12 ting du ikke visste om meg

1. Jeg var hos tannlegen for første gang på syv år for et par dager siden og hadde ordentlig hjertebank fordi jeg fryktet fjorten hull, tannkjøttbetennelse og en regning på 100 000 kroner. Vel, jeg hadde wait for it… NULL HULL(!) Altså, jeg kan nesten ikke tro det. Jaja, da blir det syv år til neste besøk igjen.  

2. Jeg er veldig lett å lese. Du ser det på meg når jeg kjeder meg, du ser det på meg når jeg koser meg glugg, og du ser det på meg når jeg er irritert. Jeg er utrolig dårlig på å skjule mitt eget humør. -Bortsett fra når jeg er full. På fylla har jeg bare to humør. 1. GLAD og 2. MÅ SOVE NÅ.

3. Jeg er skikkelig giftesyk om dagen. Om man kan kalle det det? Etter å ha sett x antall forlovelser og x antall bryllupsbilder på facebook og blogg de siste månedene har jeg begynt å lengte etter å gifte meg selv, og oppleve hele den koselige greia der. Hehe, det går nok snart over. Verpesyken kan jeg ihvertfall melde om at fremdeles er ikke-eksisterende.

4. Jeg har strekkmerker på rumpa og på innsiden av lårene. Synes det er morsomt at de havnet der og ikke på overkroppen.

5. Jeg er helt frelst av det nye tv-programmet “Vendela + Petter”. Sitter bare og gliser når jeg ser på dem og krysser alt jeg har for at de faktisk er et par og at det ikke bare er tilgjort for tv. Jeg synes nemlig de er helt nydelige sammen.

6. ​Jeg sovner alltid, og jeg mener alltid innen 7 minutt etter at hode har truffet puta om kvelden. Mannfolket sier han stort sett hører sovepustingen min allerede etter 2-3 minutt, og at jeg ikke engang rekker å si god natt før jeg er bortreist. Elsker å sove <3 Jeg kan bruke 40 minutt på å velge film når vi skal se film sammen, og så sovner jeg 10 minutter inn i thrilleren likevel. Håpløst.

7. Min største frykt er søvnparalyse. Jeg fikk det da jeg sovnet på ryggen en gang i juletider for to år siden, og siden har jeg aldri tillatt meg å sove slik igjen. Jeg våkner av meg selv dersom jeg faller bak på ryggen og hiver meg over til siden. Er så redd for å oppleve noe så ubehagelig igjen. Jeg lå to timer og bare kaldsvettet av frykt. Haha, forderdelig!

8. Jeg er en ekte frysepinne. Vinterhalvåret veier jeg gjerne et par kilo mindre enn sommerhalvåret, og det tror jeg skyldes at jeg konstant går og forbrenner av skjelving. Det skal også sies at jeg bare ikke kan kunsten å kle meg etter gradstokken.

9. Baksnakking finner jeg som en skikkelig u-ting. -Men er det noe jeg hater enda mer så er det når det blir sagt ekle ting i samme rom som “offeret” i håp om at han eller hun hører det som blir sagt. Av og til treffer jeg faktisk på noen sånne feige kvinnemennesker. Sånne som bare ikke tørr å konfrontere andre med et enkelt problem og som istedet må gå for en taktikk som minner mer om mobbing. Æsj altså. Dere det gjelder må jobbe med dere selv.

10. Jeg får sjeldent i meg mer enn 6-7 dl med væske om dagen. Jeg klarer bare ikke å drikke når jeg ikke er tørst. Nå spiser jeg så mye at væsken i maten sikkert gjør opp for det, men jeg husker jeg alltid besvimte da jeg var på ferie som liten fordi kroppen min ikke ville fungere når gradstokken bikket 25+.

11. Jeg tørker ikke støv. Jeg tenker at det kanskje bare forsvinner av seg selv.

12. Jeg hadde ikke klart meg én uke på lavkarbo. Jeg elsker, elsker, elsker mat med mye karbohydrater. Kjøtt og grønnsaker klarer jeg meg fint uten en gang i blant, men ingen middag uten en eller annen form for potet, pasta eller ris. Mmm! Og hva ville vel livet vært uten cupcakes?

Ha en fin lille-lørdag <3

25 kommentarer
    1. Dette var morsomt å lese! Facts som faktisk ER artige, og ikke bare sånne kjedelige ting 😛 Også er det jo så morsomt å lese bloggen din nå som det er litt skoleinnlegg igjen.. Det er veldig motiverende å lese hvordan din skolehverdag er! Synes også det er flott at du klarer å kombinere det med blogg 🙂 Fin ettermiddag fra meg <3

    2. Hahaha så gøy å lese! Kjenner meg igjen i mye av det – spesielt nr 7!!! Er livredd for å få søvnparalyse, så jeg sover ALDRI på ryggen. Ha en fin dag videre, vakre deg <3

    3. åh elsker slike innlegg der man får vite mer om hvem du er som person! Du virker jo som verdens koseligste og herligste!!

    4. Hei, jeg har nettopp begynt på sykepleie studie og lurer på hvordan du leser og øver til eksamen?. Jeg lurer også på hvordan du noterer under forelesninger? Vi får sånn powerpoint og ved siden av den kan man notere. Jeg har sett at noen noterer på disse powerpoint arkene, mens andre noterer på egne skrivebøker. Jeg er så usikker på hva som er lurt og oversiktlig.
      Jeg vurderte å skriver notater på powerpoint-lysbildene på forelesningene og når jeg kom hjem jeg tenkte å fin-skrive det i skriveboka, men lurer på om dette kommer til å være tidkrevende.

    5. Amalie: Tusen takk for gode ord Amalie <3 Glad for å høre at du liker å titte innom her, og faktisk liker skoleinnleggene 😀 Det er overraskende mange som vil at jeg skal skrive om studiet, lesemetoder og slikt. Må få rumpen i gir og komme med flere slike innlegg 🙂

    6. Anonym: Heisann! Går du første året på sykepleien så har jeg bare ett megabra tips og det kommer her: KJØP KONTO PÅ SYKEPLEIEPLUSS.NO 🙂 Se alle videoene fra anatomi og fysiologi, noter ned alt som står på disse videoene og pugg, pugg, pugg det. Viola, du er klar for studieårets vanskeligste eksamen! 🙂 Jeg leste ett kapittel i pensumboken, og forsto nesten ingenting. Sykepleiepluss forklarer det mest avanserte på den enkleste måte. Det er rett og slett fabelaktig 😀

      Jeg forberedte meg slik til forelesningene: 1. Se på timeplanen og finn ut hvilket tema du skal ha forelesninger i én uke før forelesningene finner sted. 2. Dersom neste time skal dreie seg om sirkulasjonssystemet ser du alle videoene om dette kapittelet på sykepleiepluss og skriver notater i skriveboken din til alle disse videoene. 3. Gå i timen, len deg tilbake og tilføy noen ord dersom du hører læreren si noe du ikke allerede har lært deg via sykepleiepluss.

      Slik holdt jeg på i hele fjor høst og det gikk som det suste 🙂 Skulle fått B uten å ha dratt på forelesningene også. Sykepleiepluss er gull! 🙂

    7. Elsker slike innlegg Marthe! Kjenner meg så sykt igjen i det punktet om søvnparalyse. Jeg har alltid vært utrolig redd for det, mest fordi bestevennina mi har hatt det mange ganger, til og med når vi har sovet sammen og det freaket meg helt ut. Husker jeg leste om det på bloggen din for 2 år siden når det skjedde med deg og ble ENDA mer freaket ut, for av en eller annen grunn tenkte jeg at det mest sannsynlig kom til å skje med meg en gang også! Det skjedde faktisk for en stund siden, det var utrolig skremmende men da visste jeg hva det var med en gang, så jeg ble ikke så redd, og det var mye pga du hadde skrevet om din opplevelse! Jeg tør heller ikke å ligge på ryggen da, siden det var da det skjedde.. :’) Vil helst ikke at det skal skje igjen for å si det sånn!

    8. Hanna: Huff, det der er helt grusomt. Hvorfor skal man måtte oppleve sånt? Jeg ante jo ikke hva det var da jeg opplevde det selv, så jeg var bombesikker på at jeg var blitt utsatt for noe paranormalt eller noe sinnsyke greier som jeg ikke engang tror på. Hehe! Huff altså, måtte vi aldri oppleve det igjen 😀

    9. Kjempe morsomt å lese! Helt oppslukt i tlf når jeg leser din blogg!
      Du er så skjønn Marthe! Digger bloggen din- har ALLTID gjort det<3

    10. Hei! Anbefaler du å kjøpe kompendiumet til sykeøleiepluss? Blir det da lettere å holde struktur? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg