Ting jeg vil gjøre i november

1. Fullføre årets vanskeligste eksamen! -Og helst gjøre det med glans. Heh! Jeg føler ikke jeg har så god kontroll som jeg burde, men det følte jeg ikke i fjor heller, så jeg ligger vel bedre an enn jeg tror. 8 dager igjen med lange lesedager nå, så er jeg i mål! FOR en gledens tanke.

2. Legge fra meg alt av pensum etter klokken 22.00 om kvelden. I går leste jeg om kjønnssykdommer helt til klokken tolv om kvelden og drømte om blødningsforstyrrelser hele natten… Kjempestas! Nå har jeg ihvertfall fått sortert de 9(!) typene menstruasjonsforstyrrelser som finnes der ute..

3. Ta D-vitaminene mine. Dere husker kanskje at jeg skrev en del om at jeg var kronisk trøtt bare for noen uker siden? Vel, jeg er overbevist om at 1. Trening og 2. D-vitaminene mine har gjort underverker på denne fronten! Jeg må fremdeles ha meg en 20 minutters powernap hver ettermiddag mellom 16-17.00, men ellers føler jeg virkelig at kroppen min er i ferd med å overvinne denne mørketiden! Endelig!

4. Kjøpe flytteesker, bestille vaskehjelp og flytte inn til kjærleiken! 29 november skal jeg være ute av leiligheten. Litt lite praktisk med flytting denne uken ettersom jeg har min andre eksamen 1 desember, men det får bare gå! 

5. Spise mer frukt og grønt! Jeg har cravet norske epler så lenge jeg kan huske. Blir ikke lei av å bite i de syrlige greiene! Nå i eksamensinnspurten har jeg bestemt meg for å leve på frossen fiskegrateng, pizza, pastaposer, og andre middagsvarianter som krever toppen 10 minutt å planlegge. -Da er det ekstra viktig å hente vitaminene i frukten. Mmm! Persimon, norske epler, druer, vaniljekesam og oppkuttede grønnsaker skal knaskes for alle penga denne uken.

6. Skifte bloggplattform! Allerede denne uken sier jeg meg ferdig hos Nettavisen. Jeg bestemte meg allerede i august for at jeg ville satse på å drive helt for meg selv og flytte bloggen tilbake til blogg.no hvor jeg styrer mitt eget show. Cathrine har nemlig vært bloggeriets salgsansvarlig i hele år, og det er faktisk hun som har solgt over 90% av alle samarbeid jeg har hatt i 2017! Uten noe form for salgs-utdanning eller bloggerfaring gjør hun en bedre jobb enn noe mediehus noen gang har gjort for meg, så da er det bare én ting å gjøre: Satse på hun som får det til!

7. Se A Bad Moms Christmas på kino. Jeg så Bad Moms på kino for et år siden og lo meg SKAKK med Iselin i Stavanger. Nå har en julevariant av Bad Moms kommet ut, og denne har jeg også innmari lyst til å få med meg.

8. Skrive ferdig shoppinglisten over julegaver, slik at jeg 1 desember bare kan gå rett på gaveshoppingen. Herregud som jeg gleder meg over at jeg har hele desember til å være bekymringsfri, bake julekaker, handle julegaver, pakke dem inn, gå på café, pynte tre og høre på julemusikk. Åh, JA! Så må jeg ikke glemme at jeg flytter inn i leiligheten min 3 januar! Litt interiørsnakk blir det nok også i løpet av desember måned <3

9. Spare halve novemberlønningen min. Det beste med eksamensmåneden er at jeg får minimalt med tid til å bruke penger. Jeg er så opptatt med mitt at lønningsdagen for engangs skyld kommer og går uten at den registreres. Litt ekstra på konti kommer godt med når møbler skal handles på nyåret!

10. Ha det superryddig og rent i heimen! Jeg er ingen bibliotekstudent! Jeg ligger i pysjen min på dyner på stuegulvet fra klokken 07.00 om morgenen til sent om kvelden, og da er det viktig for meg at ikke rot og hybekaniner ødelegger for konsentrasjonen. Et ryddig hjem skal gi meg lesero den neste uken <3

Min lille bucket list for måneden som vi allerede er godt i gang med <3
Sist men ikke minst skal det tennes på en MASSE novemberlys!

9 kommentarer
    1. Åå jeg blir så motivert av deg og alt du skriver, spesielt mtp skole!! Masse lykke til på eksamen 🙂

    2. Hei hei Marthe 😊
      Ønsker deg så masse lykke til med eksamen ❤️
      Den kommer til å bli bestått med glans 👍
      Hilsen ivrig leser av din flotte blogg 😘

    3. Et tips til flytteesker er å gå i butikkene og få gratis banankasser. De tåler tunge ting og er lett å både bære og stable. Angående bloggplattform så er jo blogg. no solgt til Egmont så da blogger du vel uansett under Egmont? Hvordan får du da lønn om du ikke får av Egmont? Du har jo ikke så mange annonser på siden din. Men masse lykke til både på bloggfront og eksamener.

    4. Linn: Ja det kan jeg og gjøre 🙂 Tusen takk for det! Blogg.no er kjøpt opp av Egmont, akkurat som Nettavisen, men her har jeg ingen kontrakt med regler å forholde meg til. Jeg kan med andre ord selge til hvilket firma jeg vil, til hvilken pris jeg vil, og få hele prosentandelen av salget selv. I tillegg er blogg.no sin utbetaling utifra listeplassering faktisk høyere enn den faste inntekten fra NA nå, og da er det rene tapsprosjektet å fortsette der dessverre.

    5. Jeg går 1 år sykepleien og har snart anatomi og mikrobiologi eksamen… jeg lurer derfor påhva dine studieteknikker er, og hva gjør du for å få med deg så mye detaljer på kort tid? hilsen en litt stressa student

    6. Anonym: Hei hei! Jeg skriver mye notater fra hånd og på en veldig forståelig måte. Begynn den intense puggeperioden tidlig. 14 dager før eksamen er prima. Da klarer du sånn cirkus å komme i mål og du klarer å pugge alt som skal pugges, samt læres det som kan læres 🙂 Jeg brukte ihvertfall den strategien både i fjor og i år. I år skulle jeg ønske jeg startet litt før, men anatomi gikk som det suste. Ellers snakk om stoffet. Til deg selv om du ikke har noen andre rundt deg. Og varier mellom å løse gamle eksamensoppgaver, prate, lese og se videoer fra sykepleiepluss. Sistnevnte er jo helt magisk <3 Den luksusen faller bort andre året da de ikke engang dekker 1/5 av pensum for sykdomslære, så nyt den dybdeforståelsen du kan hente inn av de fantastiske videoene der!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg