Who Killed Sister Cathy?

Okei, jeg har blitt oppslukt av en ny serie, og når noe så sjeldent skjer, er jeg nødt til å dele det med omverdenen. Det var med ren tilfeldighet jeg slo på noe som virket passe spennende på Netflix forrige uke, og bare noen dager senere hadde jeg sett ferdig hele sulamitten. Nå må jeg vel se og finne noe annet spennende å titte på når det er dårlig vær og jeg ikke skal lese romanene mine! Prison Break sesong 3 kanskje? Oh yes. Skal snurre de første episodene når jeg kommer hjem i morgen kveld allerede. 

– The Keepers –
The Keppers er en dokumentarserie på Netflix som dekker den førti år gamle drapsaken til nonnen “Cathy Cesnik” over syv episoder. Cathy var ikke bare nonne, men også lærerinne på en katolsk skole i Baltimore, og i 1969 fant de henne død i skogen etter at hun hadde vært meldt savnet i to måneder. Hvem morderen kunne være fant de aldri ut, og saken forble uoppklart i mange år. Først i 1994 meldte en av Cathy sine elever seg til politiet og beskyldte skolens prest for å ikke bare stå bak mordet på lærerinnen, men også ha missbrukt elevene sine seksuelt på kontoret sitt.  

Etterforskerne etterlyser flere historier fra elevene ved den katolske skolen, og titalls brev renner inn i postkassen med omfattende historier om prestens ulovlige overgrep. Flere og flere blir tatt inn til intervju med politi og advokater, og jakten på nye spor er i gang. Historien utvikler seg veldig raskt og allerede i episode to var jeg fullstendig oppslukt.  

Jeg elsker dokumentarserier som dette! Den kan minne litt om “Making a murderer”, bare en litt mindre spennende variant. Altså, spør du meg så skal det mye til for å slå førstnevnte, men “The Keepers” er også en original-serie av Netflix med veldig gode anmeldelser, så absolutt verdt å sjekke ut en søndag du er giret på sofa og tvlatskap. Dessuten liker jeg at det bare er én sesong, slik at jeg ikke blir sittende i mange måneder og vente på en avslutning.

Det var ukens tips til dokumentarserie! Fra meg til deg <3 

9 kommentarer
    1. Oi, for et sammentreff, begynte å se på den i går! Så første episode og det virket utrolig spennende! Jeg har min siste eksamen i morgen så skal bruke dagen på det, men gjett om jeg skal “feire” med å se ferdig denne serien i morgen..:D Ha en flott dag videre<3

    2. Ååh, den ser jeg også nå! Sykt spennende og grusom på samme tid. Faktisk synes jeg den er enda bedre enn making a murderer, da den ble litt langdryg etterhvert. Har forresten en veldig spennende film å tipse deg om! “Kidnap” med Halle Berry, tror du vil like den <3

    3. Til Emilie over. Kjempefint at dere vil hjelpe mammaen deres med å få seg en firbeint venn. Håper dere har inkludert forsikring, vaksiner, fôr og utstyr i regnestykket på 10.000 kr. Jeg vil nesten si at om man ikke har råd til å kjøpe hunden har man ikke råd til å eie en hund. Det er mye utgifter om hunden skal ha et bra liv. Det finnea dessuten veldig mange hunder der ute som omplasseres og trenger hjem så kanskje dere skal se på dem fremfor en spesifikk rase. Det finnes bra hunder i alle størrelser og fasonger. Ikke ment som kritikk, men for å gi litt innsikt.
      Lykke til.

    4. Hei! Kan være du vet om disse tipsene fra før, men prøver likevel 🙂 siden du som jeg er glad i turer og sånt, vil jeg sterkt anbefale slike krim-historier på podcast!! Spesielt anbefaler jeg Serial (sesong 1), denne historien fanget meg skikkeøig!! Det ligger masse annet der ute også, blant annet enda en sesong av Serial, S-town og norske Uløst. Synes dette er genialt når man slapper av i solen, eller som sagt når jeg går turer.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg