Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Det blir helt klart helgen! Superhyggelig å starte på skolen igjen, men jeg lever fremdeles for ferier og helger altså. Fy så hyggelig det er å bare koble helt ut, legge fra seg alt av bekymringer og bare nyte to hele døgn i strekk med god mat, gode venner og kjærleiken <3 Helt prima! Jeg var nesten litt sentimental i bilen på vei hjem i går ettermiddag da det gikk opp for meg at helgen var over og at mandagen var like rundt hjørnet. Haha. Det er heldigvis bare fem dager til neste helg! Hang in there Borge.

Ukens nedtur… Hehe, det må være første skoledag da jeg ankom biblioteksjappa og fikk greie på at mine nye skolebøker skulle koste meg rett under 7000kr. Det gjorde rett og slett litt vondt. Det er en splitter ny iphone det.. Eller en ukes ferietur på fem stjerners hotell i Spania… Nei, jeg må slutte å tenke sånn.

Ukens leilighetsjakt… Det har vært dårlig med fine leiligheter til salgs i Kristiansand by den siste uken. Jeg har ikke sett et eneste hjem som har vært interessant siden forrige budrunde, og det tror jeg har gjort at jeg har mistet gnisten litt, men heldigvis har jeg venninner som enda er ivrige etter at jeg skal finne meg drømmeleiligheten. Annika har faktisk bedt om å få varsler hver gang nye hjem dukker opp på finn, slik at hun kan sende meg lenker til mine potensielle nye hjem. Hehe, de vennene altså <3 Krysser fingrene for at det dukker opp noe rålekkert snarest.

Ukens mest spilte sang… Det må bli “Camila Cabello – OMG”

Ukens oppskrift… Bringebær pannacottaen min! Mmm, den var så frisk og god den. Gikk og smugspiste på disse porsjonsglassene nesten hver kveld forrige uke. Porsjonene var så store at jeg jo aldri gikk tom <3

Ukens film… Jeg har sett to spennende thriller/drama filmer denne uken. En av den tipset jeg om i gårsdagens siste post, og ellers leide jeg filmen “The Shallows” på Viaplay tidligere denne uken. Ikke en film jeg ville gitt terningskast seks, men den handler om en surfer (spilt av Blake Lively) som blir utsatt for haiangrep på ferie og som må kjempe om å overleve på et lite rev i havet. Personlig elsker jeg slike spenningshistorier, så jeg var ihvertfall meget underholdt!

Ukens latter… Har jeg antagelig fått meg av å ha Millemor på besøk. Åh, jeg kjenner jeg blir helt varm inni meg hver gang jeg ser på henne. Aldri opplevd maken til koseguri av et hundevesen. Hun har sovet i sengen med meg hver natt den siste uken og vil aller helst ligge klin inntil med hode sitt ved siden av mitt. Jeg dæver <3 Det har vært så hyggelig og jeg har vendt meg så til å ha selskap 24 timer i døgnet nå at jeg ikke engang skjønner hvordan jeg skal få levert henne fra meg i morgen.

Ukens cravings… Gode hjemmelagde salater med pastaskruer! Jeg lagde meg en nydelig variant i går kveld, og i dag tenkte jeg faktisk å ha tacosalat til middag! Mmm <3 Jo, så har jeg cravet sjokolade noe så innmari. Jeg har klart å styre unna hele uken, men så gikk jeg på en megasmell i går og bakte meg en hel brownie-kake som gikk ned på HØY kant.

Akkurat nå… Skal jeg få unnagjort de siste studiespørsmålene jeg har satt meg som mål å fullføre denne mandagen, og så skal jeg gjøre meg klar til en stykk tannlegetime før jobb. Jeg skal bare på en sjekk og rens ettersom det er årevis siden sist. -Så skal jeg faktisk ha med meg ei fra klassen på opplæring på Valhalla i dag, og jeg vet ikke hvem det er enda, så det blir veldig spennende! Gleder meg til å jobbe litt igjen. Nå er det jo over en uke siden sist <3 

Er det noe dere savner her på bloggeriet, så hyl gjerne ut i kommentarfeltet!
Ellers ønsker jeg dere en super start på den nye uken <3 

19 kommentarer
    1. Spørsmålsrunde hadde vært gøy snart!
      “Bildene som ikke kom på bloggen” synes jeg også er gøy når blir lagt ut 🙂

    2. Hadde vært gøy med enda en ukesmeny på studentbudsjett og en oppskrift på hjemmelaget suppe/gryte hvis du har 🙂 og frisyretips!

    3. Hadde vært så gøy med et sånn “min sommer” innlegg hvor du oppsummerer de beste minnene osv samlet i en post! 🙂 ha en fin mandag <3

    4. Du er så herlig! Virker som bloggmotivasjonen er kommet tilbake og det er så godt å se, så jeg krysser fingrene for at det stemmer <3 Personlige innlegg, spørsmålsrunder og diverse lister over ting du har gjort/vil gjøre/erfaringer osv. finner hvert fall jeg veldig underholdende. God mandag, jobbvakt og uke til deg fine Marthe <3 Klemmer

    5. Assa de brownisene altså!! MÅÅ TESTES! Ting jeg liker å lese om er bla: “ting dere ikke visste om meg”, lunsjideer for skole på studentbudsjett og innkjøp! ELSKER å se hva nytt andre folk har kjøpt, det mest interessante er riktignok matinnkjøp hehe, mat må man virkelig bare ha

    6. Den panacottaen var super. Lagde den til to av venninnene mine som har cøliaki og ikke tålte kaken jeg lagde til bursdagsfesten min 🙂 heldigvis står det fortsatt to store glass igjen i kjøleskapet :’D

    7. Duu, jeg syns å huske at du sa du ikke kunne skrive navnet på steder du jobbet! Kan du det nå eller var dette en glipp?😬❤️❤️ Uansett, du er RÅÅ !!!👏🏼👏🏼

    8. Hei! Elsker bloggen din og leser den seriøst som Bibelen, hehe. Men! Jeg går første året mitt på sykepleien og lurer litt på hvordan du leste til den nasjonale deleksamenen i anatomi og fysiologi? Jeg lærer best av å notere og få det inn i fingrene, men jeg frykter at det er altfor mye stoff til å gjøre det.. Det er jo et utrolig stort pensum og jeg har masse pensum i tillegg. Noen tips?

    9. Fine du! Høres ut som en superbra uke. Selv craver jeg sjokolade som en gal og det er piiining å ikke kunne trykke nedpå. Spesielt med Bunnpris som nærmeste nabo er det tøft å holde igjen. Skal se om jeg klarer å holde meg ut uken, som deg, men så tror jeg at det må bli noe ekstra godt til helgen! Hihi. <3

    10. Jeg syns det er gøy å lese mål – enten det er for den kommende måneden eller om det er en bucketlist for resten av livet. Sånne ting er inspirerende 😀 Liker godt matoppskriftene du deler, særlig hvis det er ting man kan ha som lunsj hele uken eller fryse ned i porsjoner 🙂 Ellers hadde det vært kjekt om du kanskje kunne delt noen datingtips 😀 du klarer jo både å kapre og holde på disse mennene.. Bortsett fra å være så sjarmerende som deg – hva er hemmeligheten?! 😉 tell me!

    11. Et blogginnlegg med tips om skolearbeid og hvordan du planlegger en hjemme studiedag, det ser ut som du har styr på det og jeg kunne trengt et par tips og litt motivasjon selv ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg