Familierebus og hawaiiparty

– En lørdag med familie og bilrebus –

Da var jeg på vei til Stavanger igjen for et lite døgn der med enda mer familie og enda mer feiring! Jeg må på jobb tirsdag morgen igjen så da bærer det hjem til sør igjen, men det skal jammen bli fint å få tilbringe noen timer med bestemor, bestefar og tante også! Det er definitivt ikke hver helg jeg får sett absolutt alle på en gang! Tenk til og med pappa fra Thailand! Fy søren for en luksus <3 Her kommer noen blinkskudd fra gårsdagens første konkurranse. Ungjentene teamet opp i én bil, mens gamlingene teamet opp i to andre biler og kjørte rundt i fire timer på jakt etter rebusposter bestående av dikt og morsomme utfordringer. Vi var både i bukter, på strender, i Skudenes havn og på Vikinggården ved Avaldsnes før løsningsordet var klart, og vi kunne råkjøre hjem til huset igjen, løpe inn i stuen og rope det ut. “Ordet er Hawaii!!!!!” skrek vi i det vi kom inn til rebusdommeren, og der var synet som møtte oss et pådekket stuebord med lysende flamingoer, Hawaii-skjørt, partybriller, hatter og you name it… Vi skulle nemlig ha hawaiiparty vi! Haha, noe så gjennomført <3


Det var ikke bare om å gjøre å finne frem til fem ulike rebusposter, men en del av oppgaven var også å dokumentere hvert stopp vi hadde med et kreativt bilde som ga ekstra poeng. I tillegg så ble hver og en av oss utfordret til å bade på de ulike strendene, og også dette ville telle på sluttresultatet som skulle avsløres etter middagen om kvelden. Gjett om vi lo da mobilbildene fra alle gruppene ble vist på tvskjermen senere på kvelden? Åh, jeg skulle ha delt dem med dere her på bloggeriet. For et fantastisk opplegg. Så mye god mat og så mye latter <3 Helt nydelig har jeg hatt det de siste to døgnene!



Mellom middag og dessert ble lagene utdelt en aller siste oppgave som fikk avgjøre hvilket lag som stakk av med den store gullmedaljen, og da fikk vi altså 45 minutt på å lage en sangtekst eller en rap som skulle fremføres for alle sammen i stuen etterpå. Kan dere tenke dere?! Voksne mannfolk med ølmager og det hele, rappende på stuegulvet med caps og hula hula skjørt!? Jeg trodde jeg skulle dæve. Sliter du med litt for lite selvironi så book en weekend med familien min.

Du blir fort kurert hos oss! Hehe. Her er et av våre kreative bildeverk som sammen med noen plask i havet faktisk sørget for at vi vant hele sulamitten! Whop whoop. Girlpower! 

Disse drinkene under her skulle jeg definitivt å sneket til meg oppskriften på for de var helt vanvittige. Aldri fått servert så god drink utenfor Kristiansands beste barer jeg! Jeg har helt klart en ting og to å lære på drinkmiksingsfronten skjønner jeg. Skulle gjerne likt å vite hvilke magiske ingredienser som må til for å så så godsmakende drinker til neste jentekveld. Kanskje dere blogglesere også har noen tips til meg her? Sleng gjerne igjen en oppskrift eller to i kommentarfeltet isåfall.

– Hawaiian fest med drinker og grillmat –



– Gleder meg allerede til neste sommers sammenkomst – 

Et koselig familiedøgn til nå, så bærer det hjem til jobb igjen <3

10 kommentarer
    1. For noen fine og koselige bilder! Familien din virker som noen fantastiske folk! Kos deg masse i Stavanger!

    2. Hei Marthe! Jeg deler din entusiasme på drinker og blander meg alltid en god drink når jeg skal på fest. Min favoritt er hjemmelaget mango og chilli daquiri! Alt du trenger er 1 boks mangosorbet, litt brunt sukker, rom (helst brun), sprite (eller sukkerlake), lime og chillipuré! Der er supergodt og veldig lett da alt du trenger å gjøre er å ta det i blenderen. Mengden med rom og chilli smaker du til etter egen preferanse. Passer perfekt til en grillkveld eller vors på terrassen!
      Håper du koser deg masse i Stavanger!

    3. Haha, så utrolig kjekt 😀 Elsker fine familiestunder!
      Angående drinker så er/var jeg sykt glad i White Russian, men den har du sikkert drukket ute allerede. Uansett: 2cl vodka, 2 cl kahlua (naaam) blandes i et stort glass isbiter og melk. Ute på by’n bruker de små glass, men jeg liker den mild med masse melk og isbiter 🙂 Sikkert kjempegod som milkshake også!

    4. Hvor er den toppen/tshorten du har på deg på det ene bildet fra? Den som er hvit med høy hals og med bluseliknende stoff

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg