Mitt livs beste nyttårsaften

Goodbye 2017, and thanks for the ride! Fy flate for et år det har vært, og denne nyttårshelgen på Rauland med x antall bestevenner, x antall kjærester og x antall hunder… Vel, jeg kan melde om at jeg aldri har hatt en bedre nyttårsfeiring. Helgen gikk over på et blunk, og jeg har ledd SÅ mye, danset så hardt, og bare smilt fra øre til øre helt fra fredagskvelden til mandagsmorgenen. Mannen og jeg var første par i seng natt til 1 januar 2018, og vi fant bingen halv fem om natten.. Altså, jeg har ikke festet på denne måten siden jeg var… 18 år? Det var faktisk så vilt at jeg ikke riktig vet hvor jeg skal starte.

– Superparet som inviterte oss til hytta si – 

Så fort den saftige kalkunen var inntatt, ble det skålet fra alle kanter og da rakettene våre var fyrt opp klokken 00.00, kom en kompisgjeng av verten inn dørene med en høytaler på størrelse med peisen (bærende på ryggen) og fyrte opp feststemningen til et nivå jeg ikke lengre trodde vi hadde i oss.. Vi snakker dansing på bordet (bokstavelig talt), skrikesynging og sofahopping, alt for mange bilder som aldri skal få se dagens lys, og bading i champagne(!) Yes. Etter risting og spretting av et par champagneflasker innendørs var det ikke en edru takplanke etter vinduskarm igjen… Det var litt å ta tak i med vaskekluten dagen derpå foråsidetsånn. He-rre-gud for en kveld. At det går an å ha det gøy. 

– Tusen takk for alt 2017 –

For en fantastisk venninnegjeng jeg har <3 Tenk at vi har holdt sammen i over 10 år nå? Og at kjærestene våre kommer så innmari godt overens er bare utrolig. Selv om det har vært “jentenes tur” til å bestemme hvordan og med hvem nyttårsfeiringen 2017 skulle feires med, har de gutta kost seg glugg sammen de også med både skiturer, fotballkamper og mer enn nok øl. Hundene gikk det også overraskende bra med! Vi hadde en toller som var smånervøs for rakettlys og smell, men så fort denne seansen var over, klarte også Dino å finne roen. Ikke bare bare å være hundevesen på en dag med små mye støy.

Jeg har tatt meg fullstendig ferie hele helgen, så jeg har ikke knipset et bilde utenom nyttårsfesten, men her kommer ihvertfall en smakebit fra før det hele eskalerte. Håper dere fikk en fantastisk feiring selv enten den ble like vill eller hakket roligere <3 Dagen i dag skal bare gå til nedpakking og forberedelser til morgendagen, for da overtar jeg leiligheta mi! Wihuuu. Gleder meg til å ta dere med på 2018’s første reise. -Innflytning og innredningskos <3

– 2018, i’m ready for you –

18 kommentarer
    1. Det er så godt å se at du og Daniel har funnet tilbake til hverandre. Jeg husker hjertet mitt omtrent knuste når det ble slutt mellom dere. Jeg var i ferd med å gå fra min samboer også på det tidspunktet, og kjente meg så godt igjen i det du skrev: hvis du er usikker, så er du sikker. Men vi fant tilbake til hverandre vi også <3 Jeg har det bra som singel, men enda bedre med han 😊

    2. Ser ut som om du har det kjempefint 🙂 Ser skikkelig opp til deg, har lest bloggen i mange år.. men har et litt personlig spørsmål; har du noen gang vært i et voldelig forhold? Kjæresten min har slått meg et par ganger, en gang hardt i ansiktet, men klarer ikke gå fra han. Vi bor sammen, jeg har dårlig råd og trenger tid til å se etter bolig (holder på med det, men er vanskelig fordi familien bor i en annen by). Og noen ganger er han så godt og snill at jeg prøver å glemme hva han har gjort..

    3. Maja: Tusen takk Maja <3 For en herlig kommentar! Jeg har aldri hatt helt troen på par som gjør det slutt og finner tilbake til hverandre igjen, men nå ser jeg jo at jeg har tatt feil på den fronten <3 Alt går an om man bare vil nok 🙂 Godt nyttår til dere!

    4. Anonym: Heisann! Jeg har aldri vært i et voldelig forhold selv, men jeg har hørt om andre som har det og veldig ofte utvikler det seg i negativ retning og blir enda verre med tiden. Jeg kan godt forstå at det er vanskelig når du er glad i kjæresten din og dere har fine perioder mellom de vonde, men vold er ikke greit under noen omstendigheter og det må du bare ikke tolerere. Har han allerede gjort det flere ganger så ville jeg ha kommet meg avgårde raskest mulig. Om du ikke har råd til å kjøpe eller leie alene så ville jeg ha tatt en telefon hjem, forklart situasjonen og hørt om det overhode var mulig å få litt hjelp økonomisk i mellomtiden. Dersom du er bundet til byen din av studie eller jobb så forstår jeg at du ikke bare kan flytte hjem, men jeg vil absolutt anbefale deg å komme deg ut og få litt avstand fra forholdet. Ingen fortjener noe sånt som du har opplevd to eller flere ganger allerede, og det finnes SÅ mange fine, snille menn som vet å ta vare på fruene sine der ute <3 De som ikke klarer det har ingenting i et forhold å gjøre og trenger mest sannsynlig hjelp. Jeg kjenner jo ikke kjæresten din, men sliter han med noe form for rus, mestring av sinne eller har en vanskelig fortid/barndom så kan han søke hjelp for alle disse tingene, men til han har innsett problemene sine selv, søkt hjelp og fått hjelp så vil ihvertfall jeg anbefale deg å gjøre alt du kan for å komme deg ut av det forholdet, for akkurat nå høres det ikke sunt ut <3

    5. Hei! Har ca samme type kropp som deg og samme kjole som deg på nyttårsaften (haha)! 😀 Så du la ut på snapchat eller tidligere blogginnlegg(?) at du bruker teip under slike kjoler. Fikk dessverre ikke dette helt til selv:( Kunne du laget et innlegg om dette? Hadde satt veldig pris på det 🙂 Klem!

    6. Godt nyttår:) Ville bare tipse deg om programmet, på liv og død, som går på tv norge hver mandag til torsdag klokken 20.30. Sikkert interessant for deg som skal bli sykepleier for her ser du livet på sykehus, akutten, sykehjem og rusinstitusjon o.l.

    7. Åå nå ble jeg så glad Marthe, takk for svar. Det er egentlig mitt eneste nyttårsforsett; å komme meg ut av det. Satt meg ned og snakket med familien og de lover å hjelpe meg. Er snart ute av det..

    8. Til Anonym og alle andre i samme situasjon:
      Det er utrolig viktig å komme seg bort med en gang, stikk når det første slaget faller. For det blir ALLTID verre!! Det stopper aldri med en eller to ganger, menn som slår fortsetter med det. Det hjelper ikke at han lover gull og grønne skoger og at han aaaaldri mer skal slå, det er en del av manipulasjonen du blir utsatt for. Det spiller ingen rolle hvor bra unnskyldninger han har for å slå – trøtt, full, dårlig dag på jobben, noe du har gjort feil. En skikkelig mann slår deg ikke uansett hvor dårlig humør han er i. Det er når han slår deg at han viser sitt sanne ansikt, den kjærlige siden kommer bare fram for å hindre at du går fra han. Han vil bryte deg ned så mye at du til slutt begynner å tro at du nok fortjener å bli slått… Han kommer også til å sørge for at du blir avskåret fra venner og familie så du bare har han, for da blir det veldig vanskelig for deg å dumpe han. Om du ikke har familie eller venner du kan bo hos kan du kontakte et krisesenter.
      Les saken om Tova så ser du hvordan det kan gå om du ikke kommer deg vekk… 🙁

    9. Dette spørsmålet er absolutt ikke relatert til innlegget, men må bare spørre med en gang. Når du hadde sykepleiepraksis i førsteklasse, hvordan jobbet du i påsken da? Måtte du jobbe på helligdager?
      Ble litt stressa for om afterskiet må vike :((
      Godt nyttår!

    10. Ååå så ut som en koselig feiring 🙂 Jeg må også legge til at jeg ble såååå glad da jeg skjønte at det var Daniel du hadde blitt sammen med igjen! Syntes alltid at dere var/er et fint par! Min nyttårsfeiring ble 1000x bedre enn forventet da kjæresten min gjennom snart 4.5 år gikk ned på kne da klokken bikket midnatt på nyttårsaften! <3
      Masse lykke til med innflytting <3 Klem <3

    11. Jannicke: Jeg brukte stort sett bare “sykdom og behandling” boken 🙂 Så leste jeg litt i de andre i samme serie også, men det er denne som tar for seg alle sykdommer, symptomer, diagnostikk, behandling, komplikasjoner og prognose for alt så tenker det holder i massevis 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg