I februar vil jeg…

1. Tilbringe første dag i ny leilighet. Iiih! Kjenner jeg får sommerfugler i magen bare av å tenke på det. Daniel og jeg skal sove over allerede i dag, og selv om stuen enda består av en papp-søppelhaug, gleder jeg meg maks. Jeg har fri fra praksis i morgen ettersom jeg skal jobbe helg, så da får jeg til og med tid til å nyte en bedre frokost der borte! 

2. Feire Valentiens Day med mannen. Vi er utrolig trøtte etter jobb og praksis begge to om dagen, og har faktisk ikke klart å dra ut for å spise sammen en eneste gang i januar, men om vi så bare skulle kjøre romantisk middag i heimen så er det meer enn bra nok. Storkoser oss i hverandres selskap hjemme også vi.

3. Fokusere mer på alt det fine og positive i vinterhverdagen. Jeg tar meg selv i å klage over litt for mange dumme ting på denne tiden av året, og jeg vet så godt hvorfor. Jeg kan ikke fordra denne evige kulda. Dagene er kanskje mørke og nedbøret noe vilt om dagen, men fader heller, været skal ikke ødelegge humøret! Fokus på positive tanker, smil og et lettere sinn denne måneden.

4. Begynne å pynte og gjøre leiligheta hjemmekoselig! Det som mangler av sofa, peis og bord kan jeg ikke gjøre annet enn å vente på, men i mellomtiden kan jeg jo begynne å stæsje med bilder på veggene, hyller, blomster, speil og den slags. Dilldallet i et hjem har faktisk litt å si det også!

5. Prøve meg på mine første kjøttboller i fløtesaus… Mmm! Med potetmos, tyttebærsyltetøy og en deilig hjemmelaget kålstuing. Jeg har cravet og fundert på om jeg skal prøve meg på dette i to uker nå. På tide å få fingeren ut!

6. Sette føttene mine innenfor Fresh treningssenter 10 ganger i februar måned. Det er nesten tre økter i uken, og det MÅ jeg bare klare. Jeg har rett og slett innsett at prosjekt “spis sunt og mindre” går i dass, og må ty til nye løsninger. Jeg er alt for glad i mat og har ikke det spor lyst til å trappe ned på noe som helst for å holde figuren, så da får jeg heller spise den sjokkisen og trene istedet.

7. Dra til Stavanger på besøk til min kjære familie igjen. Jeg har tenkt på dem hver dag siden jeg dro hjem fra juleferie og selv om det bare er en måned siden så savner jeg dem litt hver dag <3 Det er ikke så lett å få reist midt i praksis, men en helg har jeg ihvertfall ledig til familiehygge i februar!

8. Drikke 1 glass vann til frokost, 1 glass til lunsj og et glass til middag. Høres kanskje ikke all verdens ut, men jeg kan gå helt til ettermiddagen uten å ha inntatt noe som helst. Ikke engang til maten, og nå går jeg altså rundt med innover-skrukkeelepper. De er så inntørket! Kan selvsagt ha med årstiden å gjøre også, men jeg når leppekrem ikke fungerer, velger jeg å tro at jeg må drikke mer.

9. Bestille meg en time hos gynekolog. -Bare for å sjekke at alt er på stell! Jeg fyller tross alt 26 i år. Det.Er.På.Tide.

10. Begynne å tenke litt økonomisk igjen. Det er ingen hemmelighet at pengene har flydd på interiør og møbler den siste måneden, og noe matbudsjett har jeg mildt sagt heller ikke hatt. Jeg har rett og slett bare kost meg glugg med å handle inn og kokkelere for to. Samboerlivet er så KOS! -Men nå fremover blir det litt andre boller.. Kan ikke bare leve på lam og kalkun.

Februar, i’m ready for you! <3
Ha en fin lille-lørdag. Jeg skal bryne meg på en ny dag i praksis!

25 kommentarer
    1. Jeg digger disse innleggene!
      Liker deg og bloggen din så godt, skulle ønske du kunne oppdatere fire ganger om dagen, haha! Skjønner at det ikke er mulig. Du er så genuin, ærlig og man vet alltid hva man får på bloggen din. Jeg er så imponert av hvordan du takler både studier, blogg og hverdagsliv. Superflink er du!

    2. Har du prøvd leppomaden fra forever living? Det er den eneste som hjelper på mine sprukne vinterlepper. Send meg en mail om du vil prøve den 🙂

    3. Haha, jeg leste Bryne, som i plassen på Jæren. Tenkte å si at du kommer til en blanding av snø og regn, men da bommet jeg på den😂 nyt dagen i praksis, fine!

    4. Jeg vil anbefale deg å heller ta celleprøven hos fastlegen. Det er en enkel prøve som de absolutt er kvalifisert for. Så kan heller de som virkelig trenger det få litt kortere kø for å komme til gynekologen.

    5. Så mange fine planer. Godt du har bestilt deg time til gyn. Alle blir jo innkalt til å ta celleprøve det året man er 25. Ingenting å grue seg til. Kos deg med leiligheten. Klem

    6. Har du ikke vært hos gynekolog før? I så fall får du meg til å føle meg en million ganger bedre; for jeg har heller aldri vært (fyller også 26)…

    7. A: Tusen takk! 🙂 Ja, jeg kan ikke huske å ha fått noe innkallelse enda, men de sender vel ikke akkurat med en gang man har fylt 25? Jeg skal nå få til å fikse meg en time likevel 😀 Klem!

    8. Elli: Men gynekologen sjekker vel litt mer enn om man har celleforandringer? Jeg har allerede flere venninner som har hatt cyster på eggstokkene uten å vite om det før gynekologtimen, så jeg tenker det hadde vært fint å få noen til å se på alt når jeg først har fylt 25 og aldri gjort det før 🙂

    9. Kristine Fjellestad: Ja den har jeg faktisk prøvd og den er magisk! Annika, bestevenninnen har gitt meg noen av dem og jeg bruker dem opp på en uke, eller halvannen. Har du mange? Og hva koster disse? Jeg tror jeg trenger et lager! 😀

    10. Anonym: Jeg har ikke så veldig mye treningstøy altså! Jeg hadde mye for noen år siden, men det siste året har jeg kjørt en real opprydning i treningsskuffene og kvittet meg med en hel haug! 🙂 Tror ikke jeg har kjøpt meg noe treningstøy siden våren 2017 og det var et par sett fra h&m. Hehe!

    11. ida: <3 Tusen takk Ida! For en fin kommentar :') Det blir litt enklere å oppdatere 2 ganger om dagen når jeg ikke kombinerer flyttingen med praksis i tillegg, men nå er jeg snaart i mål her i heimen ihvertfall! 😀 Gleder meg til vår og lyse dager så jeg har litt flere timer å knipse bilder på også. Haha!

    12. Jeg fikk før jeg fylte 25. Fikk innkallelsen ca for ett år siden (har bursdag i april). Jeg har tatt celleprøve både hos lege på 6 ukers kontroll etter fødsel og hos gynekolog. Med min erfaring anbefaler jeg det siste. Merket det ikke nesten. Jeg fikk henvisning fra fastlegen til gyn.

    13. Kjekt du har funnet frem te Daniel igjen. Men kvert innlegg trenge vell ikkje handla om han nå som dokk e sammen igjen ? Mannen e det einaste me lese om jo uansett ke innleggene handle om.

    14. Dra til gynekolog fordi du vil sjekke “alt annet” i tillegg til celleprøve? Hva om alle jenter over 25 år skulle gjort det, DA hadde det blitt lange ventelister. Man trenger ikke å dra til lege eller gynekolog for sikkerhets skyld (såkalt helsesjekk) hvis man ikke har symptomer på noe. Det holder med celleprøve hvert tredje år fra og med fylte 25 år. Det er rett og slett hysteri å skulle ta helsesjekker helt uten grunn. Gi heller plassen i køen til noen som trenger det 🙂 Dette er ikke frekt ment, men se for deg hvis alle skulle holdt på sånn. Merkelig hva dette risikosamfunnet faktisk gjør med oss. Vi tror vi er syke hele tiden, men hva med å stole på at kroppen selv sier ifra om noe er galt? Var i ferd med å bestille meg legetime selv omtrent hver dag da jeg leste til sykdomslære-eksamen i høst, men jeg greide faktisk å tenke meg om en ekstra gang, og lot det være 🙂

    15. Siri: Er det bare Daniel du har lest i alle de siste innleggene mine? Huffda, det var jo ikke meningen 🙂 Heldigvis er det ikke en masse klissebilder på toppen!

    16. Man får ikke innkallelse til gynekolog, men en påminnelse fra noe som heter ?kreftregisteret? (utrivelig navn, ja :-/) om at nå som man er fylt 25 må man begynne å ta celleprøve. Og det er så viktig! 🙂

    17. Du får innkallelse til å ta celleprøve når du er 25. Du velger selv om du tar det hos fastlege eller gynekolog.
      Ha en fin lørdag

    18. Anette: Hei hei! Jeg har bare 43 kvadrat her, og han trives godt på sine 95, så foreløpig bor vi hver for oss, men hvis vi skal leve sammen resten av livet så gjør det egentlig ingenting om vi ikke bor sammen 1 eller 2 av alle disse årene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg