– Ukesmeny med dessertforslag –

Hei på dere, og riktig god kveld alle sammen! Fy fader så lei jeg er av å studere nå, og jeg er bare i gang med uke tre.. 56 skritt har jeg gått denne torsdagen, og det må være fra kjøkkenbenken til stuebordsstolen de gangene jeg har hentet meg mat. Puh! Det tar på med dager som denne altså, men det er nok verdt det til slutt. Før jeg vet ordet av det så er høsten over og jeg halvveis ferdig med utdanningen min. Smiler et lettelsens smil bare av tanken.. 

Under her kommer en noe forsinket ukesmeny som jeg håper kan være til inspirasjon for dere som enda ikke har fylt opp kjøleskapet. På torsdag fyller jeg 25 år, så da blir det et ordentlig festmåltid på denne damen. Mannen ringte akkurat og spurte om jeg ville spise ute eller hjemme, og da sendte jeg inn en bestilling på lam med tzatziki og risotto. Det er noe av det beste som finnes det. Spesielt når vi kan lage det sammen, hjemme hos han med vin i glasset <3

Mandag: Hjemmelaget biff Stroganoff med ris

Tirsdag: Indisk tikka masala med nanbrød og raita

Onsdag: Vegetarvennlige “kjøttboller” i tomatsaus

Torsdag: Lammefilet med tzatziki og smakfull risotto

Fredag: Marthes Chilli Con carne 

Lørdag: Budsjettvennlig vegetargryte med varm foccaccia

Søndag: Hjemmelaget lakseburger med mangosalsa

– Ukens tre store fristelser –

1. Friske frukter med kokoskrem og hakkede mandler 

2. Ostekake på krukke med friske bringebær

3. Boller med sjokoladekrem 


Yum yum! Måtte dere la dere friste <3
Klikk på bilde av retten for å komme til oppskriften!

9 kommentarer

Siste innlegg