– Ladies Tapas Night –


For et festmåltid! Fredagskvelden min var helt prima. Når Borge bare får god mat servert, sprenges alle lykkebarometer. Når man har 22 varmegrader, syv ulike tapasvarianter på bordet, og er i flotte jenters selskap.. Hva finnes det da å klage på? Mens hele Kristiansand by ristet rumpene på Palmesus-festivalen lagde venninneflokken min og jeg oss vårt eget lille arrangement i stuen til Selini. Vi hadde nok alle hatt weekendbilletter til konserten selv dersom det passet bedre med jobb og andre hyggeplaner, men slik ble det ikke i år. -Og like greit var kanskje det, for fy så koselig vi fikk det sammen likevel!

Vi tok alle sammen med oss et par tapasretter hver, og klokken 19.00 var bordet fylt med både salat, indiske kjøttboller, vegetarkjøttboller, chillimarinert scampi, noe superdigg agurk med ostefyll, lefseruller og oliven. Mmm! Skulle ønske det var hos meg vi hadde fredagsfesten, så jeg kunne inntatt alle de deilige restene til frokost i dag. Mihi!



Etter noen timer i fint selskap her, dro jeg videre til Annika som akkurat hadde kommet inn døren fra Osloferie for å skravle litt med henne, og bare en times tid etter kom Cathrinemor også på besøk til oss! Jammen ble det ei litta tur på byen også like over midnatt, men den tror jeg at jeg kunne ha spart meg for. Haha. Når 17 000 mennesker skal ut i lille Kristiansand by, er det klin umulig ikke bare å komme seg inn på et utested, men også å få kommet seg hjem i en taxi. Dere skulle sett Cathrine og jeg klokken tre i natt… Bestis lå på et tidspunkt på kne i veikanten, med foldende hender og tryglet taxisjåførene om å stoppe for oss. Hahaha. Hjelpe meg.. Kunne jo bare ha stilt oss opp i den milelange taxikøen, men det var liksom bare ikke å foretrekke like sterkt som kneling på asfalten. Heldigvis stoppet det en snill herremann til slutt og kjørte oss trygt hjem til meg hvor vi begge akutt sluknet etter å ha trykket i oss atten nuggets.

Det ble noen morsomme minner av denne natten også da.. Nå har jeg akkurat fått i meg en diger porsjon pyttipanne, og skal straks hoppeavgårde til jobb for kveldsvakt! Kjenner det skal bli deilig å jobbe litt igjen etter tre hele dager med kos og latskap <3 Håper dere nyter festlighetene, dere som skal ut på runde 2 i Kristiansand by i kveld. Skål litt for meg også!


13 kommentarer
    1. Tapas er så godt! Kan du lage et innlegg med noen tips til tapas, eventuelt komme med noen eksempler i en kommentar? 🙂 vi pleier ofte ta med en rett eller to hver, men går av og til litt tom for ideer:)

    2. ååå, så koselig dere har det! Kan du dele litt tips til hva slags mat dere har på tapas kveld, liksom hvordan du/dere lager det du har delt bilde av<33

    3. Hei! Ingen ting med innlegget å gjøre, men håper du kan svare likevel:)
      Jeg er nettopp ferdig med VGs og skal om kort tid flytte til utlandet (alene) (har aldri flyttet før, bodd i samme huset hele litt 19 år gamle liv). Du flyttet jo fra Stavanger til Kristiansand så jeg lurte på om du har noen tips til hvordan jeg kan bli kjent med nye mennesker, samt hvordan jeg skal “klare” meg på en helt my plass? Er så sykt inadvent, så det virker kanskje som en utrolig dum idé, men det er dette jeg har drømt om hele livet.. 🙂

    4. Anonym: Hmm, jeg har ikke så mange ideer utenom akkurat disse her altså! Baconsurrede dadler? Eller stekt asparges surret i seranoskinke? Eller tomat, basilikum og mozerella-salat, tomatbruchetta (beste!). Kjøttboller, kyllingklubber, focaccia, scampi på spyd? Mmm! Det er disse variantene jeg synes er best ihvertfall 🙂

    5. Ellen: Heisann! Så spennende at du skal ut på nye eventyr utenlands. 😀 Jeg flyttet da jeg var såpass ung at dette med å bli kjent med nye mennesker gikk veldig naturlig og greit. Spesielt da jeg kom i en klasse hvor alle jentene var like hesteinteresserte. -Men som voksen har jeg også dratt på noen lange utenlandsreiser alene og selv om ikke jeg heller er så fryktelig utadendt, finnes det alltid mennesker som er imøtekomne, og interessert i å gi en liten innsats for å nå inn til meg også. Det vil nok du også oppleve. -Så lenge du er positiv og glad når du møter nye mennesker så er jeg sikker på at du vil klare deg kjempefint på din nye plass. Bare vær åpen når invitasjoner måtte tikke inn, og takk ja! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg