My December Bucket List

♥ Se sport på tv! Herregud som jeg gleder meg til å tilbringe tid foran tven igjen. Se på skiløp i helgene og håndvall VM om kveldene! Disse to sportene er de eneste jeg bryr meg om, og i desember måned får jeg i bøtter og spann! *GLIS*

​♥ Nyte å være samboer litt! Virkelig kose meg med mannens selskap og gjøre mitt ytterste for å unngå at vi går hverandre på nervene. Mannen er nemlig sykemeldt de neste fem ukene etter en kneoperasjon, og jeg er så og si ferdig med alt av skole i morgen, så da blir vi faktisk gående oppå hverandre hver dag hele dagen! Litt av en omstilling å gå fra å sees 1-2 kvelder i uken til 24 timer i døgnet! -Men det skal gå så fint! Må sette pris på det så lenge det varer.

♥ Tilbringe første søndag i advent ute i skog og mark med en stykk Kristine som jeg ikke har sett på to måneder. De melder stor sol og 4 stusselige varmegrader søndag formiddag, så da pakker vi tursekken og tilbringer noen timer ute sammen med hundene, bål, pølser og kakao. 

♥ Kjøre juleverksted med Cathrine. Jeg vil bake litt utradisjonelt i år! Som julecupcakes, juledekorert kake, og litt utradisjonelle kjeks. Så vil jeg pynte pepperkaker ordentlig FINE til en forandring, og ikke bare klæsje på en dæsj melis og et par nonstop. I år skal det gjøres gjennomført lekkert! ​

♥ Ta en ukes juleferie i Stavanger by som alltid. Lade opp med pysj og julefimer dagene før jul, feire 24 desember med bestemors nydelige pinnekjøtt, og hive innpå med ribbe 1. juledag. Gleder meg seriøst til ALT med denne juleferien. Bestas riskrem som er helt syk, tante som hvert eneste år får og svelger mandelen hel, lukten av klemmentiner, julesnoperier, kaker, sene morgener i pysj.. Nei, jeg MÅ huske å sette pris på, og nyte hvert minutt av dette. 

♥ Ha en liten alene-kveld på soverommet i min beste pysj, spise julekaker og se Victoria Secret Show. Jeg har enda til gode å få snurret årets show fra Shanghai og er helt obsessed av norske (sørlandske faktisk) Frida Aasen. For en BABE! Gleder meg til å se henne rocke catwalken en gang neste uke.

♥ Kose meg glugg på årets bloggjulebord! 8 desember er det duket for julebord med Geir og Kristina igjen. Kristina har jeg heller ikke sett på flere måneder, så det skal bli hyggelig å få skravlet litt med henne og nå! Så gleder jeg meg til å svinge Geir rundt på dansegulvet til Ernst Hotell igjen. Haha, fjorårets seanse var helt fantastisk.. 

♥ Dra på hawaiifest med hele vennegjengen! Haha, ja dere leste riktig. 16. desember har Diderik (kjæresten til Annika) invitert absolutt hele gjengen på Hawaiifest hos dem! Dette er noe han har planlagt helt til tidlig i høst og for anledningen er det kjøpt inn på palmetrær og eksotisk tilbehør. Bare sånn for å ta en liten pause fra alt som heter julestemning liksom! Haha, jeg har gledet meg til dette i to måneder nå <3

♥ Snurre 5 julefilmer. Det høres kanskje lite ut på en hel måned, men det er mye annet julete og hyggelig jeg også vil ha tid til! -Men fem julefilmer SKAL jeg sette av tid til. Noen gamle klassikere og noen helt nye <3 Polarekspressen blir første ut kjenner jeg. Elsker den filmen…

♥ Kjøpe møbler på romjulssalg. Kommer ikke over hvor lurt det var å sette overtakelsesdatoen til 3 januar. Hihi, hello romjulssalg og hello januarsalg! Kommer til å spare masse på å innrede leiligheten min i denne perioden. Noen møbler har jeg i boks allerede, men jeg trenger fremdeles sofa, tvbord og spisegruppe! Jeg fikk ordnet meg en seng i grå forrige uke med innebygget tv som popper opp fra fot-gavlen. Haha, gleder meg til å vise dere! 

♥ Kjøpe meg et chunky knit blanket. Google it, hvis dere ikke skjønner hva jeg snakker om. HVOR får jeg tak i et slikt et billigst mulig? Er det noen som har peiling? Jeg MÅ ha meg et NÅ, og kunne gjerne tenke meg å kjøpe et par i julegaver også i år. Hvem vil ikke ha et slikt under juletreet tenker jeg?

♥ Feire nyttårsaften i en diger hytte på fjellet sammen med en HAU av vennepar. Fy så gøy det kommer til å bli! Gleder meg sånn til å ta med mannen til fjells, spise kalkun sammen med hele gjengen, og feire ikke bare en kveld, men hele nyttårshelgen. Jeg er så takknemlig for at jeg ikke har fått jobbhelg verken jul eller nyttår i år så jeg faktisk kan ta del i alle disse festlighetene.

Desember, jeg er klar! Velkommen skal du være i morgen <3 

35 kommentarer
    1. Husker du tenkte litt på å bli jordmord, anbefaler å legge til hjemmefodsel på snapchat, som en jordmor styrer😍 hun kommer med masse tips osv

    2. Ååå, så mye koselig!!
      Har et lite spørsmål angående anatomieksamen første året på sykepleien. Nå er det i underkant 3 uker til eksamen, så lurer på hvordan du forberedte deg disse ukene? Og om du eventuelt har noen tips til hva jeg bør fokusere mest på?

    3. Denne nye mannen din er ikke tilfeldigvis en gammel flamme? Isåfall hadde det vært superkoselig❤️ Så på mystoryen av juletreet ditt, og benken ved siden av lignet veldig på den dere hadde her, http://martheborge.blogg.no/1451487774_marthe_dekker_nyttrsb.html 🙂 Håper du får en veldig fin førjulstid! Ønsker deg alt godt, og bloggen din er utrolig inspirerende og fin! Håper eksamensresultatene står til forventningene! Flink er du 🙂 God advent!

    4. Andrea: Heisann! Jeg leste bare på notatene mine fra sykepleiepluss. Jeg noterte som en gal fra videoene her, så jeg skrev ut fire skrivebøker med notater fra disse videoene og pugget mer eller mindre alt dette. Du har enda god tid, så jeg ville tatt for meg et og et tema og brukt 2-3 dager på hvert tema hvis jeg var deg og begynte puggingen nå 🙂 Les nøye på sirkulasjonssystem, respirasjonssystem, blod, fordøyelsen og… nei jeg tørr ikke si sånn for du kan jammen få alt på eksamen! Vi fikk foreksempel ingenting fra fordøyelsen som mange hadde lest aller mest på, mens masse fra hormonsystemet, så man vet aldri! Lurt å lese litt på alt og mye på det helt sentrale tenker jeg 🙂 Jeg leste minimalt på øye/øre og fikk en B for det. Hadde maks flaks med øye-spørsmålene, men ville ikke sjanset på å lese så lite på det igjen. Hehe! 🙂

    5. Hvor ser du VS showet ? Jeg har liksom alltid pleid å finne det på youtube, men til nå har jeg bare funnet remixer og deler av det 🙁 gjerne legge med link?

    6. Hannah: Arh, jeg finner det ikke selv! Da er det sikkert ikke lagt ut enda 🙂 Men det kommer nok en av de nærmeste dagene 🙂 Det ble jo vist 28 november, om jeg har skjønt det rett 🙂

    7. Anonym: Nei. Jeg skal gjøre mitt beste i morgen til tross for at hele uken har gått til jobb, flytting og bloggerier, men jeg tar den opp igjen til våren også 🙂 Jeg får neppe en karakter jeg er fornøyd med her, men det gjør ingenting. Jeg har ikke noen andre eksamner til våren så da tar jeg den da og får litt mer enn en uke å lese på 🙂 Er nok ikke alene om den avgjørelsen <3

    8. Gleder meg til å få julestemning gjennom bloggen din!! Når reiser du til Stavanger? Lykke til på eksamen i morgen!!:)

    9. Skjønner! Lykke til imorgen uansett 🙂 Har du hørt noe mer om den andre eksamen du hadde for ikke så lenge siden?

    10. Anonym: Tusen takk! 🙂 Ja, det blir heldigvis ikke noe ny eksamen. De som vil kan ta den på ny etter at vi har fått se karakteren, men det kan man jo uansett så lenge man møtte opp. Jeg skal ihvertfall ikke ta den opp 🙂 Regner med jeg får en grei karakter der <3

    11. Hei! Ser at du fant sånn pledd til 800,- hvor fant du det, har lett etter ett litt billigere alternativ en stund🙂

    12. De har også slike pledd på etsy til ca 250 – 500 kr, avhengig av om det er ull eller bare polyester, men de pleddene er så enkle å strikke selv at det hadde du klart. Og så gøy å strikke 🙂

    13. Hvis du ser på den appen Wish som det er så mye reklamer for overalt (vet ikke om du har sett det) så har jeg sett sånne pledd helt utrolig billig! så har folk som har bestilt fra selgeren skrevet om de var fornøyde eller ikke osv 🙂 du kan jo sjekke det ut!

    14. Jeg vil også ha et sånt pledd! Det jeg fant kostet ogå 3000.. men hvis man kjøper på e-bay/wish, må man ikke hekle det sammen selv da? forstått det som man bare får garnet tilsendt :p

    15. Sandra Marie: Neida så lenge det står at det er pledd og ikke bare tråd du kjøper i annonsen så får du pleddet ferdig strikket 🙂 Her har de også pleddene til 800kr i 120-150cm som jeg har kjøpt i 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg