Et døgn med sørlandsidyll

– Happy hours at Skottevik Camping –



God morgen fra meg! Her kommer det litt flere bilder fra jentenes innholdsrike campingfredag. Du og venninnegjengen din er helt nødt til å sjekke ut alternativene for fine campingområder selv altså, for en tur som dette glir rett til topps på listen over favorittminner i sommer. Det er jeg helt sikker på. Enten det er telt-camping eller med bobil, så blir turer som dette helt fantastiske, og én natt har alle tid til å sette av! Jeg tror vi betalte 280kroner for en natt med bobil på camping Skottevik, og det er en billig liten ferie det! Vi hadde pakket med oss masse deilig vin og grillmat, fiskestang i håp om å få en egen fangst, pikniktepper for syv, og spillet politisk ukorrekt som vi humret og lo til i flere timer utover kvelden.



Vi var også utrolig heldige med været, for uten en sky på himmelen fra klokken 18.00 om kvelden holdt insektene seg borte helt til klokken nærmet seg 23.00. Helt magisk var det å kunne sitte ute i soveposen på pikniktepper og bare kjase og kose seg i mild og god luft. Manglet bare bålet, så ville kvelden vært komplett, men det har vi alt bestemt oss for å ta igjen senere i juni!



Ettersom Selini fyller 25 år i dag, hadde Caroline pakket med partybriller, såpebobler til alle og enhver, rosa pynt og ballonger som vi stæsjet opp bobilen vår med. Dere kan tro det var god stemning!? Ah, jeg er så takknemlig for å ha venninner som er like eventyrlystne og ivrige som meg etter å komme seg ut, finne på morsomme aktiviteter og bare være ordentlig ja-mennesker! Spesielt nå om sommeren! Fy så heldig jeg er som har disse kvinnemenneskene i livet mitt <3




Vi våknet opp til like nydelig vær lørdag morgen, og allerede før 10.00 var jeg oppe og hoppet med kamera mitt rundt på campingplassen. “Skal bare ut på ei litta oppdagelsesferd” sa jeg, og gikk fra jentene under frokosten for å sikre meg noen idylliske bilder før hjemreisen. Jammen fant jeg meg ei nydelig brygge hvor en eldre herremann sto og plukket ut fangsten sin fra nattens garn. Foråsidetsånn, ei litta oppdagelsesferd ble ikke så liten likevel, da jeg fikk øye på ørten krabber og ei flyndre på størrelse med en hval. ” Wæææ, kan jeg få ta noen bilder av fangsten din”, spurte jeg fullstendig i ekstase, og så var det gjort. Jeg ble sittende og prate med denne spennende, eldre herremannen lenge, og hadde det ikke vært for at vi måtte reise hjem en time senere hadde vi vel fått invite til fiskemiddag og. Hoho! 



Så var vi kommet til den artige hjemreisen da! Heh, hadde bare den gått like smooth som turen til! Ler meg ihjel.. 10 minutt hadde vi vel kjørt før temperaturmåleren på bilen viste 130 grader og batteriet lyste rødt. Eller for å være ærlig så lyste vel alt som kunne lyse av varsellamper. I redsel for at hele bilen skulle kapitulere av heteslag, kjørte Annika inn i siden, og slo den av for et par minutt i håp om at den skulle få kjølt seg ned. Vel, for å gjøre en lang historie kort: Der ble vi stående. Bilen var totaldæv, og fem minutt senere sto vi langs veien og haiket med varseltrekanten ute. Girlsa på tur… <3

Heldigvis har vi nok av humor, og heldigvis hadde vi noen snille foreldre, som kunne komme og plukke oss opp langs høvågveien. Bilen kom seg kanskje ikke hjem med det første, men vi gjorde det ihvertfall, og resten av kvelden ble bare en eneste stor fest med mer bursdagsfeiring, vin, grilling og hyttekos <3


Nå skal jeg hive på meg bikinien og komme meg ut på stranden for litt soling og latskap. Vi har fått nok en solskinnsdag i sør, og det forundrer meg ikke om gradstokken skal vise 23 grader denne søndagen også. At ikke alle bor i Kristiansand, forstår jeg faktisk ikke. Haha, det er jo helt upåklagelig her!

17 kommentarer

Siste innlegg