Ni funfacts om meg

1. Jeg regner alltid hvor mange timer søvn jeg kommer til å få når jeg legger meg om kvelden og slår på morgenalarmen. Får jeg ikke lagt meg før etter midnatt og søvntimene blir ferre enn 6, vet jeg at dagen etter vil bli fæl. Jeg fungerer ikke uten tilstrekkelig med søvn. Forrige uke hadde jeg én natt med 4,5 timer søvn før en arbeidsdag og jeg sov altså i over 12 timer de neste to døgnene. Blir så sliten av det!

2. Jeg sjekker aldri forbruksdato på matvarer i butikken. Jeg er ikke en sånn som graver ut melka som står bakerst for å få lengst holdbarhet eller bringebærene som ligger lengst unna. Haha, jeg tar det første jeg ser og tror aldri jeg har blitt syk for det? Er kjøttet dårlig så lukter jeg det jo når det skal stekes? -Og det har forøvrig bare hendt én gang i løpet av mine (snart) 25 år. Tenk så mye tid jeg har spart på butikken alle disse årene! Høhø. 

3. Å kjøpe nytt sengetøy er min store guilty pleasure. Jeg hater å bruke penger på vaskemidler, ny shampoo, nye gryter eller den slags nødvendigheter, men sengetøy.. Åå jeg bruker gladelig en formue på det. Følelsen av helt nytt, rent sengetøy i krepp, lin eller et annet deilig stoff.. den er alltid verdt kronene.  

4. Jeg ser alltid ned i doskålen før jeg setter meg på setet. Nei ikke for å lete etter brune spor, men for å forsikre meg om at det ikke er noe slange å spotte. Jeg har lest to artikler i avisen i løpet av mitt liv, der noen fant en slange i doskål-vannet sitt, og siden første artikkel har jeg bare følt trang til å ta en liten titt nedi før jeg knepper opp buksa.

5. Jeg har terrornoia så det holder. Jeg prøver å ta meg sammen og tenke på at verden faktisk var like ille før, men at galskapen som foregår i 2017 bare dekkes bedre og hyppigere i media, men når jeg står midt i det så tar panikken ordentlig tak i meg. Det er helt tåpelig, men jeg satte på syforening med jentene hos Siri for en måned siden, og Siri bor i 10 etasje i en megahøy blokk. Vi satte ute på verandaen hennes i finværet og plutselig midt i en hyggelig samtale finner jeg meg selv klamrende til sofaputene med grimaser i ansiktet ventende på at flyet jeg hører skal kjøre straka vegen inn i blokka vår. “Herregud Marthe, det er bare toget! Togbanen går i skogen like under blokka mi”, fikk Siri betrygget meg, men en halvtime senere når neste tog kjørte forbi slo hjernen min nok en terroralarm. 

6. Jeg er dístrè. Eller.. bare når jeg går alene på gaten med musikk på ørene. To ganger var jeg en halvmeter fra å bli påkjørt forrige måned. Den ene gangen fordi jeg ikke så meg for på vei til jobb og bare buste ut i veien like foran en buss (som heldigvis for organene mine kjørte i sneglefart). Andre gang gikk jeg i tempo el gigante over et gangoverfeldt på rødt lys. Jeg enset ikke sjåføren som holdt på å kjøre meg ned før han sto en halvmeter foran meg, bråbremsende, tutende, ooog med langfingeren oppe. Akkurat som det ikke hadde holdt med tutingen. Det er akkurat som jeg bare faller inn i min egen verden og ikke engang enser at det finnes medmennesker i Kristiansand by.

7. Det er ingenting som plager meg mer enn 1. Når internett akutt slutter å fungere. Bare sånn helt ut av det blå?! Åh, jeg blir skikkelig grinete av det! 2. Når jeg ikke treffer med den forbaska pcladeren i stikkkontakten på veggen. Fy flate så irriterende det er å måtte fikle med dette i fire minutt før jeg omsider treffer. Hvorfor er det så vanskelig å treffe to utstikkere i to små hull? Er det bare meg? 

8. Chips er favorittgodteriet mitt. Jeg kan nøye meg med en liten rute fra sjokoladeplaten, men åpner jeg en chipspose så tømmer jeg den på en time. Det verste er at jeg elsker all type chips. Paprikachips, hvitløk og urter, ostepop, tortillachips… Ja aalt går ned!

9. Jeg eier ingen sekk og er kjent for å pakke i handleposer. Venninnene mine mobber meg for dette hele tiden. Om jeg skal på fjelltur, campingweekend, eller en liten piknik så pakker jeg både mat og klær i plastikkposer. Ja, til og med da jeg dro på spahelg til Kragerø pakket jeg klærene mine i to Kiwiposer. Hahaha, jeg skulle liksom ikke ha med nok til å kunne bruke den lille kofferten! MÅ gå til innkjøp av en sekk i nærmeste fremtid. Ihvertfall til skogsturene mine.. Føler meg som en idiot der jeg går og bærer ved, sitteunderlag og kamera i coop prix poser.

Så det så! Noen som kjenner seg igjen i noe her?

21 kommentarer
    1. Det med å titte ned i do er du ikke alene om… er så redd for at en slange skal komme og bite meg i rumpa hahaha!! Kan ikke sitte for lenge og bare lese nyheter feks, da får jeg noia.

    2. Marthe du Marthe <3 Å telle timer søvn er et must hos meg også, og får jeg ikke mer enn 7 timer søvn, ja da blir det ikke en fin dag..

    3. Så morsomt innlegg! Kjenner meg så igjen i nr. 7 med stikkontakter. Bruker alltid hundre år på å treffe. Noen har hullene over hverandre, andre ved siden av og en tredje på skrått. Kunne ikke alle stikkontakter vært like?!

    4. Ååh… det med doen, alle vennene mine erter meg for det der! Jeg er livredd slanger! Gikk ikke ut av hytta på en helg når jeg var liten fordi det hadde vært en huggorm der ute… Hahah, uff! Livet altså, skal ikke være lett:-D
      Du er super, håper du får en super dag imorgen Borge<3

    5. Artig innlegg! 🙂 Kjente meg igjen på nesten alle punktene! (utenom 4 og 5) Trodde det bare var meg som gikk rundt med alt i poser.. Jeg har faktisk kjøpt sekk, men går fortsatt rundt med en pose i tillegg.. Ikke håp. x)

    6. 4 og 5! Jeg sjekker uten unntak doen før jeg setter meg ned og legger alltid dolokket ned, just in case. Redd for at et kryp skal krype opp og ut av doen, hah! Jeg får også hjertet litt i halsen når jeg hører fly over meg, mest når jeg er hjemme alene, skikkelig ubehagelig følelse. Uff, godt vi er flere om akkurat dét.

    7. Pleier sjeldent se etter slanger i do…ler,men nå kanskje ?
      Teller timene eg får når eg skal sove,men bestemmer meg aldri for at under 7 timer er grunn for en dårlig dag….instillingen er alt som skal til….eg skal sove x antall timer -de skal bli de aller beste timene med søvn 😀 Sånn tenker eg 🙂
      Morsomt innlegg 😀

    8. Jeg var ingen “sekker” tidligere, men forelsket meg i sekkene fra fjellreven! De er gode å ha på, er plass til mye og når den ikke er i bruk tar den ikke mye plass. God dag 😊

    9. Endelig, jeg er ikke alene om å være gal. 5(!!!)
      Fly, flyplasser og buss har blitt mitt største mareritt. Hater å få noia for noe som er såå liten sannsynlighet får at skal hende meg. Men hvorfor ikke meg, liksom?:o

    10. Hehe herlig innlegg! 🙂 jeg kjenner meg godt igjen på 1,4,6 og 7, spesielt nr. 4 etter en tur til Australia, får du noia for å finne både slanger og edderkopper i doskåla!

    11. hehe, kjenner meg igjen i mye her! jeg også teller hvor mange timer jeg kommer til å sove, og sjekker alltid ned i doskålen før jeg setter meg ned! i tillegg blir jeg så sur hvis internett slutter å funke.. haha :p

    12. Haha. Jeg er også distre. Lever i min egen verden når musikken er på. Noen ganger har jeg tendenser til å sitte å smile for meg sjøl uten at jeg merker det. Andre ganger flirer jeg over stokk og stein uten å vite hvorfor.
      Igår holdt jeg på å smøre deodorant på tannbørsten min når jeg skulle pusse tenner, og idag skulle jeg skru på korken som tilhørte drikkeflaska mi på saftflaska!! Haha. Rart hvor fjern man kan bli når man har musikk på øra.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg