker til dagens fiskesuppe –

Hei dere, og riktig fin mandagskveld! Eller ettermiddag om dere vil. Jeg vet ikke med dere men jeg har hatt en kjempehelg på jobb! Det var så sykt hyggelig å jobbe litt utenom praksis igjen og jeg lærer altså så mye der borte på helsesenteret at jeg til tross for hektiske timer med mange kilometers trasking på skritt-telleren kommer hjem dritglad og full av energi. Jeg skulle jo egentlig bare slappe av etter jobb på lørdag, men jeg var jo helt i hundre når jeg kom hjem, så da var det bare å ta ringerunden “hvem skal ut” og hive meg på dem som skulle! Ha-Ha. Ingen tvil om at jeg har vært heldig med den jobben min.. Det gikk så i ett at vi ikke engang fikk tid til en halvtimes spisepause, men det er faktisk akkurat sånn jeg liker det. Ihvertfall nå når jeg enda er ung og sprek med en velfungerende rygg. Er det noe jeg har skjønt det siste halve året så er det at jeg  ha litt spenning i arbeidsdagen. Jeg vil løse sykepleie-verdensproblemer med kollegaene mine non stop og dra hjem 7 timer senere og føle hjernen er proppet med ny lærdom. Kjenner jeg gleder meg skikkelig til sommerturnus nå!

-Men nok om det. Det var overhode ikke jobb dette innlegget skulle dreie seg om! I dag har jeg hatt besøk av Hannemor, så nå har jeg endelig fått sikret meg noen fine bloggbilder igjen til denne ukens poster. Tenkte jeg skulle starte med å dele innholdet i dagens handleposer jeg. Ukens middagsmeny er det vel alltid kjekt å få litt inspirasjon til? Som dere kanskje ser så er jeg ferdig med månedens mål om “et sunnere kosthold”. Jeg har vel egentlig bare gitt opp både det og treningen… Sjokomelk, sjokoladeyoghurt, sjokolademilkshake, ren sjokolade… Hva skal man si? Jeg må ha sjokoladen min!

– Tester to nye Zeroh saftvarianter denne uken –

Under her får dere ukens lille meny! Noen raske hverdagsretter og noen litt mer tidskrevende. Veldig tidskrevende mat lager jeg aldri, for det har jeg rett og slett ikke tålmodighet til, og når det kommer til supper… Ja da går jeg mer enn gjerne for Toro. Ihvertfall når det kommer til fiskesuppe. Så tilføyer jeg alltid noe dill i form av fiskeboller, fiskekaker, crab sticks, litt reker eller lakseterninger for å fylle magen. Jeg bakte også en ny porsjon urtebrød i dag, så disse skal jeg og sørge for å dele oppskriften på senere denne uken. Stay tuned for flere fristelser <3 

Nå skal jeg se og få redigert litt flere bilder, før jeg må starte på forberedelsene til en ny uke i praksis. Tenk det er bare to uker igjen nå, så er det tid for åtte uker i psykiatrien. Wææ! Eller syv da med påskeferien. Åh, jeg grugleder meg sånn!

Håper dere har fått en fin start på den nye uken <3

20 kommentarer
    1. Anonym: Ja det håper jeg ihvertfall 🙂 Har ikke fått turnusen enda, men har sagt at jeg kan jobbe så mye som mulig fra mai til august minus to uker i juli <3

    2. Åhh Marthe jeg blir så motivert av deg!! Jeg har også sommerjobb på sykehjem, selv om jeg ikke studerer sykepleie eller skal jobbe med noe innen helsevesenet (virker utrolig spennende men takler ikke blod osv så ja..). Men likevel er det utrolig givende for meg å jobbe som pleieassistent om sommeren, det å få hjelpe de eldre med det de trenger hjelp til, ha gode samtaler og dele ut mange smil og forhåpentligvis ha en positiv påvirkning i noen sin hverdag. Kjenner jeg startet å glede meg skikkelig til sommeren nå, når jeg leser din positive innstilling til jobbingen! <3 Det er jo ikke alltid det er like gøy å stå opp grytidlig om morgenen i sommerferien for å dra på jobb, men herlighet så mye man får igjen for det! Ønsker deg en super dag Marthe, bli såå glad av deg <3

    3. Hanna: Å <3 Dette var hyggelig å høre Hanna! Glad vi er flere som gleder oss til en sommer med jobb selv om vi kanskje går glipp av noen soltimer. Det er DIGG å kjenne på at man har valgt riktig <3 Du hadde nok blitt en kjempeflink sykepleier dersom du skulle ombestemme deg å velge den retningen du også med tiden. Blod, sår og den slags lærer du deg å takle med tiden 😀 Hehe!

    4. For en fantastisk følelse det må være å vite at du har valgt riktig yrke <3 Selv er jeg litt i en mellomfase med flere jobber og prosjekter og er ikke riktig sikker på hva jeg vil videre. Men synes psykisk helse er kjempespennende og vurderer mer utdannelse innen dette - gleder meg derfor så mye til å til å lese om den neste praksisperioden din 😀
      Klem<3

    5. Inspirerende som alltid du Marthe! Ønsker deg en fin uke som kommer. Har du forresten noen tips til kjøp av leilighet? Er på jakt etter leilighet og tar imot gode råd.❤️

    6. Hvor mye ca bruker du på en sånn handletur? Altså hvor mye koster det for en uke med disse middagene dine? Har du noe budsjett som du prøver å holde deg til ?

    7. Jeg så dette innlegget i går og idag sitter jeg med en piano youghurt på jobben. Fy søren så mye digg i kjøleskapet ditt!!! Urettferdig at du er så slank 🙊

    8. Hallo 🙂 har lest bloggen din lenge og jeg er såå glad i bloggen din!
      Nå har det seg faktisk sånn at jeg har gått to år av en bachelor nå til sommeren men det føles ikke riktig så jeg skal følge drømmen min å søke sykepleien 😀
      jeg har lest alle inlleggene dine fra studiet og de er så motiverende og hjelpsomme.
      Men jeg tror kanskje jeg ender opp i Kristiansand og lurer derfor på om du har noen tips på hvor man burde bo? jeg tenker først og fremst mest mulig sentralt ift sentrum og heller kunne sykle/ta buss til skolen.. eller er det gåavstand til alt? prøver å se på hybler på finn men går meg jo helt vill haha…
      ønsker deg en fin uke 🙂

    9. Psykiatri er kjempe spennende! Jobber ekstra på en DPS, og har full turnus om sommeren. Anbefaler deg å lese vannliljen og voldtatte følelser av Hanne Dahl, to bøker en lærer ekstremt mye om hvordan kroppen fungerer i traumatiske opplevelser!

    10. Henriette: Uu! Hjertelig takk for tips Henriette! Sånt kommer kjempegodt med. Vet ikke om jeg rekker å lese noe annet enn pensum nå før jeg starter i psykiatrien, men jeg trenger definitivt lesestoff til sommeren 🙂

    11. Andrea: Heisann! Så hyggelig å høre at du har søkt deg til sykepleien i Kristiansand du også 😀 Her er studentmiljøet så koselig at jeg er sikker på du vil trives du også. Klassene er jo på 180 elever så det skal godt gjøres å ikke finne noen du klaffer med 😀 Hehe! Angående bosted i sør så ville jeg nok ha sett på leiligheter i sentrum eller på lund dersom jeg var deg. Lund er nok “gullplassen” å bo for alle studenter da det er gå og sykleavstander til skolen og også til byen. Bor du i byen så må du sykle eller ta buss til skolen tenker jeg for det er litt langt å gå 🙂 Disse to stedene er dog de dyreste i hele kristiansand, så hvis du ikke tenker å ha jobb ved siden av så ville jeg ihvertfall bodd i et bofellesskap og delt husleien med noen 😀 Ellers er det ikke så langt til UIA fra Grim eller gimlekollen heller. Justneshalvøya er forsåvidt også et veldig nytt og fint boliglag! Jeg bodde på Justneshalvøya hele første året og det tok 9 minutt med buss 🙂 Bussen går dog bare 2 ganger i timen her <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg