Årets første julegavetips!

Annonse

Jeg vet ikke med dere, men jeg er ihvertfall i full gang med julegaveshoppingen for 2018! Jeg la faktisk akkurat på røret med bestemor etter å ha utvekslet julegaveønsker med henne i nesten en time <3 Dette med gaver er det eneste diskusjonstema vi har i familien Borge. Bestemor og jeg blir nemlig ikke helt enige om hvor mange pakker som skal ligge under det treet hvert år. Julegaveshopping og kreativ innpakning med julemusikk og julekaker er ca det beste med hele førjulstiden spør du meg, og hadde det ikke vært for at bestemor alvorlig talt blir mer trist enn glad når jeg bruker pengene mine på henne, så hadde jeg kjøpt på en hel bråde med gaver. -Men i år har jeg forstått at hun faktisk mener alvor, og gått med på å holde meg til to per familiemedlem.

Da får jeg heller se og pønske ut noe ekstra fint tenker jeg! Noe litt personlig, og noe bestemor har avslørt at hun trenger i heimen sin.. Som noen nye bildeplakater på stueveggene! Mihi, jeg kan selvfølgelig ikke vise dere alt ettersom bestemor er bloggeriets hyppigste leser, men akkurat disse “Bestemor og bestefar” plakatene tenkte jeg at jeg måtte få vist frem og tipset noen flere om å gå til anskaffelse av før jul. Hvor hyggelig er det ikke å gi bort noe slikt til besteforeldrene sine?

– Bestemor og bestefar plakater HER

Besta har også skrytt noe veldig av “Kristiansand” og “Stavanger” plakatene mine, så dette er det slett ikke bare ungdommen som finner kjekt å ha på stueveggene! Nå skal det sies at bestemor har usedvanlig god smak på interiørfronten også da. -Men dersom foreldrene dine, eller et vennepar er fra to forskjellige byer: Hvor koselig er det ikke å gi bort et bilde av hver deres by som de kan ramme inn og henge opp ved siden av hverandre et sted i heimen? Ikke behøver de å være store heller. 30x40cm plakater er supre å gi bort i julegaver, og disse får man for 299kr på Pictureit! 

– Pictureit har en egen side med gaveidéer HER

I tillegg så har jeg fått lov til å dele ut en rabattkode til dere! 
Rabattkoden mb-15 gir 15% på alle ordre over 299,- fra Pictureit.

23 kommentarer
    1. Det er jo bare å lage selv på Word, printe ut på farget papir og kjøpe en ramme til 80 kr på Europris. Ganske mye billigere, og en del mer personlig 😉

    2. Hei.
      Kommer plakatene på tykt papir? Eller er det trykket på vanlig tynt? Har fire plakater i handlekurven nå, men ble så usikker på papirkvaliteten.

    3. Åh jeg elsker sånne plakater, det er så koselig! <3
      Og den buksa du har på deg, den var utrolig kul og så fin på deg! Hvor er den fra? 🙂

    4. Har kanskje ikke så mye med selve innlegget å gjøre, MEN hvor er tøflene dine fra? <3 kjempefine!

    5. Hei Marthe 🙂 Husker du ca. hvor mange uker før anatomi eksamen du begynte å nipugge alt? Synes det er så vanskelig å beregne ca hvor lang tid dette tar.
      Klem stressa førsteårs spl student


    6. Dukket opp en kommentar på kvinneguiden. Hva tenker du om denne?
      “Håper at hun tar sin fremtidige sykepleiejobb litt mer seriøst enn nåværende jobb. Hvor vanskelig er det å merke annonser og spons riktig, liksom?
      Det virker som at det er lite yrkesstolthet blant bloggere, og at de tror det er greit å sluntre unna merking, bryte loven, og lure sine lesere. Veldig synd. “

    7. Utrolig fint gave tips, takk skal du ha <3 Jeg lurte på en ting. Så på snap for en stund tilbake at du skulle lage mat. Du hadde "vanlig" kylling, økologisk kylling og vegetar kylling. Hva bruker du som vegetar kylling og kan det anbefales? Ventet så spent på oppskrift, blitt så bortskjemt her på bloggen din med herlige oppskrifter, men skjønner at du ikke kan dokumentere alt til en hver tid. Ha en finfin dag 🙂

    8. Karina: <3 Bare hyggelig! Hehe, ja det stemmer :D Jeg hadde allerede delt denne oppskriften på bloggen uken før, så den eneste forskjellen var at jeg byttet ut kyllingen med en vegetar-variant til hun som ikke spiste kjøtt :-) Meeen den vegetarkyllingen jeg fikk tak i på kiwi var helt motbydelig så den vil jeg absolutt ikke tipse om! Siri sa hun pleide å kjøpe vegetar "kyllingfileter" på coop obs blant annet. Litt dyre men veldig gode, så da ville jeg heller gått på jakt etter det der :-) Oppskriften på selve gryten jeg serverte finner du her: http://martheborge.blogg.no/1508492699_kylling_med_kremet_mango_chutney.html

    9. Anne: Å den tenker jeg ikke stort om 🙂 Ikke annet enn at kvinneguiden-brukere MÅ få seg en bedre hobby. Jeg merker hvert eneste blogginnlegg etter “Annonse, affiliateslenker, eller sponsede produkter”, så der slapper jeg godt av 🙂

    10. Lise: Hei hei! Jeg brukte vel ca 3 uker! Kanskje litt mindre også, men tre uker er gull 🙂 Selv har jeg 20 dager igjen til min nå, så nipuggingen er i gang her 😀

    11. Hei! Jeg har en liten utfordring til deg som det hadde vært veldig gøy om du ville prøve ut 😉 Dere bloggere har jo en enorm påvirkningskraft på tusenvis av andre mennesker. Hva med å prøve å redusere det helt enorme forbruket vi nordmenn har i julen? Kanskje droppe den ekstra julegaven som man vet vedkommende egentlig ikke trenger, og heller lage noe personlig og fint (og ikke minst billig) hjemme, alt fra å strikke/sy/hekle noe, til å lage noe spiselig som kjeks, musli, knekkebrød osv. Og i stedet for å kjøpe inn masse innpakningspapir osv som havner i søpla, kan man jo prøve å finne noe hjemme/ute i naturen, gjenbruke ting man ikke trenger osv. Og de pengene man sparer kan man jo gi til en veldedighetsorganisasjon 😉 Håper du har lyst til å prøve, og deler dette på bloggen, så kanskje flere blir insipert!
      P.S. Søk litt rundt på “zero waste christmas” for masse inspirasjon, f.eks. dette:
      http://thenotepasser.com/blog/2014/12/11/zero-waste-christmas

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg