Jeg har fått vite praksisplass!

Affiliateslenker

– Bikbok bukse i mint HERFRA –

Heisann dere og god lille lørdag! Endelig kan gruppa mi og jeg si oss ferdige med denne ukens prosjekt! Eller ihvertfall nesten.. 3000 ord er levert, powerpoint er laget og en aldri så liten quiz er satt sammen til medelevene våre, så i morgen gjenstår det egentlig bare å fremføre! Hurra <3 Jeg har ikke gjort annet enn å pugge på ordene mine siden jeg kom hjem i formiddag, så nå bør jeg ha kontroll der! Jeg gikk til og med på tur med Millemor mens jeg hvisket manuset mitt for meg selv ute på gaten. Skulle definitivt ønske jeg ga litt mer blaffen og tok slike ting litt mer spontant, men det gjør jeg bare ikke.

På travle dager som denne er det gjerne Toro sine lettvindte poser som står på middagsmenyen, og denne Jegergryten her er faktisk ikke så verst. Ihvertfall ikke dersom du tilsetter litt opphakket bacon, løk og sopp! Ooog tyttebærsyltetøy. Mmm! Gryten er litt i overkant salt så jeg misstenker at Toro har peist på med saltbøssen i denne posen, men utenom det er den super! Dersom du vil gjøre den mer budsjettvennlig kan jeg også tipse om å erstatte viltkjøttet med en pakke kjøttdeig. Det er det jeg har gjort her, og personlig synes jeg faktisk det smaker bedre også! Nom nom <3 Server med villris og nyt i den travle eksamenstiden!

Nå skal jeg rigge meg til under dyna med Mille ved min side og lese litt på sykdommer i fordøyelsessystemet. Ihvertfall til kveldens episode med Farmen starter. Jeg husker ikke halvparten av dem engang og fredag kveld skal jeg treffe en gjeng fra klassen for å besvare eksamensspørsmål til temaet, så her er det bare å jobba på! Håper det står bra til med dere <3 Jeg teller ned dagene til 1 desember, og gleder meg MAX til å spe julestemning hele måneden! Skal M-A-T-E dere med julekuler, gavetips og deilige oppskrifter i år <3

Midt under oppgaveskrivingen i går, fikk vi forresten også utlevert praksissted for våren 2018, og gjett hvor denne damen havnet? I hjemmesykepleie i Vennesla! Jeg hadde først lyst til å gråte en skvett da alle medstudentene på samme bord jublet over akuttmottak og kirurgisk avdeling på sykehuset i Kristiansand, men så kom jeg på at Vennesla er veeeldig mye nærmere enn Flekkefjord og måtte bare si meg evig takknemlig for det. Jada, jeg vet at Flekkefjord sikkert er et flott sted å jobbe det også, men… Jeg har jaktet etter drømmeleiligheten i hele vår og sommer og overtar endelig 3. januar.. Jeg orker ikke engang tanken på å måtte la flytteeskene mine stå uåpnet for å reise til Flekkefjord 7. januar og bo der i fire måneder. -Uten tilgang på Hannemor eller noe. Jeg er som regel en positiv sjel med løsninger på alt, men den der hadde jeg slitt med. TAKK og lov for at Vennesla bare er 30 minutter unna <3 En bekymring mindre..

Nå kan jeg endelig begynne å glede meg til å leke hjemmesykepleier!

13 kommentarer
    1. Gled deg!! Jeg jobber selv i hjemmesykepleien, og kan med hånda på hjertet si at jeg ikke vil ha en annen jobb. For en variert hverdag! Å møte brukerne i egne hjem, på egne premisser – det er så omfattende, men samtidig spennende. Håper du blir like glad i å jobbe i hjemmesykepleien som jeg er <3

    2. Du er så flink! Blir utrolig motivert til studiene på grunn av deg❤️ Men hvor mange timer daglig pugger du på stoffet før eksamen? Har 4 eksamener som begynner om 2 uker, så lurer bare på hvor mange timer jeg bør bruke daglig på pugging.. takk for svar på forhånd fine deg😘

    3. Anonym: <3 Tusen takk! Så hyggelig å høre at du blir motivert av disse studiepostene 😀 Du må ha masse lykke til på dine eksamner. Misunner deg ikke for å ha dobbelt så mange som meg. Huff! <3 Jeg leser mer eller mindre hele dagen nå de siste 12 dagene som gjenstår. Akkurat de siste tre dagene har vi hatt prosjekt og gruppearbeid som har "hindret" meg i å lese på det jeg vil lese på, men så fort den forbaska fremføringen er overstått er det tilbake til pugging fra 08.00 om morgenen til rundt 22.00 om kvelden med matpauser, luftetur og eventuelt farmenpause innimellom 🙂 Det er intenst, men det må til nå 😀

    4. Linn Elin: Så herlig å høre! 😀 Hører mye fint om hjemmesykepleien, både fra ansatte på jobb og i kommentarfeltet her på bloggeriet, så jeg gleder meg veldig og håper jeg opplever det like spennende som deg 🙂

    5. Hei Marthe
      Det er så kjekt å titte innom bloggen din hver dag. Innleggene dine er alltid morsom, spennende og gjennomtenkt. Du virker som en søt og jordnær jente. Jeg føler nesten at «kjenner deg» gjennom bloggen, selv om jeg selvsagt vet at bloggen kun er en liten del av deg. Men poenget er ihvertfall, at du har en personlig og fin blogg i mine øyne.
      Jeg har fulgt deg en stund og bitt meg merke i at du har hatt utallige frisyrer og hårfarger. Det hadde vært artig om du kunne laget et innlegg med bilder av noen av de forskjellige frisyrene oghårfargene dine, og gjerne hva du har likt best og hva du nå i ettertid ikke likte så godt. Det er rart hvordan man forandrer seg. Ser selv at jeg har hatt noen fullstendige skivebommer når det kommer til både farge og klipp opp igjennom år, haha.

    6. Hvordan la du opp lesingen til anatomieksamen første året, og hadde du en viss peiling på hvilke spørsmål dere fikk?:)

    7. Ååh, så gøy at du også studerer sykepleien! 😀 Gratulerer med praksisplass, selv om det ikke kanskje var top notch? Tipper det blir fint uansett om det kanskje ikke er like mye action som på akuttmottaket. Erfaring får du ihvertfall!! Stå på, Marthe.

    8. Er det ikke slik hos dere at dere skal innom alle typer praksis i løpet av studiet? slik som medisin, kirurgen, hjemmesykepleie og psykiatri?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg