Ting jeg vil gjøre i januar

Finne meg en ny serie å koble av til en time om ettermiddagen. Mine spenningstimer med Broen er over og jeg kjenner trang for å gråte en skvett bare av å skrive det. For en serie! Heldigvis har jeg enda farmenkjendis og ungkaren å glede meg over noen kvelder i uken..

# Gjøre en real innsats i hjemmesykepleie-praksis! Jeg vil bli kastet rundt til der det skjer, få med meg absolutt alt og lære masse de neste syv ukene som gjenstår. Tenk at jeg er sykepleier om halvannet år! Hjelp! Jeg har jo SÅ mye igjen å lære? Er det virkelig nok tid igjen? 

# Booke en time med massasje for Kristinemor og meg. Jeg har ikke sett henne på hundre år, og jeg tror vi begge kunne trenge litt ekstra pleie i januar måned. Det får bli en slags forsinket julegave fra meg til begge to <3 

# Få på plass min hvite peis, kjøpe stuebord, tvbenk, nattbord og ny garderobe. Kanskje jeg til og med kan kjøpe og få på plass spisebordet, så alt er i orden til sofaen omsider kommer. Herlighet som jeg gleder meg til å få den sofaen! Og sengen…. og garderoben… og egentlig alt. Innredning er livet! 

# Legge nytt gulv i gangen. Jeg har bare en liten firkant av et gulv der og jeg synes ikke det passer til de nye, mintfargede veggene så det får jeg booke kjæresten til bestis til å skifte for meg en gang i løpet av måneden. Tar sikkert ikke mer enn en time eller to. Er så heldig som har så mange handy mannfolk i omkretsen!

# Dra ut og spise en kveld med mannen! Han har endelig fått lov til å kaste krykkene, og ettersom vi ikke spiste på restaurant sammen i hele 2017, synes jeg vi skal ringe inn 2018 med en ordentlig date-night på begges favorittsted: Food Asylum. 

# Skifte adresse til Hellemyr, flytte inn så fort sengen er på plass og bli kjent med mitt kjære, nye nabolag! Jeg har hørt rykter om at turområdene er supre der borte og gleder meg til å utforske hver eneste krinkel og krok i skogen denne våren <3 

# Komme inn i sunne rutiner igjen på matfronten. Jeg har spist så vanvittig MYE dritt den siste måneden, og ettersom jeg på ingen måte har planer om å bruke kveldene mine på treningssenteret i nærmeste fremtid, må jeg gjøre noe med matvanene. Min daglige sjokolade skal erstattes med friske appelsiner og til middag er jeg nødt til å roe litt ned på pommes fritesen med bearne. Ja, det er det beste i verden, men jeg trenger det ikke hver dag. Det samme gjelder pizzabakeren og fritert kylling i søtsur saus…

# Sette Hannemor i arbeid igjen! Hehe, hun har hatt juleferie og det merkes for å si det sånn. Det er nå et år siden hun knipset de første bildene for meg, og siden janauar i fjor har bloggeriet vært litt avhengig av henne. Hun er så flink, og det er så digg med litt hjelp på fotofronten en fast dag i uken.

# Planlegge neste kjæresteferie! Vinter og påskeferien er da ikke  langt unna! Mannen og jeg valgte å ikke kjøpe julegave til hverandre i år for å istedet reise på ferie sammen så fort vi begge har tid. Hvor turen går vet vi ikke enda, men vi kan nå ihvertfall starte på planleggingen! Jeg vil helst langt bort. Til Bali kanskje. Eller en varm, liten øy i Thailand.. 

Mine hverdagsmål for årets første måned <3 Fin torsdag til dere alle!

30 kommentarer
    1. Hei Marthe! Bloggen din er så inspirerende 🙂 Jeg har sett at du i kommentarfeltet har svart på at du er sammen med Daniel igjen, så hyggelig! Hadde vært veldig gøy å høre om hvordan dere fant tilbake til hverandre i et innlegg, hvis du føler det er greit å dele 🙂
      Stor klem til deg!

    2. Spenningstimene med Broen over?? Broen har jo nettopp startet med sesong 4 på NRK1 hver søndag kl. 21:35! 😀

    3. Så inspirerende! Hva jeg vil gjøre… trene minst 4 ganger i uka, spise vegetarmiddager, dra på skitur i Sverige, ta en “vår”-opprydning” 🙂

    4. Mange fine punkter! Apropo det siste punktet; hvorfor ikke reise til Australia når dere uansett reiser langt? En skikkelig opplevelsesferie, anbefales på det sterkeste 🙂

    5. Din blogg var den første jeg leste fast. Til dels fordi jeg kjente en av dine nærmeste, og ble litt nysgjerrig på det du holdt på med. Synes alltid du har skrevet bra og likt måten bloggen har utviklet seg. Ble etterhvert interessert i andre blogger, og en stund ble du «litt glemt». Men jeg har nå fått nok av folk som hiver seg på jaget etter det perfekte, eller clickbaits eller rett og slett mister litt virkelighetskontakt. Fant tilbake til deg og du er jo akkurat den samme( på en fin måte!) og jeg ser du er tilbake på listene også. All honnør til deg for at du har vært tro mot deg selv hele blogg tiden din, av den grunn fortsetter jeg å følge deg til du gir deg he he. Ønsker deg all lykke med studier, med mannen, med ny leilighet!

    6. Hei Marthe! Har du ikke fått med deg at Broen sesong 4 har begynt på NRK? Søndager 21.25 og gratis på NRK tv <3

    7. Du burde se «the punisher» på netflix. Det er virkelig en superbra serie! Var litt skeptisk i starten, men herregud – så spennende. Anbefales 😍

    8. Kristine: Hei! Ja det hadde jeg helt glemt! Visste ikke når det begynte om søndagene så takk skal du ha! Vi sitter nok klare både mannen og jeg 21.25 søndag kveld 😀

    9. Astrid: Er det ikke tv norge det går om mandagene? Eller kanal Fem tipper jeg! Har gått glipp av de første to episodene selv, men vet at det går på tv nå! 🙂

    10. Maren: Hmm, jeg vet ikke helt. Jeg har egentlig aldri hatt så lyst til å dra til Australia. Det er så innmari langt og dyrt og jeg klarer liksom ikke å se hva de har der som er så unikt i forhold til alle andre fine steder som finnes som er så mye nærmere? Jeg vil langt bort, men hvis vi bare har 10 dager å feriere på så vil jeg helst ikke tilbringe mer enn 12 timer på fly hver vei <3

    11. Anonym: Det høres fornuftig ut! Spennende med skitur til Sverige 🙂 Vegetarmiddager skal jeg og passe på å utforske mer med i 2018! Det er så mange gode oppskrifter der ute <3

    12. Viktoria: Hei hei! Ja det er jeg 😀 Han vil helst ikke være på bloggen i det hele tatt, men han har gått med på at jeg navngir han, så jeg får nøye meg med det foreløpig tror jeg :’D Stor klem tilbake!

    13. Christina: Dette var hyggelig å lese Christina! Tusen takk for en kjempefin kommentar 🙂 Glad for å se at du er tilbake, og håper du henger med til siste slutt 😀 Jeg skal ihvertfall gjøre mitt ytterste for å holde deg underholdt her <3 Stor klem!

    14. Åå Marthe, ble så glad når jeg leste kommentaren over hær om at du har blitt sammen med Daniel igjen😘 det var hyggelig å lese!

    15. Til både deg her oppe som spør om The Bachelor og til Marthe: The bachelor har ikke begynt å gå på tv enda, men pga spoilers osv som popper opp på instagram så må jeg se episodene fortløpende. Jeg ser episodene på watch series og er veldig fornøyd med det!

    16. Arrow er en sykt bra serie, ser den på Netflix nå, mye action og kjærlighet 🙂 5 sesonger og du du vil bare se mer og mer , veldig spennende. Anbefaler den serien 😉

    17. Digger slike innlegg! Både teksten og bildene er kjempeinspirerende. Når det kommer til serier, må jeg anbefale The Good Doctor. Handler om en turnuslege med autisme; du får både innblikk i hans liv og masse helsenerding. I tillegg kommer det nye episoder fra USA (tv2 sumo), noe som betyr at den er supermoderne med masse ny teknologi. Må sees!

    18. Om du har Viaplay så anbefaler jeg Absentia. Det var så spennende at jeg satt langt utover natten for å se, og det første jeg gjorde når jeg stod opp var å fortsette igjen!

    19. Wallander, med Kristian Henriksen! 1,5 tile per episode!! Jeg var borte i ett par uker, så alle tre sesongene kjapt 😂

    20. Wallander, med Kristian Henriksen! 1,5 time per episode!! Jeg var borte i ett par uker, så alle tre sesongene kjapt 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg