Teltcamping i Hardangervidda


For en heeeelg! Natten før mannen og jeg skulle bestige Gaustatoppen, bestemte vi oss for å teltcampe ved et vann i Hardangervidda, og for et paradis av et sted vi fant oss! Vi var vel fremme rundt seks om kvelden, og slo opp teltet vårt rett ved vannkanten så langt unna hytter og befolkning som bare mulig. Her ble vi sittende ute helt til solnedgang og lage deilig biffmiddag, fiske i fjellvannet, nyte utsikt, skravle og drikke rødvin <3 Bare meg, han og den stille naturen.

– Snapshots from friday night  – 


Fy flate som vi koste oss! Solen gikk ned før vi visste ordet av det, og så var det inn og finne varmen i teltet, spille kort, drikke enda mer rødvin og titte ut med jevne mellomrom for å se på den sykeste stjernehimmelen. Herregud så fint det er med stjerneklar himmel et sted som dette, hvor overhode ingen unaturlige lys forstyrrer sikten. Det var bare 3 grader om natten, så dette er definitivt den kjøligste teltcampingen jeg har vært borti noen gang, men soveposene våre gjorde jobben sin, og holdt oss varme helt til soloppgang, så det eneste jeg lå og bekymret meg for var om kamera skulle fryse ihjel..

– Ytrefilet med salat, ris og bearnaise  –

Alt man kan lage ved hjelp av en liten primus! Klokken ni lørdags morgen var vi oppe og hoppet igjen, og et par timer senere var frokosten inntatt ved vannkanten, teltet nedpakket og sekken på ryggen. Da skulle vi nemlig tusle videre på oppdagelsesferd! En kjøretur til Rjukan sentrum ventet, før mitt første møte med Gaustatoppen sto for tur.. Mer av det får dere i neste post! Jeg har nemlig knipset så mange bilder at jeg blir helt nødt til å dele det i to <3

Kunne ikke bedt om en bedre start på helgen <3

33 kommentarer
    1. Thea: Heisann! Jeg kjøpte den på en butikk i Mandal som skulle legges ned under skalldyrsfestivalen i år, så den tror jeg ikke de selger lengre dessverre :/

    2. Ser bare helt fantastisk ut!! <3 er det lov å spørre hvor dere møttes?
      Hilsen ei som er singel for 3. året på rad!!!

    3. wow for noen fantastiske bilder og ser ut som du koser deg <3 Hørtes helt magisk ut. 🙂
      Når får vi se bildet av demme mannen? kommer du til å fortelle noe mer om han etterhvert? 😉
      sykt gøy tur du har hatt i helga 😉 gøy å følge med deg 😉 Ha en fin søndag videre 😉 Klem

    4. Dette så helt FANTASTISK ut! Kan du forklare akkurat hvvordan jeg kommer meg hot? Vil telte akkurat her *hjerteriøya*. Håper dere fikk en strålende tur på toppen. Vært på toppen 3 ganger, og like skuffa hver gang, er så sykt mange mennesker der og ofte dårlig vær og tåke:(…

    5. Ser så koselig ut! Du inspirerer til å dra ut på telttur. Har så og si aldri vært på telttur før, lurte på om du kanskje kunne skrive en liste over hva som er lurt å ha med når man drar ut sånn? 🙂

    6. Såå fine bilder! 🙂
      Men kjære Marthe, du kan ikkje skrive “i Hardangervidda”.. du er “PÅ Hardangervidda”.
      Hilsen vestlending, frå Hardangervidda-traktene 🙂

    7. Hei! For noen nydelige bilder!
      Skal gå selv i helgen, og vil sove ute. Kan jeg spørre hvilket vann dere sov ved?

    8. Wow Marthe, dette så helt perfekt ut! Sendte link til dette blogginnlegget til kjæresten og sa at dette var noe vi måtte gjøre når han kommer hjem på perm om noen uker, han var enig han haha! Finnes jo ikke noe mer romantisk enn å nyte naturen og hverandre <3 Så bra å se at du har det bra om dagen, koser meg masse med bloggen din!

    9. Anne: Å så hyggelig! 😀 Måtte dere få en like bra tur. Bare husk at det blir kaldere og kaldere nå, så det går nok ikke mange ukene før vannet er frøset til is! <3

    10. Vilde: Heisann! Du jeg vet faktisk ikke hva vannet het, men når du kjører til høyfjellshotellet som ligger oppe i dalen fra rjukan sentrum så kjører du langt et diiigert vann hele veien både fra venstre og høyre til hotellet. Det var dette store vannet vi campet ved. Vi kjørte egentlig bare langs veien her, parterte bilen i veikanten og trasket innover i 5-10 minutt til vi var langt nok fra vei og hytter til å få være helt for oss selv. Kunne nok ha stoppet hvor som helst ved dette vannet og fått like fin utsikt <3

    11. Anonym: Heisann! Jeg vet faktisk ikke hva vannet het, men når du kjører til høyfjellshotellet som ligger oppe i dalen fra rjukan sentrum så kjører du langt et diiigert vann hele veien både fra venstre og høyre til hotellet. Det var dette store vannet vi campet ved. Vi kjørte egentlig bare langs veien her, parterte bilen i veikanten og trasket innover i 5-10 minutt til vi var langt nok fra vei og hytter til å få være helt for oss selv. Kunne nok ha stoppet hvor som helst ved dette vannet og fått like fin utsikt <3 Det var rett og slett et magisk syn hvor enn jeg la øynene mine..

    12. ÅSE MARGRETHE: Har kost meg glugg altså :’) Angående mannen så har jeg ikke fått bestemt meg helt enda altså. Foreløpig vil jeg ihvertfall bare ha han for meg selv 🙂 Så lenge vi ikke bor sammen, føler jeg liksom ikke det er nødvendig å dele han med hele omverdenen <3 Tusen takk! Måtte du få en finfin tirsdag!

      Tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg