– Stresset har slått inn –

Inneholder afiliateslenker

Denne uken har jeg gruet meg til helt siden august. Vi har nemlig muntlig fremlegg og skriftlig innlevering denne uken som må jobbes med, leveres, fremføres og godkjennes de neste tre dagene. Som om ikke det er stressende nok at eksamen nå er to uker unna(!). Fy fader.. Denne mandagen her er den siste på 14 dager jeg skal gjøre noe annet enn å lese. Fra og med i dag er det ingen flere treningsøkter, ingen flere luksuriøse middager, ingen flere jentekvelder, ingen flere jobbhelger og definitivt ingen dansing på bordet. De neste to ukene MÅ pugging stå øverst på prioriteringslisten min. Kjærligheten klarer jeg meg ikke uten, så han får jeg snike til meg et besøk av én gang i uken, men det får bli med det av hygge fremover.

Jeg kjenner stresset bre seg gjennom hele kroppen min nå. Jeg har til og med begynt å våkne på nattestid og bare ligge og tenke på alt jeg må huske å lese på når jeg skal stå opp. Altså, det skal bli så godt å bli ferdig!! Dere andre studenter kjenner dere sikkert igjen i disse ekle følelsene. Det er nesten så jeg føler for å gispe etter luft. Som om noen slår meg hardt i magen hver gang jeg blir påminnet at eksamen er om to uker. To uker!? Så skal hele denne uken gå til fremføring og tullete gruppearbeid? Nei, nei, nei… Jeg trenger jo å bruke hvert eneste minutt til nipugging nå!

Jaja, det finnes ganske mange tusen sykepleiere der ute.. Har de fått det til, så kan jeg og. Helgen min gikk til jobb på omsorgssenter, og så litt kjærestehygge før/etter vaktene, så nå har jeg fått min dose med kjærleik og er klar for å ta en ny leseuke med storm! Håper det står bra til med dere alle, og at dere fikk en fin helg selv! Jeg har hatt besøk av Hannemor i et par timer denne mandagen, så nå skal jeg redigere litt bilder til dere, og så skal det leses og bare leses. Spenstig hverdag!? Nei. -Men jeg kan ihvertfall trøste meg med at 3 året i sykepleien ikke byr på så mye som én eksamen! Når denne måneden er over, har jeg bestått (forhåpentligvis) alle skriftlige sykepleie-eksamner! Wihuuu <3 Det er virkelig en motiverende tanke.

– Ny skjorte fra Gina HER. Se den på i rød HER, og sort HER

26 kommentarer
    1. Masse lykke til med siste innspurt av lesingen! Husk at jo før eksamen kommer, jo før er du ferdig! Kjempefint antrekk forresten!

    2. Så deilig at dere ikke har noen eksamener siste året! Her på sykepleien i Bergen har vi 3 praksisperioder, 4 eksamener + bachelor å komme oss gjennom siste året.. Så er hektisk! Men lurer litt på, hvordan er evalueringen siste året innen hjemmesykepleie osv om det ikke er eksamen? 😀
      Ha en fin kveld!

    3. Spør bare av nyskjerrighet, men hvorfor henger du og typen så lite?
      Jeg studerer selv og er meeget stressa, men får alltid mye tid til typen. Sover sammen, kvelds osv 🙂 Er det ikke forferdelig å sees så lite?? Hihi

    4. Ak: Nei? Det hørtes forferdelig ut! Dere må jo ha flere fag enn oss da? Hva er det dere har eksamen i og hvordan rekker dere å ha 4mnd med praksis i tillegg til undervisning? For dere må jo få undervisning dersom dere skal ha eksamen i et fag? Jeg har hjemmesykepleie allerede nå til våren jeg, så opplegget er litt annerledes hos oss i sør. Det eneste vi har etter dette høstsemesteret er hjemmeeksamen og bachelorskriving slik jeg har forstått det 🙂 Vi har fire måneder i strekk med praksis og semesteret går jo omtrent på 4 mnd så undervisning og eksamner til 4 fag i tillegg høres helt sykt ut :O

    5. Anonym: Det går egentlig bra altså! 🙂 Vi liker å glede oss til den ene dagen vi kan legge alt av skole og jobb fra oss og bare være vi. Vi har nå gått sammen både 2-3 dager (som regel hele helgen) de siste par ukene, så to uker med litt mindre tid sammen skal nok gå fint nå 🙂 Så flytter jeg jo inn for en måned i desember! Det blir hyggelig <3

    6. Det er vanlig å forsvare bacheloroppgaven sin også muntlig. Har dere ikke det i Kristiansand? Ellers må jeg tipse deg om at programmet “Helene sjekker inn” har begynt med nye episoder nå hvis du trenger pauser fra lesingen. Man lærer utrolig mye der også innen sykepleiefaget.Denne episoden var faktisk fra en akuttpsykiatrisk avdeling. Greit for deg om du gruer deg til praksis der, for da ser du litt av livet på en avdeling 🙂

    7. Kathrine: Nei det har vi heller ikke i Kristiansand 🙂 Jeg tror de hadde det tidligere, men med så mange elever tror jeg det krever for mye tid? Tusen takk for tips! Det hadde jeg ikke fått med meg, så det skal jeg helt klart skru på dersom hjernen trenger avkobling de neste par ukene 😀

    8. Lykke til med lesing og eksamen:D
      Forresten, den “eldre innlegg”-knappen nederst på siden fører bare til en link med oktober 2017, ikke flere gamle innlegg som kommer nedover hele siden, skal det være sånn?

    9. Kjenner meg sånn igjen. Stresser med stresset som eg kommer til å stresse over snart. Vi har heldigvis fire og en halv uke til eksamen, men da er det tre eksamener på en uke! Hjelphjelphjelp!!

    10. Svar tilbake her fra hun i Bergen! Studieløpet her i år består av 2 måneder hjemmesykepleie og deretter eksamen, og så 2 uker helsefremmende + eksamen, så 2 måneder psykisk praksis og eksamen der også, og til slutt et prosjekt med noe sensurgreier der også😅 pluss bachelor! Så merker at opplegget er utrolig forskjellig fra skole til skole! Her fokuserer de veldig på å få mest mulig ut fra hver studiepoeng, feks to 5-timers eksamener som er verdt studiepoeng hver.. Travelt ja! 😀

    11. Du er superflink og dette klarer du veldig bra! Jeg har troen på deg 🙂 vår lærer sa det var veldig viktig med FUDS – fritid uten dårlig samvittighet, husk på det du også!
      Hilsen sykepleier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg