Ukens filmtips: Split

Her kommer enda et filmtips i spenningskategorien! Det er omtrent det eneste jeg ser om dagen. Det er så sjeldent jeg er i det romantiske hjørnet, og komedier ler jeg aldri av lengre, så da ender jeg stort sett opp med en thriller, action eller dramafilm. Denne snurret jeg en kveld tidlig i forrige uke da jeg trengte en pause fra lesingen min, og siden har jeg gått og tenkt på den, så nå må jeg faktisk bare se og gi den en egen bloggpost! 

– Split –
En mann ved navn Kevin kidnapper tre unge jenter en ettermiddag. Han låser dem inne i kjelleren sin, og som om ikke det gjør filmen skremmende nok, lider han av en heftig personlighetsforstyrrelse. Hele 23 identiteter veksler han mellom å ha, og disse skal også jentene i kjelleren hans få smake på. I det ene øyeblikket er det en designer ved navn “Barry” som låser seg inn til jentene. I det andre er det niårige “Hedwig” eller den ekle, perfeksjonisten “Dennis” som ikke tåler støv. Jentene vet ikke hva de skal tenke, men de er alle enige om å gjøre alt de kan for å finne veien ut før identiteten som dreper, banker på døren.

Her snakker vi spenning fra første scene! Herregud så forstyrrende og nervepirrende. Enda skumlere blir det når thrilleren baserer seg på historier som ikke er overnaturlige, men som faktisk kan skje der ute i den store verden. Nei, lar du deg underholde av en god thriller så snurr denne neste gang du trenger en pause fra studiene. Filmen kan leies på Viaplay! Tror jeg betalte 49 kroner for å leie den i 24 timer. Traileren kan dere se på youtube HER.

Nå skal jeg kose meg på jobb! Ha en fin kveld alle sammen <3

7 kommentarer
    1. Vil anbefale dokumentaren St.Halvardshjemmet på nrk nett tv. Blir så utrolig rørt og ufattelig stolt over de som jobber i helsevesenet, spesielt de som tar seg av de eldre.❤❤

    2. Alltid kjekt med nye filmtips. The voice har forresten begynt på tv 2 i dag og skal gå hver kveld denne uken 🙂 Og du må se et Nrk program som heter St. Halvardshjemmet. En dokumentar hvor de følger et sykehjem i et helt år. Dette med livskvalitet i livets siste år. Du ser programmet når du vil på nrk nett.

    3. Nå var det lenge siden sist jeg leste bloggen din. Jeg leser ikke like mye blogg som før. Det gir meg alltid en god følelse å komme hit! Du er så inspirerende og positiv. Føler at du gir leserne dine merverdi i form av filmanmeldelser, oppskrifter osv. Keep up the good work! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg