– Preparing for Cold Weather –

Reklame / I form av affiliateslenker

Ah, så godt det var å komme “hjem” etter en lengre dag ute på farten i dag. Jeg sitter nå innpakket i sofaen med dynen surret rundt meg og bare venter på at dagens middag skal bli klar. Bakt potet med masse deilig tilbehør står på menyen, og det er virkelig noe av det beste jeg får! Så enkelt og godt <3 Skoledagen i dag gikk forresten som det suste! Jeg synes fremdeles at psykiatri er litt… skummelt. -Men samtidig utrolig spennende! Jeg kan nesten ingenting om psykiske lidelser eller diagnoser enda, for det har vi ikke hatt på pensum så langt, men likevel finner jeg det lille jeg har lært SÅ interressant!

Kan nesten ikke vente til morgendagen og torsdag, for da skal vi få lære hvordan vi skal takle utagerende pasienter i psykiatrien, hvordan vi kan forhindre uønskede situasjoner og hvordan en kan få “roet” ned en situasjon før den eskalerer helt. Åh, jeg skjønner ikke at ikke alle studerer sykepleie… Det er så gøy med et såpass variert pensum! Med så vanvittig mange ulike felt synes jeg egentlig studiet burde ha vært 4-årig. Det er nesten litt for mye på bare tre år!

Uansett! Det var gårsdagens innkjøp denne posten skulle dreie seg om.. Disse nydelige ytterjakkene røsket jeg med meg fra Zara i går ettermiddag, og fy fader for noen kupp. Jeg bar den grå på skolen i dag, og for første gang i 2017 klarte jeg faktisk å holde meg varm en hel skoledag. At jeg ikke har gått til anskaffelse av noe ordentlig VARMT før nå er helt utrolig.. Jeg har kjøpt flere kåper fra Bikbok i høst, men de blir rett og slett for tynne i disse dager!  

– Lignende lys jakke finner du på Nelly HER

Den grå tenker jeg skal få holde meg varm de kveldene jeg skal ut og danse på byen de neste to ukene, og den lys beige tenker jeg skal få holde meg varm på skolen og ellers i hverdagen. Dere må se den på en dag, for den er virkelig helt RÅ. Supermyk, nydelig i formen og varm. Et år har jeg brukt på å finne en ytterjakke som har alt dette.. Nå kan kuldegradene bare komme! Jeg og jakkegarderoben er forberedt <3 Mihi.

De kostet rundt 1300 kr begge to, og det var de verdt.
Nelly sin variant av biker-jakka koster 949kr HER <3

10 kommentarer
    1. Ville bare gi deg litt ros for måten du takler denne desember/annonse/reklame/julegave måneden Marthe!! Sjønner at desember er en populær tid for reklame og sponset samarbeid siden folk kjøper så mye rundt juletider- og jeg synes at du fortsatt holder bloggen din koselig og personlig selv med en del reklame <3 Liker hvordan du skriver hverdagslige oppdatering i samme innlegg som reklamen, for jeg elsker å lese om hverdagen din. Jeg er ikke så interessert i reklamen men blir fortsatt ALDRI skuffet når jeg går inn på bloggen din, for du gir alltid så mye av deg selv og du er fortsatt så ekte og troverdig og jeg blir alltid i godt humør av bloggen din <3 Stå på videre! Gi gjerne updates om hvordan det går med psykiatriundervisningen dere har forresten, sykt spennende å høre om! Har selv en nær venninne som sliter med en psykisk sykdom og jeg synes ofte det er vanskelig å være sammen med henne når hun er på sitt verste, fordi jeg er redd for å gjøre noe feil/si noe feil.. Så det er litt vanskelig, men det viktigste er i alle fall at hun vet at jeg er der for henne <3 Men ja kom gjerne med dine tanker rundt det dere lærer osv, hadde vært så interessant å høre om! Lykke til <3

    2. Kjempefine <3
      Også lurte jeg på en ting, den genseren du hadde under den grå jakka på snap i dag, hvor er den fra..? 😀

    3. Hanna: For en nydelig kommentar! Tusen tusen takk for herlige ord Hanna. Tilbakemeldinger som dette blir jeg SÅ glad for å lese <3 Som blogger i dag har man gjerne måneder (spesielt sommer og tidlig høstmåneder) uten en eneste annonse og fast inntekt på mindre enn det som blir utbetalt i et studielån, og da er det så kjedelig å måtte takke nei til samarbeid når forespørslene dukker opp igjen fordi lesere ikke har forståelse for at det er dette som gjør at en kan leve av en blogg. Mange glemmer liksom de syv månedene jeg har hatt 30 hverdagsposter og 1 reklamepost, og tenker med en gang desember kommer at "hun der, hun blogger bare annonser". Det synes jeg er trist, og derfor setter jeg SÅ stor pris på akkurat disse ordene <3 Det er ikke alltid lett å finne balansen, men vi gjør nok alle så godt vi kan 😀

    4. Jeg må si meg sååå enig med Hanna og dette med annonse!! Husker du hadde noen annonse innlegg flere ganger på rad, men det synes jeg er helt ok fordi bloggen din oser ikke av reklame og du skriver gjerne litt om hverdag i innlegget. Nå må jeg også innrømme at du fortjener å få inn så mye penger som mulig på bloggen din fordi du hmm hvordan skal jeg forklare det, du er så naturlig. Da mener jeg at jeg føler du er en av oss vanlige mennesker med skole, jobb, venner, kjæreste og du kjøper deg en helt normal første leilighet for en i 20 års alderen og ikke en leilighet til mange mil som en har tjent på bare bloggen. Du kjøper deg vesker i alle sin prisklasse og klær og har ikke bare dyre designer vesker slik som en rekke andre bloggere. Du har ikke et fokus på et falskt utseende og du skriver om hverdagen din. Jeg vil aldri at du skal bli ferdig med sykepleien fordi jeg husker at du skrev at du skulle slutte etter endt studietid. Det gruer jeg meg til. Du er en av få bloggere som jeg ikke støtt og stadig irriterer meg over. Blogg Norge i dag suger, men du du er fortsatt på min topp! PS (slik som mange andre spekulerer i, er det Daniel du har blitt sammen med, hallo til og med den hvite sjenken hadde du når dere bodde sammen, i hvertfall veldig hyggelig om dette stemmer. Han er jo veldig kjekk å se på :D)

    5. Julie: Herlighet så god du/dere er som klarer å tenke slik og unne meg (og sikkert mange flere) så godt <3 Tusen takk for tidenes oppmuntring på morgenkvisten Julie :') Dette var veldig hyggelig lesning til dagens frokost :'D Måtte du henge med i bloggsvingene helt til siste post blir publisert. Jeg skal ærlig innrømme at jeg gruer meg litt selv også til en sånn forandring, men kanskje gjør jeg som nettenestea og titter innom en gang i blant for de som måtte ønske å følge meg videre også 🙂 Det hadde vært hyggelig!

    6. Jeg må bare få si hvor fantastisk du er, Marthe! Jeg går første året på sykepleien, og bor nå i Kristiansand. Synd jeg ikke har sett deg enda, men jeg kan bare si at du kommer til å bli en fantastisk sykepleier, og de pasientene som får deg som sykepleier er utrolig heldige! Flottere dame skal man lete lenge etter 🙂

    7. Henger meg på hun over her, du kommer til å bli en så flink sykepleier 🙂 jeg er nylig utdannet vernepleier, helt enig i at det også skulle ha vært 4-årig.. vi har hatt både pedagogikk, anatomi og fysiologi, psykologi, psykiatri/rus, mye om miljøarbeid ifht mennesker med blant annet utviklingshemming og demens.. +++. Føler at man bare lærer «toppene» og ikke får gått i dybden på alt. Men mye kunnskap tilegner man seg når man har kommet ut i jobb, og du vet hvilket område du har lyst til å jobbe innen 😀 masse lykke til videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg