– My favourite movie –

Hei på dere, og riktig god HELG! Ah, jeg gliser bare av å skrive det. Endelig er det langhelg og tid for å bedrive litt interiørshopping igjen. Jeg kjøpte alt innholdet til garderoben min allerede i går kveld og klarte utrolig nok å montere litt selv også. Vel, det er mye mulig skuffene faller fra hverandre om noen uker, men jeg gjorde virkelig et hederlig forsøk der! Nå var planen å handle stuebord og diverse, men jeg har ikke bil før klokken fire og det er kanskje like greit for i dag våknet jeg med tidenes potet i halsen. Eller halsbetennelse om du vil. Jeg kjente det var på vei allerede i går, nesten like etter at jeg hadde beroliget en bruker om at han ikke behøvde å bekymre seg for å smitte meg da jeg aaaldri ble syk… *Kremt*. Jaja, jeg har ingen feber, og føler meg helt fin sånn utenom halsen, så det er nok bare et virus som må gå over av seg selv. Jeg får slappe av i noen timer, kokkelere litt til bloggeriet og se noen timer på NM-ski jeg da <3 Ikke feil det heller.

Så må jeg tipse dere om en film som min kjære og jeg så sammen for snart to uker siden. Jeg forelsket meg helt i den og har tenkt på den flere ganger i ettertid. En mer spennende, for ikke å snakke om unik historie er det utrolig lenge siden jeg har kommet over! Filmen er mange mange år gammel. (Derfor dårlige google-bilder). Faktisk så gammel at jeg egentlig ikke ville snurre den i det hele tatt, men gud så glad jeg er for at jeg gjorde det! 

– LEON – 
I denne morsomme, triste og nervepirrende historien treffer vi lille Matilda, spilt av Natalie Portman, og den profesjonelle leiemorderen som også er hennes nabo, Leon. En dag Matilda er på butikken for å handle melk, dukker en korrupt politimann opp på døren til familien og dreper dem alle sammen brutalt. Den narkomane politimannen og crewet hans står enda utenfor leiligheten når hun kommer hjem, og hun blir dermed tvunget til å ringe på hos naboen og be til høyere makter om at han lukker opp for henne. Til tross for at Leon foretrekker å være ensom og alene uten noe form for kontakt med andre enn menneskene han dreper, åpner han døren for den vettskremte jenta. Matilda får straks greie på hva Leons levebrød går ut på, men istedet for å frykte ham, blir hun med ett enda mer interessert og ber om å bli lært opp i leiemorder-yrket hun også. Hun vil nemlig ta hevn på dem som drepte familien hennes. 

Aldersforskjellen er kanskje stor, men forholdet dem imellom blir likevel helt unikt. Matilda på 12 år forelsker seg i den godt voksne mannen og ettersom Leon ikke er den mest intellektuelle sosialt sett, blir historien bare helt fantastisk morsom og sjarmerende.. Nei, her får man virkelig en smakebit av alt <3 Dere må love meg å snurre denne om dere ikke alt har gjort det.

Filmen ligger på Netflix <3
Dere som har sett den: Er den ikke BRA?

6 kommentarer
    1. denne skal sees i løpet av helgen! Elsker film-tips! Tenkte angående “hannemor” som tar bilder av deg. Er hun ansatt på noe måte eller jobber hun svart? Eller er det en fast “vennetjeneste”? 🙂

    2. Denne filmen så jeg når jeg var liten! Det er en veldig spesiell film for meg<3 Elsker den!
      Gleder meg til flere bilder av hjemmet ditt og interiørvalg:)

    3. Elsker filmtipsene dine, men syns IKKE (!!) du burde tipse om denne filmen. Det at Matilda er 12 år, og forelsker seg i han, er ikke helt riktig. Han gjengjelder også følelsene i slutten av filmen. En av de mest pedo-vennlige filmene jeg har sett. Syns ikke du burde oppfordre til at andre ser denne!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg