– Inspirasjon til din ukesmeny –

Okei, dette skal bli alt annet enn en blåmandag! For første gang på uker fikk jeg sovet til klokken halv ni, og våknet ordentlig uthvilt. Herregud så nydelig! Svigers og jeg fikk flyttet over nesten alt jeg eier i går kveld, så nå gjenstår bare et par esker og posene med klær i dag! Jeg trodde jeg skulle klare å flytte absolutt alt selv, men fy fader så deilig det var å få hjelp <3 Stakkars mannfolket mitt skulle jo gjerne ha hjulpet til han også, men han har nok med å være nyoperert om dagen. Det er såvidt han klarer å steke seg en grandiosa, så nå fremover blir jeg sykepleier på fulltid her i heimen! Hihi, hyggelig det <3 Kjenner jeg gleder meg VILT til å lage meg ordentlig mat igjen selv også nå. Jeg skal vaske kjøleskapet og hive meg på ukens storhandel så fort dere er oppdatert med litt inspirasjon til ukens middagsmeny!

Her får dere noen av mine favorittmiddager. Litt vegetarvennlig, litt indisk, en rågod kyllingform, litt rød fisk og en av mine (ihvertfall fem) pizzafavoritter. Elsker egentlig hjemmelaget pizza, men etter x antall grandiosa de siste par ukene tror jeg faktisk ikke jeg orker det heller på en stund. Haha! I dag står en helt ny rett på min meny, og oppskriften på den skal dere få senere denne uken, dersom den faller i smak <3

– Kjøttfri risotto med sopp –

– Indisk kylling med ris og raita –

– Vegetarboller i tomatsaus –

– En laksefavoritt ned godt tilbehør –

– Kylling og ris i mangosaus – 

– Pizza med kjøttboller –

Kremet laks med pasta og urtebrød

Håper dere lar dere friste litt av dette før ukens handel <3
Klikk på den rosa skriften for å komme til oppskriftene!

10 kommentarer
    1. Så deilig å være ferdig med eksamenen! Du er flink Marthe 🙂 Masse lykke til med flytting! Du får hilse god bedring til mannen 🙂
      Klem <3

    2. Hei!:-) Du virker som en superflink student! Jeg skal også ha eksamen i klinisk sykepleie, og syntes faget er nokså vanskelig!:/ Har du noen tips siden det virker som du har “knekt nøtta” på en eller annen måte og tar det nokså med ro:-D Setter stooor pris på noen råd:-)

    3. Ida: Tusen takk Ida! Mannen hilser igjen 😀 Håper dere har det fint der oppe. Dere må si ifra dersom dere skulle ta turen ned på besøk i nærmeste fremtid! 😀 Klem <3

    4. Trine: Hei Trine! Jeg har absolutt ikke knekt nøtta i klinisk sykepleie altså, så der er du ikke alene. Heh! Jeg har nesten ikke lest på faget i det hele tatt ettersom jeg har brukt hele halvåret til å fokusere på sykdomslæra. Det tror jeg mer eller mindre alle studentene har, så dersom denne prøven ikke går som smurt på fredag så tenker jeg at det er helt greit. Da får jeg heller ta den opp til våren når vi ikke har noen andre eksamner 🙂 1000 nye pensumsider er helt umulig å komme igjennom på en uke, så mitt tips er egentlig bare å løse case-oppgaver om og om igjen og øve på dette. Det er jo stort sett case oppgaver som kommer på eksamen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg