– Når sykepleierstudentene skåler –

Reklame (Inneholder affiliateslenker) 

Se på de fine sykepleierstudentene da!? Og jeg fikk ikke engang knipset alle som var med på lørdagens feiring hos Ida. Den klassa vår er bare helt super altså. mange hyggelige, omgjengelige både jenter og gutter! Jeg vet ikke hvor mange vi var hos denne islandske berta som har sneket seg med på bildet under her, men vi ble nå en ganske stor gjeng! Noen av oss kom litt tidligere og koste oss med pizza sammen i et par timer først, og så spratt vi flaskene, skrudde opp musikken og tok imot resten av gjengen for en verdig semesterslutt-fest… Herlighet så gøy <3 Jeg hadde en indre plan om å bare drikke halve flasken, være delvis edru og opplagt søndag morgen, but no. Vips der satt jeg som eneste student med tom flaske og shottet på medstudentenes sprit..

– Kjolen min er HERFRA, fås også i sort HER for 249kr –

Jeg er mellom 1-4 år eldre enn de fleste i rommet her, og likevel føles det noen ganger som om det er jeg som er yngst. Synne og jeg tok følge til byen når klokken nærmet seg midnatt og mens hun gjentok “Vi er for gamle for denne galskapen.. Vi burde gå hjem og legge oss”, trippet jeg overbevist på hælene mine i kjole og uten strømpebukser, om at det lureste var å ta seg en tur på byen. Så mye for den edrukvelden, men sånn går det når selskapet er litt for bra.

– Feirer at nok et semester er gjennomført – 

Tenk det! Vi er endelig halvveis!! Ihvertfall mer eller mindre. Nå gjenstår bare én uke med undervisning i hjemmesykepleie, men det må da gå fint? Med mindre jeg blir megasyk nå, så skal jeg nok klare å møte opp fire dager til før jeg tar meg en fortjent juleferie. På onsdag får vi faktisk også semesterets første eksamenskarakter levert ut (hvis sensor klarer å holde tidsfristen), så det blir mildt sagt spennende… Kan ikke annet enn å krysse alle fingre og tær!

Takk for en SUPER kveld jenter <3
Det skal bli magiske sykepleiere av oss alle!

7 kommentarer
    1. Når du leste til anatomi eksamen, hva leste du på da? Vil du anbefale å fokusere på gamle eksamens oppgaver eller?

    2. Hei 🙂 hvordan er studiene ? Har tenkt mye frem og tilbake på på å begynne å studere selv . Jeg har kjempe lyst til å bli barnesykepleier. Etter å ha vært innlagt på barneavdelingen noen ganger med min lille sønn på 10 mnd, får jeg bare enda mer lyst. Ser ut som en fantastisk givende jobb. Klem fra meg 🙂

    3. ååå du, vet du hvor den toppen til hun med de blå lange øredobbene er fra? mååå ha den hehe

    4. Charloe: Hei hei! Studiene er helt topp spør du meg. Noen fag er jo vanskeligere enn andre, men stort sett er det veldig overkommelig 🙂 Høstsemesterne er tunge da det er da vi (ihvertfall i sør) har de vanskelige fagene som anatomi, fysiologi, mikrobiologi og sykdomslære, men alt av harde eksamner er gjennomført allerede etter halvannet år, og så er det kun praksis igjen i både psykiatri, hjemmesykepleie og sykehus, samt bachelorskriving og en hjemmeeksamen siste halvdel av bacheloren 🙂 Ellers har vi en del gruppearbeid med caseløsning og innleveringer samt noen praktiske ferdighetsøvelser der man øver på sentrale sykepleieprosedyrer i skolens “lekesykehus”. (Dette gjør vi spesielt mye første året), og det er baaare gøy 🙂

    5. Anonym: Jeg leste ikke på gamle eksamensoppgaver før kvelden før eksamen, men planen min var vel egentlig å lese mye på dem. Jeg rakk det bare ikke før da jeg hadde mer enn nok med å komme igjennom pensum. Jeg så helt bortifra “Menneskekroppen” anatomiboken, og fokuserte kun på sykepleiepluss. Jeg så alle videoene, skrev notater fra alle videoene (altså jeg skrev nesten ned hvert eneste ord som ble sagt her), og pugget alt sammen. Kunne ikke vært mer fornøyd med lesemetoden jeg valgte her. Sykepleiepluss lærte meg absolutt alt jeg trengte til min nasjonal-eksamen, og den tunge anatomiboken hadde jeg kastet når som helst igjen. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg