– 20 random spørsmål –

Hvem var din aller første, beste venn? Hmm.. Jeg husker ikke hva hun het, men jeg husker at vi klippet håret vårt sammen, og gjemte oss under senga da vi skjønte at frisering er noe man tar utdannelse for. Så husker jeg at vi rev opp blomster fra naboens blomsterbedd og ga dem til bestemor. Det falt heller ikke i god jord. Høhø. 

Hva var det siste som gjorde deg flau? Sånn ordentlig pinlig berørt? Siste episode av jakten på kjærligheten. Når ei av de skjønne, litt eldre damene bestemte seg for å bruke sine fem minutter med speed-date på å synge litt acapella for frieren.


Hva er din favorittquote? Jeg har som regel ikke noe favorittquote jeg går rundt og sier eller tenker på, men akkurat denne setningen kjente jeg satt seg litt fast i meg da jeg hørte den på et tvprogram for noen uker siden: “En dag skal vi dø. Alle andre dager skal bli leve”. Syntes det var et fint lite motto. Spesielt i forhold til mitt kommende yrke.

Hva skal du i dag? Jeg skal ha en KJEMPEKVELD med bursdagsfeiring av min beste venninne, Cathrine. -Så skal jeg se mannfolket igjen for første gang på en uke. Gleeeeder meg til å ha det ordentlig GØY med både han og vennene samtidig, skåle masse for den fineste jenta jeg vet om, spise deilig mat og bare le i timesvis <3 Dette blir så bra! Caroline, Annika og mannfolket kommer også, og de har jeg heller ikke sett siden hytteturen til Brokke! Ååh, hygge. Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk ikke at jeg har vært og danset på byen siden juli måned heller? Woops! Da er det på tide… 

Største frykt? Selvfølgelig å miste noen jeg er glad i, men en enda større frykt er å miste noen jeg er glad i uten at jeg får være tilstede når det skjer. Åh, jeg kan gråte bare av tanken på at noe brått skal dukke opp og ta fra meg muligheten til å være der den siste stunden. Jeg tror alle både venner og familiemedlemmer vet at jeg elsker dem til månen og tilbake, men jeg er bare så redd for å bli fratatt et ordentlig farvel. Jeg vil og SKAL holde den hånden, takke i fleng og si de fine ordene en aller siste gang. Ellers er jeg redd jeg ikke skal klare å komme meg ut av en slik sorg.

Favoritt-blogginnlegg? Alle innleggene som venninnene mine har skrevet om meg, og innlegget som farfar skrev om meg HER. Alle disse postene leser jeg hver gang humøret mitt trenger et løft <3

Hvilken film så du sist? Jeg kan ikke huske sist jeg så en film. Heller ikke serie! Jeg ser bare på vanlige, norske tvprogrammer nå om dagen. Synes det er så hyggelig med slike avbrekk etter lesingen om kveldene. På mandag begynner farmen også dere! Wuhuuuu!

Hvor går din neste reise? Jeg har ingen utenlandsreise på planen! Jeg skal bare til Stavanger en tur i høstferien, etterfulgt av en tur til Bortelid høstferie-helgen. Skal ta igjen litt familiehygge så fort jeg har en hel uke ledig fra skole og jobb! Ah, det gleder jeg meg helt SYKT til nå. Savner de masse!

Er du romantisk eller spontan? Romantisk <3 Elsker å planlegge, styre og stelle.

Hva får deg til å gråte? Jo eldre jeg blir, jo fortere rørt blir jeg. Det er veldig sjeldent jeg gråter fordi jeg er trist eller har det vondt, men gledestårene.. De sitter lettere! Jeg kan ikke se på slike frieri-videoer eller andre rørende youtube-snutter foreksempel. Ihvertfall ikke dersom jeg skal ut på noe senere på dagen. Bestis ringte meg i går kveld da jeg så slutten av The Voice, og da kunne jeg faktisk ikke ta telefonen fordi jeg satt og hikstet til at ei av deltagerne som gikk videre. Helt på normalen..

Hva er ditt favorittbilde? Dette…

eller dette… De beskriver forholdet til mine besteforeldre veldig godt.

Hva har du cravet den siste uken? Ingenting! Den siste uken har jeg ikke hatt lyst på noe som helst. Jeg kjøpte til og med favorittsjokoladen min i går (en sånn diger en fra lakrisgutta) som jeg skulle kose meg med til tvhygge, men etter en rute var jeg mett på det også. Gleder meg dog til tapas i kveld! -Og til å smake på min egen kake. Skal vise dere bilde av den senere!

Styrketrening eller cardio? Styrketrening! Jeg ser raskere resultater på kroppen min av styrkeøkter, men cardio får meg definitivt til å føle meg best. Elsker følelsen etter en ordentlig intervallrunde på mølla, eller en rolig, men lang joggetur ute i skogen <3

Hva var det siste du spiste? Varme rundstykker med kokt egg! Mmm, digg lørdagsfrokost <3

Beste årstid? Sommeren. Høst og vår er også flotte årstider, men vinteren liker jeg bare i desember. Jeg har allerede begynt å grue med til januar, februar og mars fordi jeg virkelig ikke kan fordra disse månedene. Det ER så kaldt i Kristiansand på vinterstid. Dag etter dag med sur vind, 10 minus ++, snø og forsinkede busser er bare ikke ideelt. Jeg må jobbe iherdig for å opprettholde det gode humøret i slike sure mørkedager.

Hva savner du i livet ditt? En egen leilighet, og en hund. That’s all.

Har du noen gang hoppet i strikk? Nei! Mannfolket hadde egentlig tenkt til å overraske meg med strikkhopping også da vi var i Rjukan forrige helg, men det takker jeg høyere makter for at han ikke gjorde. Strikkhopping og fallskjermhopping er ca det eneste i denne verden jeg ikke har lyst til å oppleve. Jeg er rett og slett livredd og ikke minst overbevist om at jeg er en av de veldig veldig veldig få som dør i første hopp.

Hva er ditt favorittord? Rakkefant! Hahaha. Elsker å ta i bruk det ordet.

Hva er det første du legger merke til ved folk? Kroppsspråk kanskje. Det og utstråling pleier som regel alltid å avsløre hvor genuine mennesker er. Det er som regel dette + personens evne til balanse mellom lytting og prating jeg tar utgangspunkt i når jeg bestemmer meg for om jeg skal gi av meg selv i håp om å kanskje få en ny venn, eller bare sette i gang litt smalltalk. 


Et favorittminne fra barndommen? Nei, jeg har så mange. Først og fremst er jeg evig takknemlig for nabolaget jeg fikk vokse opp i. De var jevnaldrende barn i mer eller mindre hele nabolaget mitt og bestemor og bestefars hus lå 50 meter unna mitt. Hver eneste mandag tok jeg med meg ei av naboene mine på tomatsuppe-middag hos bestemor, og det tror jeg faktisk var ukens høydepunkt for jeg husker pastaskruene til bestemor som om jeg skulle spist dem i går. Ettersom jeg var gatas turner hadde jeg en diger trampoline stående i hagen min, og på denne inviterte jeg hele gata hver eneste dag. Jeg husker det var kaos hver gang jeg skulle ha barnebursdag, fordi jeg ikke bare ville invitere hele klassen min, men også alle jentene fra trinnet over, turnvennene mine og resten av nabolaget.. Åh <3 Gode minner <3 I dag foretrekker jeg å bare ha en liten håndfull av bestevenner. Mer har jeg verken tid til å ta vare på eller være sammen med.

20 kjappe på morgenkvisten! Ha en FLOTT lørdag dere <3

18 kommentarer
    1. Nydelig du er <3 Så en post om deg på jodel "bloggossip" (oslo). På den bloggossip siden pleier det stort sett å være negativt snakk, men posten om deg var at de DIGGER deg og hvordan du er på bloggen! Klapp på skulderen til deg for å skille deg ut fra de andre på topplisten <3

    2. Anonym: Å <3 Tusen takk! Det er så hyggelig å høre 😀 Jentene sendte meg faktisk screenshot av disse jodel-greiene forrige helg. Var jo helt nydelig å lese 😀

    3. Så koselig innlegg!
      Måtte le litt av strikkhoppideen. Jeg ga faktisk det som en del av bursdagsgaven til typen når vi var der i slutten av august. Du var heldig med at sesongen for strikkhopp var over den helgen dere var der! Hehe

    4. Kjære deg. “En dag skal du dø, men alle andre skal du leve” er min favoritt quote. Livet mitt. Mitt motto. Takk for nydelige svar. Det ga meg så masse!! Jeg er ikke en blogg jente eller leser blogger generelt, men din. Her har du fått deg en fast ny leser!
      Tusen takk!

    5. hei, jeg har hørt at du bruker picmonkey til å redigere bildene dine? for jeg bruker den også, og den har alltid vært gratis. men når jeg skal få bildene mine større nå, så kommer det opp at man må skrive inn kortnummer for å prøve en måned gratis, og så må man betale etter det.. har du også merket dette, eller betaler du for det?

    6. Uff, tar like fort til tårene som deg. Hørte på “Hvis det var meg” av NO.4 her om dagen og plutselig begynte jeg å tenke på alle som var alene i jula. Begynte å gråte helt ukontrollert, har hele tiden tatt det som en selvfølge å ha noen å feire med, men nå ble jeg så innmari takknemmelig for familien at jeg måtte ringe moren min å fortelle hvor glad jeg var i hun.❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg