Mine planer for september


… Bucket List for måneden

♥ Feire to store dager. September er visst den store bursdagsmåneden! Til helgen skal svigermors 50 år feires, og 23. september har også Cathrine invitert en hel haug av venner til feiring av sine 25 år. Ah, det gledes! Elsker bursdagsfeiring <3 Nå må jeg bare pønske ut hva jeg skal finne på å gi i gaver. Det er jo like vanskelig hvert år! 

♥ Bestige Gaustatoppen! Åjada. Spiller været på lag *FINGERS CROSSED* så blir turen satt til neste helg! Da blir det romantisk sporty-tur til Rjukan, med teltcamping, bestigning av fjell og hotellkos på toppen. He-rre-gud som jeg gleder meg til enda mer fantastiske naturopplevelser.

♥ Prøve meg på en ny høstgryte. -Og generelt bruke mer sesongvarer i middagene mine fremover. Sopp er så godt, og det kan i grunn brukes i det meste. Jeg lagde DENNE retten igjen i går, og hadde masse deilig champignon i, og det gikk altså ned på høy kant både hos meg og favoritten min.

♥ Pakke ned sommerkjolene, og oppgradere garderoben med enda mer høstnytt! Jeg kjøpte meg litt deilig høststrikk forrige uke, men jeg trenger fremdeles mange flere gode og varme plagg til vinteren. Høsten kom så plutselig, og den ene høstkåpen jeg travgikk med i hele fjor er så stygg og slitt nå at jeg er helt nødt til å finne meg en ny en. Jeg skal en liten tur innom sentrum før jobb nå etterpå og se etter noen godbiter. *Glis* 

♥ Dra på flere visninger og ikke miste motet i jakten på drømmehjemmet. Jeg har for øyeblikket et veeldig sjarmerende hus(!) i sikte som jeg skal dra på visning på om en liten uke. Det er litt utenfor prisklassen min, men bare så lite over at jeg kan kapre det om jeg er heldig, SÅ la oss krysse fingrene! Skal selvsagt holde dere oppdatert.

♥ Ta noen dager i Stavanger by igjen! Jeg savner den fine familien min <3 Sist jeg var på besøk var vel en gang i juli? Det er alt for lenge siden! Gleder meg til noen nye late dager med tvkos, tepper, hjemmestudier, god mat og kanskje litt bursdagsfeiring? Halve familien fyller år i august, så det ville definitivt vært hyggelig å ta igjen litt kakespising.

♥ Dra på sopptur. Jeg er litt lei meg for at jeg aldri fikk dratt på noe blåbærtur før bærene råtnet, så nå har jeg bestemt meg for at jeg skal få med meg soppen! Det må bli relativt kjapt også tror jeg, for nå meldes det tordenvær i en uke i strekk her i sør. Spørs om soppen i det hele tatt overlever ut midten av september. 

♥ Begynne å tenne stearinlys om kveldene igjen, og virkelig kose meg med høstprogrammene på tv! Nå om dagen er det The Voice, Jakten på kjærligheten, Vendela + Petter og Skal vi Danse som er favorittprogrammene mine. Elsker å snurre et av disse programmene med god samvittighet etter å ha studert, jobbet og stått på hele dagen <3 Beste følelsen det.

♥ Dra på studentcruise med klassa! Forrige uke booket jeg en dagstur på cruise med studievennene 19 september. Gleder meg til å skeie ut litt på en tirsdag, ta meg fri fra skolen, spise buffémat til jeg sprekker og drikke meg såpass god i formen at jeg ihvertfall ikke kjenner bølgene. Høhø!


Ah, denne måneden skjer det mye moro altså!

34 kommentarer
    1. Åå, så kjekt denne måneden høres ut for deg 😀 Jeg skal også på cruise tur snart, men det er ikke før i oktober , gleder meg sånn! Aldri vert på det før 🙂
      Ha en fortsatt fin dag og kooos deg masse i høst 😀

    2. Du må se på gutta på tur på tv 2 søndag. Der skal Northug være med de til nettopp Gaustatoppen. Så får du se litt og forberede deg. Mange fine tips sikkert.

    3. Du får kose deg masse på tur, Marthe 🙂 Jeg vurderer sterkt å gå sykepleien neste år, men lurte på hvordan en “normal” skoleuke ser ut for deg. Hvor mange ganger i uka er du på forelesninger og er det mye obligatorisk oppmøte? Isåfall, drar du på de som ikke er obligatoriske og?

    4. Så fine planer du har.
      Er det lov å komme med et ønske? Et oppsummerings-innlegg etter hver mnd hvor du ser på hvilke av planene du fikk gjennomført? 😊

    5. Hva tenker du om at du skal kjøpe deg leilighet/hus når du har fått deg type? Det er jo ikke noe du bare kjøper og selger med en gang. Tenker på at det kanskje ikke er lenge til dere vil finne noe sammen? Eller?

    6. Lurte på ettersom du har vært i Thailand en del. Tenker å reise dit i to uker, ønsker å se både store kjøpesenter (finnes de bare i bangkok?) og fine fine strender. Så vurderer Phuket. Men også bangkok en uke også bo i Pattaya (men ser det er mange som skriver at de ikke er så fint som man skal tro). Har du noen tips og råd?
      Tusen takk hvis du orker å svare meg <3

    7. Denne kommentaren har ikke så mye å gjøre med dette innlegget, men jeg følte bare for å legge igjen en kommentar etter å ha scrollet meg gjennom et par blogger på topplisten.
      Du har en av de bedre bloggene på listen, med gjevnlige oppdateringer, og gode innlegg med masse inpirasjon. Når jeg titter innom bloggen din å øker min lesemotivasjon, jeg får lyst til å prøve nye retter og til å gå oftere tur. Du gjør en utmerket jobb med å sjonglere mellom skole, jobb, fritid og blogg!
      Det er så godt å se at noen på topplisten faktisk gjør noe “ordentlig” vedsiden av å blogge.
      Stå på, du er flink! 🙂

    8. Hørtes kjempe koselig ut😇 Er det noe ny mann i siktet eller er dere bare venner? 🙂 blir koselig med høsten, kunne vært mer sol da;)
      Mye gøy å se frem til <3

    9. Elvira: Heisann! Det er noen år siden ejg var i Phuket og Pattaya nå, men jeg synes jeg husker at det var shoppingmuligheter hvor enn jeg gikk i Thailand! -Men selvsagt er shoppingsentrene en heeel del flere i hovedstaden. Der er det rett og slett helt enormt. Uendelig med bygninger, butikker og mennesker. Jeg hadde bare et par dager i Bangkok, men det var helt greit, for etter to dager med shopping følte jeg meg ferdig 🙂 Trives aller best på stranden jeg, og de finner du jo disse to andre stedene. Det var veldig fint i Pattaya da jeg var der med min paps for flere år siden, men hvordan det er i dag tør jeg ikke å svare på altså. Det kommer nok veldig an på når du reiser også. Drar du midt i en fellesferie så vil jeg tippe det er helt studd med turister! <3

    10. Veronika: Heisann! Min plan er å kjøpe, bo der alene i et år eller to og se an utviklingen! Dersom det fortsetter i denne hyggelige retningen, mannen også kjøper og vi blir så trygge at vi får lyst til å flytte sammen så kan vi flytte inn i det hjemmet som er størst og leie ut det andre 🙂 Tenker det bare er en bonus å sitte på to boliger 🙂

    11. Anonym: Tusen takk! 🙂 En normal skoleuke er 2-4 obligatoriske undervisningstimer i uken, og ellers 3-4 timer med ikke-obligatorisk undervisning daglig. Disse velger du altså selv om du vil gå i eller om du vil lese hjemme 🙂 Jeg går i alt som er obligatorisk og ca halvparten av det andre. Ser det alltid an faget og læreren som skal forelese. Man finner nemlig fort ut hvilke lærere som er flinke og hvilke som man ikke får like mye ut av å høre på. 🙂

    12. Marie Oma: Tusen takk Marie! Det er så hyggelig å ha noe å se frem til 🙂 Blir aldri lei av slike dags eller weekendturer 🙂 Måtte vi være heldige med været begge to så vi slipper unna de verste bølgene. Hehe!

    13. Så herlig måned du har foran deg! Gøy å legge planer så man har masse å se frem til når hverdagen med masse pugging og lesing kan føles litt tung! <3

    14. Oioi spennende da 🙂 gøy å lese om denne “hemmelige mannen” du fortjener det beste og satser på det går bra med dere to <3
      alltid deilig når sola titter frem ^^ ha en deilig helg ^^

    15. ÅÅ dere må kose dere så masse med tur til Gaustatoppen, dit gikk vi i sommer. Det er en så fin tur 😀 Krysser fingrene for at dere får fint vær, så dere får nyt den fine utsikten på toppen 😀 God tur!!

    16. Høres ut som en spennende måned. Lykke til på ny visning. Bare vær obs og sjekk etter fuktproblemer i tilstandsrapporten. Det kan fort bli mange hundre tusener ekstra om en må til med drenering. Og er huset gammelt så er det ofte gamle bygningsdeler. Det blir fort ekstrautgifter på kledning som må skiftes, vinduer som trekker og ikke minst tak. Men blir spennende og følge med deg i leilighet eller husjakten.

    17. Var på studentcruise tirsdag, og det var så mye sjø at jeg ikke engang klarte å spise buffeten…….. Så anbefaling fra meg: kvalmestillende tabletter! Haha. God tur fine!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg