En ikke fullt så idyllisk campingtur


Gresset er kanskje enda grønt, men i går føltes det definitivt som høsten var ankommet sør. Herlighet for en RAR campingtur jeg har befunnet meg på de siste 24 timene. Haha, det var så mye som gikk galt, og så lite som spilte på lag med oss at vi bare måtte hive innpå med hvert vårt vinglass på et tidspunkt og le av hele opplegget.


– Et døgn med bål, grilling, fisking og skåling – 

For det første så kom vi oss ikke avgårde før klokken halv åtte om kvelden. -Vi i en bil som nesten ikke ville trille, og Annika på en sykkel hvor kjettingen kapitulerte. Da vi omsider kom frem til stedet vi hadde bestemt oss for å slå opp telt og fyre opp bål ble vi møtt med skiltet “teltcamping forbudt”. I den idylliske sommerbyen Søgne skulle det nemlig på ingen måte være enkelt å finne et lovlig naturområde for telt. Vi kom faktisk ikke i gang med å slå dem opp før klokken ni om kvelden, når temperaturen falt og regnet begynte å øse ned. Takk og lov for at Siris telt er vanntett tenkte jeg!

-Men tror dere ikke at teltpinnene hennes ikke lå med i teltposen? Jeg skal ærlig innrømme at jeg etter å ha sklidd i regnet og landet med knærene i gjørma, jobbet ganske hardt med mitt indre for å ikke bare ringe en taxi og be den kjøre meg straka vegen hjem igjen, meen så kom jeg på at det jo alltid ordner seg, og at alt handler om innstilling. Kjæresteparene hadde med seg et par telt de også, så vi trykket i oss noen pølser, skviste oss inn i Annika sitt telt, og drakk oss gode i formen mens vi lekte “would you rather” med de morsomste dilemmaer. En riktig så sjarmerende aften!



Man lærer av de ikke fuullt så idylliske opplevelsene i hverdagen også! Jeg har ihvertfall notert meg ned at værmelding ikke bare er lurt å sjekke før campingtur, men også viktig å følge. Melder de kraftig regn natten du skal sove i telt, så velg enkelt og greit en annen dag. Regnet lettet heldigvis morgenen etter, så da fikk jeg omsider mine timer med ordentlig camping! -Fisking, frokost på berget, hint av sol, skravling og latter <3 Jammen holdt vi på å få en diger gjedde på kroken også. Håhå, det hadde definitivt gjort hele døgnet mitt det.

Senere på kvelden i går dro vi på middag til Selini som hadde disket opp med en helt fantastisk middag til oss. Laks med kreps-salat og bakt brie til dessert med honning, kokos, nøtter og syltetøy. Mmm, som vi nøt oss! Nå har jeg til og med fått tatt igjen litt søvn fra gårsdagen, og skal straks ta meg en aldri så liten joggetur i skogen før en visning venter meg i vågsbygd. Er så spent så spent! Krysser fingre og tær for at dette blir mitt fremtidige hjem!


Så krysser jeg også fingre og tær for at sol og varme snart kan komme tilbake!
Jeg vil ikke ha høsten allerede nå i august <3 

13 kommentarer
    1. Så spennende med visning. Måtte inn og se på leiligheter for å se om det var noen fine i Vågsbygd hvor du skrev du skulle på visning. Det var en fin i Brøvigkollen, men hvis d er den så må du være veldig obs på pris. Den er priset 450000 mer enn da den ble solgt i fjor sommer, og det står to soverom enda det kun er ett. Det ene som blir brukt som soverom er ikke godkjent av kommunen. Vinduene er for små og for høyt oppe. Så hvis det er den så ville jeg ikke betalt mer enn som at det var en 2 roms, ellers taper du ved salg igjen. Det har ikke vært 450000 i prisstigning selv om selger sikkert helst vil ha det. Men masse lykke til.

    2. Synes du er flink til å sette en “positive spin” på det meste! 😀 Hvor er den fine genseren fra?

    3. Det her så jo koselig ut.Lykke til på visning og evt. budrunde. Bare husk å ha is i magen og ikke by for høyt. Sjekk vanlig kvadratmeterpris i din by og tidligere priser. Ser også det er en fin og stor leilighet til salgs med finnkode: 95759294

    4. Hvis det er den leiligheten med finnkoden over her så ble den solgt i fjor og da var den samme leiligheten 59 kvadrat. Googler du adressen så kommer salgsannonsen fra Sædberg opp. Er enig i at det er litt rart at den nå er 68. Får håpe selger ikke får problemer i etterkant hvis 68 viser seg å være feil.

    5. Linn: Den er nok 68 🙂 Den var til og med større i virkeligheten enn på bildene. Alle rom var store og romslige, så 58 eller 59 kan nok ikke stemme. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg