Svigerfars verste mareritt

Hjelpe meg, gårsdagen gikk så fort at jeg ikke rakk å sette meg ned for å skrive en eneste gang. Morgenen tilbrakte jeg på skolen, og så bar det hjem for å gjøre ferdig et eksamenskrav før møte med bestis sto for tur. Fem timer satte vi hos henne og planla bloggeriets fremtid! Wihuu! -Med matematiker-mannen min på høytaler i telefonen ettersom han måtte sitte og lage formler for prosent-regnestykkene våre. Hahaha. Er så heldig som får så sinnsykt god hjelp fra mine kjære <3

I dag har jeg nok en hjemmestudie-dag, og blir sittende og studere helt til klokken seks i kveld. Da venter nemlig en visning før deilig vegetarmiddag på syforening. Siri skal verte opp i kveld, og sist fikk vi en helt nydelig vegetar-lasagne, så denne kvelden gleder jeg meg til! Tenkte bare jeg skulle dele et lite filmtips med dere, før jeg fortsetter nerdingen min! “Pionér” så jeg forresten også sammen med mannen på søndag, og den må dere og få sett! Følte jeg fikk klaustrofobiske anfall der jeg satt og så på Aksel hennie i dykkerutstyr 300 meter under havet. Thrillere er og forblir definitivt min favorittsjanger.

– Why Him – 
Ned, kona og deres 15 år gamle sønn drar på julebesøk til datteren Stephanie, og hennes nye noe uvanlige kjæreste som er blitt rik av å drive dataselskap. Kjæresten  “Laird” er egentlig en snill ung mann, men kombinasjonen av en kropp heldekket med tatoveringer, en grusom språkbruk og fullstendig manko på sosiale antenner, gjør ikke verken første eller andreintrykket til svigerfar noe særlig. Laird er straka motsetningen til folk flest. Han snakker om sex ved middagsbordet, tatoverer familiens julekort på ryggen, banner og går halvnaken 24 timer i døgnet. -Og på toppen av det hele vil han veldig gjerne allerede be om svigerfars velsignelse til å fri. En velsignelse som selvsagt sitter laaangt inne for Ned. 

Filmen har flere morsomme scener som fikk meg til å smile og humre, men jeg kan ikke akkurat si “se den dersom du vil le så du gråter”. For min del ble dette mer halvannen time med hyggelig underholdning og avbrekk fra lesing! -Men for ungdom under 18 år kan jeg tenke meg at vitser om sex, banning og marihuana er kjempemoro. *Kremt* Jeg måtte til og med google hvordan sistnevnte skrives.. Fra 25 år gamle meg får den terningskast 3, og fra 17 år gamle meg får den terningskast 5 🙂 

– Filmen kan leies på Viaplay og traileren kan ses HER

3 kommentarer
    1. Hei! Kunne du spurt Siri om oppskriften til vegetar lasagnen? Jeg er vegetarianer, og har enda til gode å finne en skikkelig god vegetar lasagne, hehe ;P

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg