Ukesmeny med frokosttips

God mandagsmorgen dere! Nå sitter jeg hjemme ved stuebordet og angrer vilt på at jeg ikke valgte skolebiblioteket som studiested denne morgenen. Utenfor holder de nemlig på å bygge noen nye funkisboliger, og hver gang de sprenger sitter jeg med hjertebank og svetteperler her. Vinduer, gulv og vel ja, hele huset rister sånn at jeg er sikker på at det skal falle sammen. *Sukk*. Jaja, jeg får pakke meg inn i ullundertøy og sette meg på skolen i morgen. Eneste grunn til at jeg ikke alltid gjør det er at 1. Jeg ikke kan sitte i min rosa og lilla kosedress der, og 2. At det er iskaldt! UIA har ikke helt forstått at vi ikke behøver full airconditioning året rundt, så hver gang jeg tilbringer et par timer på biblioteket på denne tiden av året, sitter jeg og varmer fingre, ører og nesetipp. Lol. Kanskje det er jeg som er problemet. Jeg er jo årets frysepinne.

Uansett! Til det innlegget faktisk skal handle om! Jeg har laget en ny liten ukesmeny til dere denne mandagen, og lagt med noen av mine favoritt-frokosttips. Håper dere trenger litt inspirasjon, og lar dere friste! Så gleder jeg meg til å dele oppskriften på denne kurdiske retten min senere denne uken, dersom jeg får den til! Nå skal jeg tilbake til “endokrinologi” jeg og lære en hel hau om diabetes, før jeg går videre på sykdommer i fordøyelsessystemet. Passende! Hehe, det er disse to temaene vi skal ha forelesning om denne uken, så det er bare å stå på! Måtte dere få en super start på mandagen deres <3 

– Stekt ris ala Borge – 

– Løksuppe med grillet kylling – 

– Torsk i søtsur saus –

– Viltgryte med potetmos –

– Pizza carbonara –

– Bakt potet med deilig tilbehør – 

– Kremet pasta med kylling – 

– Ukens lunsjtips – 

– Gulrotrundstykker – 

– Verdens beste yoghurtkombo –

– Speltlomper med laks –

– Smoothie bowl – 

– Ovnsbakt omelett –


Mmm! Håper dere tester ut noe av det <3

12 kommentarer
    1. Heihei😊 Er førsteårs student, og er så innmari usikker på hvordan jeg skal pugge på og huske alt lesestoffet.. så lurer derfor på hva du gjør? Har alltid skrevet ned setningene om å om igjen til det sitter, men det er så lite effektivt😓

    2. Takk for supert innlegg!! Hadde faktisk allerede tenkt å spise stekt ris i morgen da jeg hadde ris til middag idag og fikk rester så va perfekt at du hadde delt den oppskriften 😀 fikk også veldig lyst til å prøve torsken og viltgryten, namnam

    3. Anonym: Heisann! Bruker du sykepleiepluss? Hvis ikke så MÅ du abonnere på disse videoene. Jeg brukte ikke pensumboka i første klasse. Kun videoer fra sykepleiepluss og jeg lærte meg alt jeg trengte til eksamen 🙂 Skrev notater til alle videoene og pugget disse 2-3 uker før eksamen. For min del sitter stoffet bedre når jeg først skriver, og så leser opp setningen for meg selv til jeg kan den utenat. 🙂 Ellers går jeg sammen med en medstudent og snakker om pensum sammen med henne. Det er virkelig den beste læremetoden som finnes! 🙂 Løse pensumrelaterte oppgaver sammen muntlig en kveld. Da sitter det i hodet etterpå! 🙂

    4. Elsker disse innleggene!! Kommer aldriii på noe å lage meg til middag, og da sjekker jeg alltid disse innleggene og vipps så har jeg middag for hele uka! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg