Mitt kjøleskap + Ukesmeny

Riktig god mandagskveld mine damer og herrer <3 Nå sitter jeg antagelig i Annika sitt sofahjørnet og koser meg med henne og det kjekke mannfolket hennes. De inviterte meg på joikaboller og til tross for at jeg brukte to timer på å lage handleliste og ukesmeny denne formiddagen, takket jeg ja og hev meg på bussen så fort kjøleskapet var vasket og fullt opp for en ny uke. 

Jeg har hatt en riktig så bra start på uken i dag! Jeg er egentlig av den barnselige typen som synes det er flaut å gå på café alene, (sånn i frykt for at omverdenen skal se på meg som ensom og venneløs), men i dag mannet jeg meg jammen opp og gjorde det likevel. Jeg slo meg ned på Will I Juice, kjøpte meg en frisk tropisk bris og satte der i en time mens jeg ringte til syv ulike eiendomsmeglere, avtalte visninger og stilte alle mulige spørsmål jeg måtte sitte på. Etter enda en telefonsamtale med økonomisjefen sjøl Geiremann, satte jeg til slutt igjen med tre aktuelle fremtidige hjem <3 De andre fire ville nemlig ikke være ferdig bygget før om to år, og det orker jeg ikke å vente på. SÅ første visning finner sted i morgen formiddag, og så venter to til like etter. Det gledes!!

– Denne ukens middagsmeny –

-Men nå skal det først bare nytes på hyggekveld hos bestis, og mens jeg sitter der og koser meg kan dere la dere inspirere av ukesmenyen min om dere vil. Jeg klarte å fulle opp tre proppfulle handleposer på Kiwi i dag til 800kr og gikk så fornøyd hjem at jeg ikke engang trakk på sinnerynka når den ene posen røk og appelsinene mine trillet ut over hele bussen. Mandagen sin det <3 Håper dere har fått en like effektiv start på uken. 

– What i’ll have for lunch this week –
1. Smoothie bowls med jordbær, blåbær og banan
2. Havrelapper med ost og skinke
3. Gresk yoghurt med frukt, frokostblanding og bær
4. Cottage cheese med eplebiter og kanel
5. Knekkebrød med tunfisk og majones

Hyl ut om det er noe fra middagsmenyen dere skulle ønske oppskrift på!
Vegetarkjøttbollene eller “nøttebollene” skal dere ihvertfall få her i morgen <3

31 kommentarer
    1. Ikke vært en like effektiv start på uken her, hvor jeg måtte melde meg syk fra kveldsvakt og prøve å riste av meg den heftige forskjølelsen fra sengen! Ikke bare bare å prøve å hvile seg med en beaglevalp i huset akkurat :p Lykke til på visningene <3

    2. Hvor er det du kunne tenkt deg å bo? Eller er det steder du ikke kunne bodd? Hvis du ikke skal ha bil så hadde jeg kjøpt noe nær jobb og skole. Og på steder det er lett å selge igjen. Lykke til på visninger 🙂

    3. Hmmm.. Hvem i alle dager har basilikum i kjøleskapet? Det står klart og tydelig at den skal stå lunt og ikke i trekk… Og potetgull? Toro pasta?

    4. H: Jeg er åpen for de fleste steder i Kristiansand, så lenge buss-stoppet ikke er for langt unna 🙂 Jeg tenker nemlig å være en busser i ihvertfall et halvt år til. Hehe! Skal på visning både på Strai, Justneshalvøya og Grim nå i første omgang, men har også sett mye fint i vågsbygd, og på Bråvann. Elsker Tømmerstø og Dvergsnes, men der er leilighetene jeg er interessert i ikke i gang med byggingen enda og da kan jeg ikke vente. 🙂

    5. Linn: Jeg er ikke kresen på hvor, og vil faktisk helst litt unna lund eller sentrum, men jeg må som du sier tenke litt på at det skal selges også en gang, og at andre gjerne ikke vil kjøpe like usentralt som meg. Hehe. Tusen takk! Jeg gleder meg til å dele litt mer av denne prosessen <3

    6. Vet ikke om noen som har like velorganisert kjøleskap som deg! Kunne gjerne tenkt meg oppskriften på vegetar lasagnen!

    7. Ser du skal på visning på Strai. Det er ikke så lett å få solgt leiligheter der, eller tjene på et kjøp der. Anbefaler deg å se hva boligen er solgt for tidligere. Det står i annonsene. Og ikke minst hvor lenge leilighetene har ligget ute. Det er en fin på Justneshalvøya i Fiolveien, men den er altfor høyt priset. Den ble solgt i mai 2015 for 1.7. Så hadde ikke gitt mer enn 1.9 for den. Prisstigningen er ikke så høy i Kristiansand. Masse lykke til på visningene. Spennende.

    8. Forstår ikke hvordan du kan ha råd til så mye mat, reiser, opplevelser o.l når du er student? Jeg studerer og må spise knekkebrød til middag innimellom fordi pengene jeg får såvidt rekker til husleia. I tilleg skal du KJØPE deg egen leilighet? Hvor mye tjener du egt på bloggen??

    9. Åå, blir så glad når jeg ser du har kjøpt økologiske egg! Veldig viktig og riktig for dyrene 🙂 Masse lykke til med visninger! Klem!

    10. Jeg ser ikke noe pålegg? Spiser du aldri brødskiver eller lignende? Og lager du alltid pålegget du da bruker?

    11. Så god og variert ukemeny! Jeg kunne godt tenke meg å flytte til Kristiansand også, det virker så utrolig fint der:) Jeg ønsker meg oppskrift på indisk rekegryte:)

    12. Anonym: Jeg er jo ikke akkurat bare student da. Jeg har jobbet 80% på helsesenter hele sommeren i tillegg til at jeg får en grei månedslønn av bloggeriet også. Hvor mye har jeg ikke tenkt til å dele med hele omverdenen, men nok til å kunne fylle kjøleskapet hver uke 🙂 -Men reiser og opplevelser vil jeg på ingen måte si at jeg bruker penger mye penger på. Jeg har reist en uke til Marokko på sponset ferie i februar. Eneste jeg har kjøpt meg i år er en helg i Kragerø på spa 🙂

    13. Kathrine: Jeg var på visning på den i Fiolveien, og grunnen til at han har kjøpt den så billig er fordi han har bygget huset selv og dermed fått en mye bedre pris. Leilighetene rundt er blitt solgt mye høyere så det er riktig 🙂 -Men det blir nok ikke den likevel!

      Tusen takk 😀 Gleder meg til flere visninger fremover!

    14. Kunne tenke meg oppskrift på vegetar lasagnen og potetpurén! 🙂 du lager så utrolig mye godt, blir inspirert av matlagingen din!

    15. Så mye godt- men jeg har aldri sett noen sette så mye rart inni kjøleskapet! Chips, tørr pasta, basilikum og alle boksene med tomater, kikerter osv. Haha:p alt som står i romtemp i butikken kan stå i romtemp hjemme:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg