New in – Livingroom

Sponset teppe + affiliateslenke

– Nytt gulvteppe fra Ellos HER

Hei på dere! Nå har jeg akkurat våknet fra en 20 minutters powernap. Heh, det var visst litt hardt med mandag! Jeg kjente det bare ikke før jeg kom hjem og fylte magen med litt for mye middag. Jeg har hatt en lang dag med undervisning om blod, hjerte og karsykdommer på skolen i dag, men til tross for øs pøsende regn og manko på paraply (for ikke å snakke om bil) til morgenen i dag, var det så absolutt verdt å stå opp. Vi har hatt besøk av noen superflinke leger i undervisningene de siste ukene, og i dag hadde foreleseren tatt med seg noen ekte grisehjerter som vi skulle få lære av å titte og ta på. Artig!  

Seks timer gikk unna på et blunk i dag, og nå som jeg så godt inni det tenkte jeg at jeg like gjerne skulle sette av resten av mandagskvelden til mer nerding. Eller ihvertfall til klokken åtte(?) når favorittprogram nr.1 begynner. Mihi, da skal jeg snurre Jakten på kjærligheten, og spise fruktsalat med god samvittighet.  

Ser dere forresten mitt nyeste interiørkupp? Jeg synes dette teppe gjorde hele stuen min ny jeg. Det er altså fra Ellos Home, og finnes også i en mørkere variant! Jeg har faktisk også bestilt et splitter nytt stuebord i marmor, og tanken var egentlig å ha både det og teppet til den nye leiligheten (når jeg en gang finner den), men jeg kan jo ikke vente lenge med å vise det frem! Gleeder meg til å få kjøpt meg en ordentlig kvalitetssofa også etterhvert, men det må nesten vente til jeg har et sted å ha den altså. Kan liksom ikke bare kaste utleiers møbler for å gjøre plass til mine egne heller. Hehe.

– Spaghetti med pesto, rømme og svinestrimler –

Slik gjør du – Superenkel pastarett for 2: 
1.
Hakk opp 1 sjalottløk og surr denne i en stekepanne med litt olje. 
2. Stek strimlene med svin gjennomstekte og krydre dem med litt pepper.
3. Kok pastaen, sil av vannet og rør inn 2ss grønn pesto + 1ss rømme
4. Strø over litt revet parmesan og noen ristede pinjekjerner.

Jada, rett over på dagens middag! For hvorfor ikke slenge med en superenkel oppskrift? Yum yum! Denne tok meg omtrent 12 minutt å smelle sammen. -Og forresten smaker den like godt (om ikke bedre) med kyllingkjøttdeig. Det var egentlig det jeg skulle ha i dag, men Joker har ikke så avanserte varer i kjøledisken sin de. Silly me..

Deilig var det uansett! Håper dere har en knallmandag <3

26 kommentarer

Siste innlegg