New Books For Summer

God kveld fra meg i Stavanger by! Nå har jeg satt meg godt tilrette i bestemors sofa her og er klar for å gå løs på første del av første roman for sommerferien 2017. Kjenner jeg blir glad bare av å skrive det. Haha, jeg har bare lest én roman i hele år, og det var i påskeferien, så nå lengter jeg etter å drømme meg bort i noen nye, varme historier! Begge bøker ble jeg tipset om av dere fine, fine blogglesere, så tusen takk skal dere ha! Etter å ha lest bak på innholdsfortegnelsen har jeg en veeldig god følelse på at jeg kommer til å elske dem begge.

– My latest buy –

– Alt Lyset Vi Ikke Ser –
Seks år gammel blir Marie-Laure blind. Hennes far er låsesmed i Paris og bygger en perfekt miniatyr av nabolaget, slik at hun kan memorere det med hendene sine og finne veien hjem. Når hun fyller tolv, okkuperer nazistene Paris, og Marie-Laure og faren må flykte til onkelen. Med seg har de det som kanskje er museets mest verdifulle edelsten. 

I en gruveby i Tyskland vokser foreldreløse Werner opp på et barnehjem. Der trollbindes han av en enkel radio, og takket være denne og hans godt utviklede tekniske talenter blir Werner forfremmet til radiotekniker for nazistene. Hans peilesender skal finne motstandsfolk med radioer, og nazist-gruppen han arbeider for, er ikke redde for å henrette hyppig og kaldt. De trenger helt frem til Saint-Malo, i jakten på radiostasjonen som Marie-Laures onkel driver. Radioen leverer viktige data til motstandsbeegelsen før den planlagte invasjonen, og det kan ikke nazistene ha noe av.

Høres ganske spennende ut eller hva? Jeg skal gå løs på den romantiske romanen først, og når den er utlest om noen dager, starter jeg på den litt skumle varianten. Alt jeg har gjort i dag er å slappe av på sofaen, fått servert nydelig mat av bestemor, fusket med brunfargen en halvtime i solarium og tatt ei litta runde på shoppingssenter med barndomsvenninnen Iselin. Været er faktisk ikke så galt her på vestlandet i dag! -Eller det vil si: det regner ikke. Det er på ingen måte sol heller, men ihvertfall lummert nok til at jeg planlegger en joggetur utendørs i morgen tidlig! Hehe, håper det står bra til med dere også denne tirsdagen. -Og at dere herved har et par nye romaner å skrive opp på handlelisten deres.


– For Evig –
Kailey har en god jobb, og er forlovet med Ryan. -En hunk av en mann som fremstår perfekt på alle måter. Idet hun skal forlate restauranten etter en romantisk middag med forloveden, får hun øye på en hemløs mann på fortauet. Hun går bort til ham for å gi ham posen med restene etter middagen, og får sjokk når hun møter blikket hans. Det er Cade. Hennes livs store kjærlighet, som en dag bare forsvant ut av livet hennes uten å etterlate seg et eneste spor. Det er ingen tvil om at det har hendt noe med ham mentalt. I løpet av de neste ukene hjelper hun ham til å forsøke å komme til hektene igjen, noe hun holder hemmelig for Ryan. Etter hvert som tiden går, innser hun at hun er nødt til å bestemme seg for hva, og hvem hun vil ha..

Tusen takk igjen, for tips til dere som la dem igjen!

18 kommentarer
    1. Har ikke lest akkurat den boken av Sarah Jio enda, men flere av de andre bøkene hennes står i hylla mi og er helt fantastiske!! Enjoy! 😀

    2. De bøkene høres skikkelig spennende ut! Alt gøy med noen bok tips før sommeren! Kos deg masse videre i Stavanger!

    3. Jeg har akkurat begynt på “de syv søstre” og foreløpig virker den ganske god. Vet ikke om du har lest orkideene hemmelighet, favorittboka mi, men der er samme forfatter.
      Om du liker litt “andre” typer bøker så er “inn i det mørkeste hjørnet” en sykt spennende, og god psykologisk thriller. Og piken på toget og er en god bok

    4. Så spennende! Gleder meg til å bli ferdig med siste eksamen så jeg også kan lese litt utenom pensum!
      Et annet spm; hva har du under disse skuldertoppene? Har selv kjøpt meg slik, men å dra ned stroppene på bh ser så rart ut, uten bh her ikke et alternativ her i gården haha! Såå, noen gode tips?

    5. Anbefaler resten av bøkene til Sarah Jio også, min favoritt forfatter! Denne sommeren blir det bøker fra Lucinda Riley som skal bli leses, er allerede ferdig med Lavendelhagen, den anbefalest også 🙂

    6. Ragnhild: Det forstår jeg godt! 🙂 Angående spørsmålet ditt: Jeg bruker ingenting under slike topper som denne. Så lenge de dekker over med noe “ekstra stoff” som henger over brystpartiet så gidder jeg ikke bruke noe, men dersom den ikke hadde hatt det så hadde jeg sikkert bare brukt teip. Hehe! Litt vondt når det skal av, men det duger! 😀

    7. Randi: Hei Randi! Orkideenes hemmelighet har jeg lest, men piken på toget har jeg lenge tenkt på, og denne andre thrilleren hørtes og veldig spennende ut! Jeg foretrekker romantiske romaner, eller sånne varme historier som jeg kan dagdrømme litt i, men en gang i blant liker jeg å slå til med noe litt mer spennende og 😀

    8. Den andre høres kjempespennende ut. Farfaren min ble tatt av nazistene pga at han hadde bygget en egen radio. Heldigvis var politimesteren i byen en skolekamerat av bestefar og lot ham gå.

    9. Du måå lese bøkene til Liane Moriarty, hun er helt fantastisk 🙂 Har blitt oppslukt av samtlige bøker jeg har lest av henne!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg