Året som gikk…

– JANUAR –
 

…Jeg startet januar 2017 med å pakke ned julen.. Like vemodig som alltid.

…Hadde en evig lang juleferie og ble avhengig av Rio pizza og Orphan Black på Netflix

…Tok kontakt med bloggfotograf Hanne og booket henne til knipsing for resten av bloggkarrieren.

…Gjorde en iherdig innsats for å prøve og opprettholde treningsforsettene denne gangen

…Begynte å trives med singelhverdagen og koste meg med mange venninnekvelder!

…Var masse ute og spiste med girlsa!

…Inviterte dem hjem til meg på syforening med bananasplitt til dessert!

…Var flink til å bruke turbuksene og gikk mange ekspedisjoner alene i mitt nye nabolag

…Forberedte meg på nytt semester ved å fylle frysen med hjemmebakt skolelunsj!

– FEBRUAR –

…Startet det nye semesteret med en surfeferie til Marocco

…Det ble den beste (og eneste) reisen jeg hadde i 2017

…Levde på disse fem varme dagene helt til sommerferien faktisk

…Så hadde jeg et noe avslappet semester med enda mer venninnekos og restaurantbesøk

…Feiret Valentines Day alene med nytt undertøy og red velvet cupcakes

…Klarte utrolig nok å opprettholde treningen!

…Bakte MYE godt

…Kanskje mine beste sjokoladecupcakes noen sinne

…Og boller med sjokoladekrem og et lokk av smeltet sjokolade

…Hadde eksen på middag hver søndagskveld, for å lære meg matte til medikamenteksamen


…Lærte meg utrolig nok alt jeg trengte, og besto eksamen med 100%

…Dro til Stavanger i vinterferien på årets første bestemorbesøk 

– MARS –

…Dro på skogstur med bestis og hundene, og grillet banan med sjokolade

…Lagde verdens beste sjokoladefondant

…Inviterte sykepleierstudentene på vårruller og gelé


…Startet mitt livs første praksis på sykehjem og elsket det!

…Hadde en real girls night out på et arrangement på favoritthotellet

…Fortsatte å invitere eksen på søndagspizza, til tross for at eksamen var over

– APRIL –

…Ble avhengig av protein-sjokoladepudding og spiste det hver dag!

…Sluttet å trene og dro til Stavanger igjen for å få bestemors påskeegg!

…Og for å feire bestefars 70års dag også litt da…


…Tilbrakte en helg på sleepover hos bestis og hundene

…Var mye ute på tur alene og nøt varme vårdager!

– MAI – 

…Hadde tre intense dager med skriving og hjemmeeksamen

…Nøt hver eneste vårdag utendørs med powerwalks

…Begynte å ta i bruk hagen, og spiste x antall middager på gressflekken min

…Dro til Bortelid på besøk til farmor og farfar!


…Og leste til siste eksamen mens jeg ble skjemt bort med nydelig mat (og vær)

Er så sykt priveligert med de besteforeldrene mine!

…Bakte årets sjokoladekake til ære for 17 mai

…Oooog min første pavlova med smash og blåbær

…Feiret 17. mai med fine jenter før jeg dro til eksen som nå var blitt kjæresten igjen.

…Fullførte mitt første studieår med en aller siste eksamen!

…Feiret Annika og Dideriks første leilighet sammen <3 

…Lå i solsteiken ved havet så ofte jeg bare kunne!

…Brukte fridagene før sommerjobben meget fornuftig!

…Spiste med bestis på fiskebrygga og testet østers for første og siste gang!

…Cravet hjemmelagde rundstykker med smeltet ost på toppen

– JUNI – 

…Hadde kanskje 2017’s beste døgn på camping med jentegjengen!

…Leide båt, grillet, spilte spill og drakk vin utendørs til mørket la seg

…Dro til Stavanger for å feire min nydelige bestemors bursdag!

…Bakte kjærestens favoritt: Gulrotkake til hans bursdag!

…Tok han med meg på spahelg til Kragerø resort for en helg

…En skikkelig klissehelg med frokost på sengen og alt for mye vin

…Startet i sommerturnus og jobbet på helsesenter i ukedagene

…Fikk meg nye, råfine hagemøbler!

…Som jeg koste meg i hver ettermiddag etter jobb!

Det var første del av 2017! Gleder meg til å dykke inn i del 2 <3

68 kommentarer
    1. Åh, så koselig at dere er sammen igjen, gratulerer til begge! Også vil jeg bare si at jeg har så stor respekt for måten du blogger på, at du klarer å ha ditt privatliv (gjemme en kjæreste så lenge?? Altså how) uten å hinte, lage spekulasjoner og styr. Du er et friskt pust i bloggverdenwn, og jeg elsker hvor menneskelig du er! Heia deg Marthe ❤️❤️

    2. ååå, dette var et fint innlegg <3 utrolig at du klarte å holde det skjult at kjæresten din er eksen din så lenge!!

    3. Så innmari koselige tilbakeblikk i dette innlegget 🙂
      Elsker når du legger ut slike innlegg.
      Jeg må også si jeg fikk utrolig vårfølelser av de flotte bildene:-)
      Du er helt nydelig!

    4. Så morsomt innlegg å lese!
      Jeg husker godt når du skrev innlegget om at det var over mellom dere, og avsluttet med at du håpet at han fant jenta si en dag.
      Det har han gjort, og det gleder meg at dere har funnet tilbake til hverandre❤️

    5. Herregud så koselig å lese at det ordnet seg for dere!!
      Du er virkelig en av de bedre bloggerene, Marthe. Digger deg og gruer meg til du skal slutte å blogge, selv om jeg forstår avgjørelsen.

    6. Så koselig oppdatering 🙂 Du er virkelig favorittbloggeren min, og jeg merker at jeg gruer meg skikkelig til den dagen du slutter 🙁

    7. Siv Renate: Tusen tusen takk snille <3 Glad du likte det 😀 Fikk litt vårstemning selv da jeg bladde meg igjennom hele våren 2017 <3 Åh, måtte temperaturen stige snart 😀

    8. åhhhhhhh eg trenger litt romantikk i hverdagen og dette passet perfekt og det gledes at du er lykkelig og trives igjen med exen som er kjæresten. Og som en annen sier.så deilig at du ikkje lager drama ut av ting, ingen hint eller noe bare veldig hyggelig glidende overgang. Så glad på deres vegne <3 <3

    9. Jeg lo høyt her for meg selv når jeg kom til setningen om at du var sammen med eksen igjen! Så herlig og så koselig å høre:) Jeg digget hele dette innlegget og bloggen din er super som alltid 😀

    10. Jeg husker jeg var skikkelig lei meg på deres vegne den dagen du fortalte oss at det var over mellom deg og Daniel. Selv om jeg forstod at det var rett avgjørelse for dere synes jeg dere var et så hyggelig par. Så glad for at dere har funnet tilbake til hverandre! <3

    11. Åå jeg elsker en god kjærlighetshistorie! Dette gjorde meg glad❤️❤️ Er det lov å ønske seg et litt mer utdypende innlegg? Hadde vært veldig koselig å høre historien litt mer utfyllende også hihi 😀
      Skjønner om det blir for privat, men hadde vært veldig koselig!

    12. Ååå, Daniel! Jeg tittet akkurat på det du hadde lagt ut på snap og kunne nesten ikke tro mine egne øyne når jeg så han og gikk rett inn hit! Nå ble jeg så glad på deres vegne, dere er så fine sammen <3

    13. Så kjekt at dere fant sammen igjen!
      Ja, du er vannvittig priveligert med besteforeldrene dine, og for en som aldri har hatt noen besteforeldre i det hele tatt, er det flott å høre deg si det (eller skrive det da).
      Ellers vil jeg bare si at jeg fryder meg veldig over bloggen din🌝 for en som har et lignende yrke som du utdanner deg til, synes jeg det er interessant å lese om hvordan du opplever praksis og skoleløp, men du er også god på å variere med gode, forklarende oppskrifter og filmtips. Og så de vakre bildene da! Såå hvis du bare kan gi meg en nøyaktig, detaljert oppskrift på kroppen din (drømmekropp spør du meg😍) så blir jeg fornøyd😂 hehe.
      Stor klem fra meg

    14. Hehe, sykt gøy å lese og fikk skikkelig vårstemning når jeg så igjennom alle bildene 🙂 men at du har gått tilbake til x?en kunne jeg aldri gjetta, så sykt bra det ordna seg for dere 🙂 Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne 🙂 du klarte å holde det skjult så lenge , sykt god du er 🙂 Hehe . Var sikker på det var en helt annen mann og har vært kjempe nysgjerrig på hvem dette er <3 godt kjærligheten blomster igjen for dere var virkelig et flott par <3 jeg bare elsker bloggen din den er så ekte 🙂 kunne gjerne skrevet åssen det skjedde og om du vil skrive om deg og Daniel igjen ? 🙂 Hehe. Ha en nydelig helg fine deg <3 Klem.

    15. Så utrolig koselig at det er Daniel du er sammen med:) har tenkt når vi har fått sett glimt av han at det lignet, men trodde ikke det var det. Gøy! 🙂

    16. Marthe! Endelig!! ❤️❤️❤️ Dette har jeg ønsket meg helt siden det ble slutt og jeg har sett alle de små hintene dine den siste tiden og nesten blitt _gal_ når du har holdt det hemmelig! Jeg er så glad på deres vegne! Det fineste paret jeg vet om ❤️❤️ Så kjekt at dere har funnet tilbake til hverandre! Måtte det vare for alltid denne gangen 😍

    17. Fryktelig teit (og muligens ignorant) spørsmål, men hvordan uttaler du sjokolade og kake? Sjokolade eller sjogolaaaade? Kake eller kaaage?
      Er det Emil bestefaren din heter? 🙂 eller leste jeg skikkelig feil😂😂
      Synes du har en veldig fin blogg! Og såklart gleder det meg at dere ble sammen igjen ❤️

    18. Jeg håper du lar bloggen bli stående når du slutter å blogge? Den eer så koselig, og bruker oppskriftene <3

    19. Anonym: Hehe! Neida det er ikke dumt å spørre om 😀 jeg er ikke så grov i dialekta mi, så jeg sier kake og sjokolade som de gjør det på vanlig bokmål 😀 Men mange andre her i sør sier jo kage, ræger, og bage 🙂 Tusen takk for fine ord snille <3 Bestefar heter Per og farfar på pappa-siden heter Kjell så ingen Emil her altså 😀

    20. Har vært fast leser i maaange år og sjelden lagt igjen en kommentar. Men denne offentliggjøringen fortjener definitivt en kommentar! GRATULERER med du og daniel <3 så på storyen din, og trodde jeg måtte være synsforvirret. Så kom jeg inn her å leste. Skikkelig koselig avslutning på en ellers kjedelig og stillesittende nattevakt. God helg til deg!

    21. Hei!
      jeg lurer på hvordan leste du til grunnleggende sykepleie eksamen, samt hjemmeeksamen? det er jo et enormt pensum, og man har ikke tid eller ork til å lese alle kapitlene og skrive notater fra de :-/ hva gjorde du fra starten av året for å klare deg best mulig i eksamensperioden? 😀

    22. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har hatt en følelse av at det er Daniel som er din “nye” kjæreste. Ble oppriktig glad på dine vegne nå. Han virker så god mot deg og det gleder oss lesere da vi etter alle disse årene faktisk oppriktig bryr oss om deg. Kjekt å både lese og se tilbake på bilder fra året ditt. Det er utrolig kjekt å følge deg og jeg håper du vil fortsette leeeeenge (selv om jeg forstår at du fremover gjerne vil ha andre prioriteringer). Ha en fin helg <3

    23. åååhhh! Trodde ikke mine øyne når jeg så Daniel på snappen din istad, måtte se mange ganger! ahhahah! Super duper glad på deres vegne! 🙂

    24. Ååå, nå ble jeg så glad! Ble så trist når det var slutt mellom dere, så det syns jeg var fint å høre! Har fulgt deg i flere år nå, og du er en av bedre bloggerne sammen med fitliving, også fra Kristiansand! Kommer til å bli ordentlig lei meg dagen du velger å slutte og blogge.. Ha en super helg videre! 🙂

    25. Hei
      Jeg lurer på hvordan du øvde til sykdomslære og legemiddelhåndtering i 2.semesteret?
      Stilte det samme spm på det forrige innlegg fikk ikke svar, dermed spør jeg på nytt.

    26. When it?s real, you can?t walk away <3 sitat fra vampire diaries, minner meg om dere to nå!! Ååhhh er så lykkelig på deres vegne!!!!

    27. Så gøy å få en recap på året ditt (første halvdel)! Som leser føler jeg nesten at jeg satt og mimret og så på bilder, nesten som jeg var med til Marocco og Bortelid selv, haha. Det sier vel mye om innleggene dine. Men vi har deg vel forhåpentligvis i 1 1/2 år til, til du er ferdig på studiet? Innen den tid bør jeg vel kanskje vokse opp selv, og slutte å lese blogger… 🙂
      Koselig å høre at Daniel er «the lucky one», dere er fine sammen, og jeg forstår at han ikke kunne holde seg unna.
      Jeg kommenter foe sjeldent, men fortsett den flotte bloggingen og lykke til videre med innflytting <3

    28. Føyer med inn i rekken med de andre her inne; så utrolig hyggelig at det var DANIEL som skulle skjule seg bak denne «Mr. X» (bokstavelig talt)! 😀 <3 Godt gjort å holde dette skjult så lenge ? får nesten følelsen av å følge med på en eller annen serie, slik «spenningsnivået» har vært rundt dette temaet 😉 ? og det er tydelig at flere her inne trenger det samme (trua på kjærligheten igjen)! Har vært fast leser i mange år, og som de fleste; alt for dårlig til å kommentere (og sist jeg virkelig vurderte å legge igjen noen ord var da du fortalte om at det var slutt mellom deg og D) ... Så nå var det bare å ta tastaturet fatt, for herlighet ? så gøy det er å følge deg på alle dine eventyr, innflyttinger, oppskrifter (som gjorde meg til fast leser), julefeiringer, studier og tips og triks! En stor inspirasjonskilde med masse gjenkjennelsesfaktor. Jeg prøver å ikke tenke på den dagen vi ikke har ferske Marthe-innlegg å lese, men har full forståelse for prioriteringene, og ønsker deg alt godt i fremtiden <3 Håper likevel å kunne følge deg i en god stund til, det er jo etter studiene det virkelige livet starter ? og det hadde vært så fint å fått se hvordan du og Daniel velger veiene videre. Stå på 🙂

    29. Som alle andre sier, så er du en av de bedre bloggerne! Kunne du fortalt litt om hvordan du trener? Har du en fast treningsplan, eller planlegger du på dagen?

    30. Emilie: <3 Tusen takk Emilie! Jeg trener ikke i det hele tatt om dagen, men når jeg gjør det så går det i helt vanlige styrkeøvelser på treningssenter. Noen dager med fokus på overkropp og noen dager ben og rumpe 🙂 Jeg følger bare venninnenes treningsprogram og hiver meg på dem 🙂 Blir så mye gøyere når vi trener sammen <3

    31. Ingrid: For en herlig kommentar å våkne til 😀 Tusen takk for at du la igjen denne Ingrid. Kjempehyggelig lesning <3 Kjempegøy å høre at du liker variasjonen her inne og kan kjenne deg igjen i flere ting. Håper du følger meg til siste slutt. Jeg skal ihvertfall passe på å komme med maange flere digge oppskrifter i fremtiden! 😀

      Det kan godt hende jeg gjør som Annette Haga og skriver et innlegg en gang i blant dersom det har hendt noe stort eller ekstra gøy i hverdagen som jeg har lyst til å dele selv etter at jeg egentlig har sluttet 😀

    32. Anja: Å herlighet så hyggelig å høre at du klarer å leve deg litt inn i bildene og på et vis mimre med meg 😀 Ja, jeg skal holde på helt til jeg er ferdig utdannet med ny jobb jeg, så vi får håpe jeg ikke får den med en gang! Haha, neida men det er heldigvis en god stund igjen 😀

    33. Maja: Heisann! Beklager, jeg har ikke fått med meg den forrige kommentaren din, men legemiddelhåndtering hadde vi ikke som et eget fag, så det leste jeg ikke så fryktelig mye på for å være ærlig. Jeg pugget de syv R’er og satset på at det var det spørsmålet som kom på eksamen den våren (det hadde kommet tidligere år), og det gjorde det gitt. Hehe. Men sykdomslæra leste jeg masse på. Jeg kortet ned de 1000 pensumsidene til rundt 110 datasider, skrev disse ut på papir og pugget så mye som mulig av diagnoser, symptomer, behandling, osv 🙂 Titt på gamle eksamensoppgaver tidlig og vær sikker på at du kan alle disse spørsmålene godt, for de går ofte igjen og igjen og igjen. Jeg brukte masse tid på å pugge avanserte ting i mikrobiologi og farmakologi blant annet, men fikk kun “enkle” spørsmål om de vanligste hjertesykdommer, KOLS, astma og den slags 🙂 Så sørg ihvertfall for å kunne det mest relevante GODT før du legger deg opp i detaljer <3

    34. Anonym: Heisann! Jeg leste ikke til hjemme-eksamen. Du har tre døgn på å skrive oppgaven med full tilgang til pensumbøker så det må du ikke bruke tid på <3 I grunnleggende sykepleie hadde vi tre bøker. Hvis dere har de samme (en blå, en gul og en rosa) så fokuser på den rosa. Jeg skrev notater til alle kapitlene i den rosa og pugget disse. Det er denne boken som tar for seg alle hovedtemaene i faget, så du kommer kjempelangt med å bare lese i den og titte på gamle eksamensoppgaver 🙂 Vi fikk et par spørsmål fra de andre bøkene også, men det var "refleksjonsspørsmål" der man bare kunne tenke deg frem til fasiten <3

    35. Hei!
      Så storyen din og lurte på hvor garderoben din er fra, samt pris og evnt hva den heter 🙂 perfekt strl til min leilighet!
      Eline

    36. Marte: I Marokko er det nesten alltid sol, så den er du nok sikret, og temperaturen er fin, men solen går ned ganske tidlig 16-17 tror jeg? Og da blir det veldig kaldt med en gang, så husk å pakke med genser og bukse 🙂 Så fort solen står opp igjen er det solevarmt <3

    37. Eline sandbæk: Hei hei! Den er fra Ikea og det er vanlig Pax skap 🙂 Jeg har to garderobestammer i 1meter per stykk. Høyden husker jeg ikke i hodet, men du kan velge å ha litt mellomrom mellom tak og skap som jeg har, eller ha det helt til taket 🙂 Fint begge deler! Begge garderobestammene kostet rundt 1000kr sa Daniel. Han som kjøpte dem til meg <3 Innholdet (skuffer, hyller og stenger) kjøpte jeg for rundt 2000kr 🙂 Ville ha skuffer denne gang, og de koster litt mer enn vanlige hyller og buksehengere.

    38. For et fantastisk innlegg! Ligger det forresten oppsrkfit ute på disse sjokoladecupcaksene? 😀 De ser jo vanvittig gode ut!

    39. Herregud så koselig at du og “eksen” er blitt kjærester igjen! Har lest bloggen din så utrolig lenge, og syntes det var så trist når det ble slutt mellom dere. Er så glad på dine vegne Marthe!<3

    40. Åå. Gigantsmilet mitt nå, det er til ære for deg og Daniel. Så utrolig koselig at dere har funnet tilbake til hverandre!!!<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg