Ukens filmtips – Kidnap

Hjelpe meg, jeg merker jeg ikke er heeelt i julemodus på filmfronten enda! Haha, alt jeg har lyst til å se på om dagen er skumle eller nervepirrende historier innen kategori drama/thrillere! Denne filmen ble jeg tipset om fra bloggleser Julie på snapchat like etter forrige ukes filmanbefaling, og samme kveld snurret jeg den faktisk sammen med mannfolket <3 Fy søren så irriterende spennende. Dette er en sånn film som man nesten skulle ønske gikk på tv3 slik at man ble tvunget til å ta x antall pustepauser med reklamesnutter innimellom. Heh! Her snakker vi høy puls fra start til slutt. 

– Kidnap – 
Karla tar en morgen med seg den 6 år gamle gutten sin for å kose seg på tivoli. De har nesten ikke rukket å være der en halvtime før telefonen ringer fra Karlas advokat. Han forteller at guttungens pappa nå ønsker å ta over hele foreldreansvaret, og ettersom Karla ikke vil prate om det hele åpent foran sønnen, blir hun nødt til å la han være ute av synet i noen få sekunder. Mer var det ikke som skulle til. Til tross for at hun ga guttungen streng beskjed om å ikke dra noe sted, er han nå forsvunnet. Hun roper og roper, spør andre mødre fortvilet om hjelp, og leter desperat i området. Plutselig får hun øye på ham på parkeringsparken.. Problemet er bare at hun ikke rekker å løpe bort før en fremmed dame har dyttet ham inn i bilen sin og kjørt avsted. 

– Filmen leide jeg på Viaplay for 39kr –

Høres nervepirrende ut ikke sant? Den er faktisk fra 2017 så jeg krysser fingrene for at ikke alle har sett den alt! Nå skal jeg kose meg med en ny lang skoledag proppet med simulering. Håper det blir mer spennende enn forelesningen i går, for der holdt jeg på å sovne i ihvertfall tre av syv timer. Jaja, alt kan’ke være like spennende her i livet. Håper dere får en finfin tirsdag! Kjæresten har sin aller siste eksamen i dag, så når vi begge kommer hjem i ettermiddag skal vi feire med deilig kinesisk, vin og bare god stemning <3 Ihvertfall ett glass vin… Skolen kaller jo tidlig onsdag for min del.

Have yourself a great thueday <3

17 kommentarer
    1. Hei !
      Har du hørt om Narnia the lion the witch and the wardrobe
      Den bare må du se 🙂
      Hilsen Kristin

    2. Neimen, så bra at du likte den! <3 Er så supert med sånne filmer som typen også vil være med å se (i motsetning til Love actually og The holiday, som jeg må se aleine, haha)

    3. Anonym: Hmm, i anatomi og fysiologi var det mer å lære, mens i sykdomslæra var det mye å pugge. Pensum i sykdomslæra er mye større og jeg syntes derfor det var vanskeligeligere å huske og lære absolutt alt på et dypt nivå. Anatomien følte jeg at jeg kunne inn og ut da eksamen kom fordi det var mulig å komme igjennom pensum på fire måneder. Jeg tror ikke det er mulig å lære seg alle sykdommer, symptomer, diagnoser og behandling på tre måneder (som vi fikk på sykdomslæra), så jeg tror jeg må gå for sykdomslæra 🙂

    4. Anonym: Vi har to uker hvor første handler om psykiatri og andre hjemmesykepleie for oss som har fått denne typen praksispakke først. Noen dager har vi kun forelesning og andre dager har vi rollespill med ulike scenario der vi “leker” sykepleier, pasient, pårørende osv for å prøve å forberede oss litt på ulike situasjoner vi kan komme opp i ute i praksis 🙂 Dette skal vi gjøre i både morgen og torsdag, og jeg tror ikke det er en student som ikke gruer seg. Haha!

    5. Julie M: Ja den var helt topp! Tusen hjertelig for tips 😀 Du får hyle ut om du kommer over noe lignende igjen. Jeg har enda til gode å snurre den andre alene, for den hadde mannen alt sett 😀

    6. Du har jo snakket tidligere om at du kunne tenkt deg å være med på farmen. Kommer du til å melde deg på eller hadde du takket ja dersom noen andre meldte deg på? Hadde vært SÅ gøy å se deg på farmen:D

    7. Kristine: Hoho! Det hadde vært supermoro! Men jeg vet ikke helt om det er rette tiden for det akkurat nå midt i studier og når jeg akkurat har fått meg leilighet 🙂 kanskje heller om noen år 😀

    8. Anbefaler deg å se The visit. Blanding av skrekkfilm og psykologisk thriller. Handler om 2 barn som skal være hos besteforeldrene i ferien, men de oppfører seg merkelig fra dag 1. Sinnsykt spennede og litt grotesk, tror du ville likt den veldig godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg