Ukentlige Q&A’s

Affiliateslenker for Gina Tricot

For en nydelig helg! Jeg lot pcen bli igjen hjemme, så timene i Skien gikk rett og slett bare til kos, skravling og faktisk også litt nyttårsplanlegging! I år ser det ut til at vi skal ønske 2018 velkommen til fjells! For aller første gang tenkte vi å feire med stjerneskudd og god mat over en hel helg i en diger familiehytte ved Gautefall. Abosolutt alle jentene, både single og med kjærester, hunder og alt som er. Ah, hvis ikke det lukter livets feiring så vet ikke jeg. Det er enda to måneder til, men jeg gleder meg allerede som en unge! -Så får vi splittes neste år for å feire med kjærestene våre sine venner da <3

– Genser HER. Fås og i ROSA og SORT

Dagen i dag har gått til et etterlengtet frisørbesøk hvor jeg har fått en ordentlig forandring! Jeg har blitt blondie og klippet bob igjen! Juhuuu! Gleder meg til å vise dere bilder av det resultatet i morgen. Jeg er så fornøyd <3 Nå tenkte jeg i første omgang bare å fyre løs en spørsmålsrunde her på bloggeriet. Denne gang har jeg ikke planer om å besvare alt på en gang, men heller ukentlig velge ut alt fra 5-7 spørsmål og besvare i litt kortere bloggposter! Hvordan høres det ut i deres ører? Det begynner å bli en stund siden sist, så dere har sikkert noen spørsmål på lur både i forhold til privaten, studier, boligkjøp og det hele?

Fyr løs <3 Og har dere ønsker til blogginnlegg, så hiv inn disse og!
Jeg er veldig åpen for litt ny inspirasjon og idéer her <3

35 kommentarer
    1. Jaaa 😍
      Hvordan møtte du din nåværende kjæreste, hva gjør han og hva har det falt for ved han?
      Du er så flink, stå på videre og unn deg selv flere frihelger!:)

    2. Du skrev tidligere at du etter studiene skal slutte å blogge (og at du gleder deg til det). Hva tenker du om dette nå og hva mente du egentlig?

    3. Når mistet du jomfrudommen? (Bare alder, skjønner at detaljer er for privat, det er jeg helt enig i 🙂 )
      Har du tenkt på å spesialisere deg etter sykepleierutdanningen?
      Beste tips for motivasjon til å studere?
      Land du ønsker å dra til?
      Hvordan “slå opp” med venner?

    4. Hei, jeg holder på med masteroppgaven min for tiden, og lurer derfor på dine tanker rundt hvordan man kan sikre fremtidig effektivisering og en generell kompetanseheving i fremtidige interkommunalesamearbeid?
      Setter pris på raskt svar, skal ha veiledning snart.
      fin blogg=)

    5. Hei Marthe!
      Du skrev jo tidligere at du fikk B på anatomi eksamen, jeg lurte på om du har litt tips/triks til hvordan å øve best mulig til den? Jeg bruker sykepleiepluss som bare det + løst flervalgsoppgaver. Kunne gjerne tenkt litt andre tips også, det virker som du er veldig flink og har en solid arbeidametode som gir resultater.
      Digger bloggen din!

    6. Hei. Jeg studerer selv sykepleie, og går 2.året. Har derfor noen spørsmål ang. dette teamet.
      1. Hva vil du jobbe som når du er ferdig utdannet?
      2. Har du tenkt på videreutdanning?
      3. Hva fikk deg til å velge å studere sykepleie?
      4. Hvordan orker du å gjøre så mye ved siden av studiet? (hehe, denne jenta har lite energi etter skole).

    7. Hva gjør at du “faller for” en bolig? Altså hva får deg til å kjøpe?
      Hvordan møtte du kjæresten din? Og hva heter han om du ønsker å svare på det.
      Hva er dine beste tips til å få oppmerksomheten til noen man liker?
      Var det vanskelig å få seg nye venner når du begynte å studere?
      Hva skulle tittelen vært på en film som handlet om livet ditt?
      Hvor ville du bodd om du ikke skulle bodd i Kristiansand?
      Hvor planlegger du at ditt neste reisemål skal gå?

    8. Har du noen tanker om hva du har lyst til å bruke sykepleierutdannelsen til? Skal du ta videreutdanning?

    9. Hei Marthe! Alle bloggere har jo en haug med dyre designer vesker. Men jeg har aldri sett deg med en. Stemmer det at du ikke eier dyre vesker?

    10. Hvor høy er du? 🙈
      Er du flink til å spare mye av pengene du tjener?
      Hvor får du inspirasjon fra til anterekkene dine?😃

    11. Kan du gi dine beste tips på hvordan en skal lære seg anatomi boka?
      Kan du fortelle litt om dine studieteknikker?

    12. Hva er favoritt godteret ditt?
      Hvor ofte trener du, og hva liker du best å trene?
      Har du noen bilder fra da du var ungdom?
      Kan du lage videoblogg? Sånn type «en dag i livet mitt» haha?
      Må bare si at jeg elsker deg og bloggen din, og stikker innom MINST en gang om dagen! Ha en fin kveld<333

    13. Hvor finner du BH-er som passer? Du ser ut som du har litt størrelse, og det har jeg også, men er fortastt tynn rundt “livet” og finner sjeldent noen som passer, og de jeg finner er de samme gamle kjedelige fra cubus

    14. Hvordan brukte du læringsutbyttebeskrivelsen i anatomien på førsteåret i sykepleie og hvordan jobbet du me studiet etter at du hadde sett igjennom alle sykepleie+ videoene?:-)

    15. ♥ Hva liker du best med deg selv?
      ♥ Hvilke av dine egenskaper anser du som de viktigste for deg som fremtidig sykepleier?
      ♥ Hvilke personlige egenskaper vil du jobbe litt mer med?
      ♥ Hvilke tema er aktuelle for bacheloroppgave? Har dette endret seg gjennom studiet?
      ♥ I hvilken del av helsetjenesten vil du ikke ende opp?
      ♥ Hva er drømmejobben om ti år?
      ♥ Har du noen navn du liker til eventuelle fremtidige barn?
      ♥ Hvilke fag har du likt best og hvilke fag har du hatt mindre utbytte av?
      ♥ Hva har vært mest utfordrende i praksis og hvorfor?
      ♥ Hvordan er denne “leken” dere har for å lære pensum? (Mulig du har forklart dette før, men har ikke lest bloggen din så lenge)
      Kjekt å lese bloggen din!

    16. Har du noen konkrete tips til hvordan man kan få en like positiv innstilling til livet som det du har? Du har en så herlig, smittsom positivitet ved deg og det virker som du har det så bra med deg selv, selv om du som alle andre sikkert opplever nedturer og dårlige dager innimellom <3 Elsker bloggen din!

    17. Hvordan jobbet du med faget sykepleie fag- og funksjon? Jobbet du mye med dette faget i forhold til anatomi/fysiologi?

    18. Kan du fortelle litt om hvordan du administrerer økonomien din, har du budsjett? Hvilken poster har du det? Sparer du til pensjon? Annen sparing? Hva bruker du mest penger på?
      Hva angrer du på i livet?
      Hva hadde du gjort om igjen?
      Har du tips til å få seg en kjæreste man faktisk passer med? Hva skal man se etter?
      Hva er det viktigste i et forhold for deg?
      Er det lov å spørre om hvor mye du tjener på bloggen sånn omtrent?

    19. Hvordan prioriterte du tiden de to siste ukene før eksamen som er ment til eksamenslesing? Har tidligere jobbet med igjennom hvert tema nå og notert fra sykepleiepluss. Men hvordan burde jeg sette av tiden i pugge perioden, noen tips å komme med? i forhold til anatomi eksamen 1.året sykepleie:-)

    20. Dette er ikke noen spørsmål, men jeg vil så gjerne du skal vite hvor mye du har gjort for meg. Jeg har vel fulgt bloggen din hver dag i 2-3 år, og du har alltid fått meg til å føle meg bedre. Du inspirerer meg til å gjøre ting bedre, rydde hjemme (haha) og være glad. Etter en drittdag leser jeg bloggen din, og jeg føler meg bedre med en gang. Det er smilet ditt, den positive energien din, de inspirerende innleggene dine og hvor mye du fyller ut dagene dine, samtidig som du slækker i sofaen med film, da får jeg ikke dårlig samvittighet.
      Bare vit at bloggen din gjør noe med noen, bla. annet meg. Jeg blir bare rett og slett glad av å lese den.
      Hilsen fast leser, Andrea

    21. Hei Marthe.
      Først vil jeg bare si at jeg elsker bloggen din og deg.
      Jeg er jo sikkert som veldig mange andre, nysgjerrig på hvem den heldige mannen du har kapret er. Kommer vi til å få se han på bloggen? Klem

    22. Hva bruker du mest av string og hipster? :)Kan du lage et innlegg om undertøy en gang? <3 kjempefin blogg!

    23. – 15 ting jeg skulle vist tidligere
      – 10 dårlige vaner
      – Mine 8 beste tips til og stå opp om morgenen
      – 6 ting og gjøre når du er hjemme alene en helg
      – 10 små hverdagsgleder
      – 10 ting og gjøre på en søndag
      – 5 tips til og stresse ned
      – 8 tips til en bedre dag
      – 6 ting som gjør deg lykkelig
      – 7 ting som irriterer deg
      – 5 ting jeg liker ved høsten og vinteren
      – Dine sterke sider?
      -Dine svake sider ?
      – Hvordan vil du beskrive deg selv?
      – Kan du nevne 3 ting du håper du på og gjøre før du dør?
      -Hva ønsker du deg til jul?
      -Er du A eller B menneske ?
      – Hva er ditt livsråd?
      – Hva er dine favoritt sitater ?
      – 4 ting jeg ikke kan starte vinteren uten?
      – 5 ting som gjør deg glad
      – 10 ting jeg vil gjøre i November
      – Livet har lært meg at…
      – 10 jeg ser fram til…
      – 10 jeg gleder meg til…
      – 10 ting jeg frykter…
      – 10 jeg elsker ved hunder
      – 10 jeg liker elsker ved hjem plassen min..
      – 10 du elsker ved kjæresten din..
      – 10 ting du setter pris på i en vanlig hverdag..
      – plasser og steder du har vært og 10 plasser du har lyst til og besøke.
      10 ting du liker ved jobben din.
      Håper den kommentaren var til inspo.
      Klem

    24. Vurderte du noen gang å starte på medisinstudiet istedenfor sykepleien? i såfall, hva fikk deg til å velge? 🙂

    25. Hanne: Nei for å komme inn på den slags måtte jeg ha tatt opp ørten fag. Jeg har nemlig verken Rmatte, kjemi eller biologi fra videregående. I tillegg så har jeg ikke høyt nok snitt så det ville blitt et evig prosjekt for min del. Hehe! Bare sykepleie-snittet nærmer seg fem i flere byer nå, (faktisk 5,2 i Trondheim?) så jeg kan tenke meg det er hard kamp om legestudie-plassene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg