– Winter Weekend –

Åh, denne helgen her var akkurat hva sjela mi trengte nå… Tre dager med dårlige nettforbindelser, skog, bål, ro, og fine jenter <3 Jeg har sovet til klokken elleve(!) om formiddagen for første gang på over et år, og bare hatt noen helt magiske timer med masse skravling, latter og kakao. Vi reiste opp til Siri’s hytte allerede fredag kveld, og siden har vi spilt kortspill til klokken fire om natten, drukket vinglass etter vinglass, bakt og spist fastelavensboller, og kost oss en hel ettermiddag ute i hagen rundt bålpanna.

Vi har grillet pølser i brød og bananer med sjokolade, vi har laget hjemmelaget kakao, spist 1 kilo snoperier, fyrt i peisen og skrapt x antall flakslodd! Så har vi hatt sene morgenstunder med strikkepinner og deilige frokoster sammen. Ah! Lørdagsmorgenen sov jeg altså helt til klokken elleve, og da jeg omsider kom tuslende inn i stuen der jentene satt, hadde Siri alt strikket ferdig et dritlekkert pannebånd til meg i babyull. Har dere sett så fint? Kvelden i forveien hadde jeg sittet i sofaen og skrytt over alle de gamle damene der ute som både strikker, syr og broderer de villeste kunstverk. -Så viser det seg at jeg har 26 år gamle venninner med samme skjulte talenter.. Note to self: Need to step it up! 


– A Snowy Little Break – 


Det har vært helt utrolig deilig å ikke lese en eneste avis, ikke oppdatere blogg eller så mye som tenke på skoleoppgaver og stress, men kamera har jeg ikke klart å holde meg unna. En helg som dette er det klart at man må forevige og dele noen blinkskudd fra <3 Jeg har bare knipset noen bilder fra timene vi hadde utendørs, men som vi koste oss inne i den varme og gode hytten også. Jeg har lært meg ihvertfall tre nye kortspill denne helgen, og mens vi satte i hver vår joggedress og hev nedpå med snoperier og vin, bare fløy nattetimene avsted. Har’ke kost meg sånn med jentene mine på leeenge! 


Vi hadde det så fint at vi spøkte litt med det ville snøværet i dag tidlig.. Krysset nesten fingre og tær for at bilen skulle snø fast slik at vi ikke kom oss hjem til hverdagen igjen. Vel… Vi brukte nesten en time på å måke en halvmeter med snø fra både biltak og hjul, og da to av oss omsider fikk dyttet den ut på veien mens sistemann satt inni, klarte vi jammen å sette oss fast igjen etter bare fem minutt på veien. Takk og pris for den brøytebilen med en snill herremann i, som tilbød seg å dra oss ut fra snøveggen langs veikanten. Ellers er jeg redd det ville blitt en lang søndagskveld på oss. Hoho!

Nå har jeg rigget meg klar med kinamat og farmenfinale her! Jeg skal sove som en engel i natt, og så våkne opp superklar for fire nye dager med praksis og skole igjen. Februardagene går skremmende fort, er dere ikke enige? Tenk at vi allerede er kommet til søndag 11?! Hjelpe meg, halve måneden er snart forbi.

– Tusen takk for noen nydelige vinterminner –

22 kommentarer
    1. så deilig med litt fri……helt toppers.og venninner og brettspill elelr kortspill er aldri å forakte. Nydelig pannebånd…helt perfekt….fin gave 🙂
      her står eg på hodet og selger møbler og bytter ut ting, eg er så klar for vår og mer luft og lys og eg føler eg må puste litt og få mer energi i hverdangen
      Fine vinterbilder,men eg er nok mer en vårjente 🙂 <3

    2. Det så helt magisk ut <3 Høres ut som en skikkelig drømmehelg dere har hatt! Jeg også føler måneden bare flyr avgårde, dagene kunne godt ha gått litt senere noen ganger 🙂 Håper du får en strålende søndag videre <3

    3. Mailinn: <3 Tusen takk! Nå er det ikke lenge til jeg tar natten. Kveldens episode med Broen får vente. Håper du får en bra start på den nye uken i morgen Mailinn 🙂

    4. Lin: <3 Da er vi to! Kan godt ha en vinterhelg som dette igjen, men så må vår og varme komme 🙂 Energien kommer tross alt med lysere tider. Ihvertfall hos folk flest 🙂 Stor klem til deg!

    5. Noen ganger er det utrolig deilig å bare koble ut. Virkelig ta seg ordentlig fri. Det er som du sier, veldig godt for sjelen, og i blant akkurat det man trenger. Ser ut som du har hatt en fortreffelig helg sammen med venninnene dine. Banan med sjokolade hørtes skikkelig godt ut. Blir nesten grønn av misunnelse. Haha! Må du kose deg masse videre denne herlige søndagen.

    6. Hørtes ut som dere har kost dere på hytta 🙂 hvor ligger hytta? 🙂 æ var også på hytta og det va herlig 🙂 Flotte bilder <3 ha en fin uke 🙂

    7. Heeei Marthe! Å, no var det koselig å titte innom bloggen din igjen etter gammelt 🙂 datt litt ut av blogglesing i ein periode. Veit ikkje om eg har kommentert før, men må berre dele den første tanken som poppet inn i hodet mitt når eg klikket meg inn her igjen; “oi, ho er virkelig nydelig!” For det er du, og det fortjener du å høre 🙂
      Kjekt å lesa at du har kost deg med gode venninner! Ønsker deg ei fortsatt fin veke! Titter snart innom igjen 😉
      God klem.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg