Hjemmeeksamen – Check!!

Only one more to go! FY så tung en blir i hodet av en eksamensform som dette. Så ør i toppen som jeg føler meg nå, har jeg ikke vært siden eksamen i anatomi, fysiologi og biokjemi i desember. Jeg skal ærlig innrømme at jeg så ganske lett på ei litta to dagers eksamen med full tilgang på hjelpemidler, men etter å ha levert inn mine 3034 ord, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ville ha foretrukket en 4 timers variant uten pensumbøker istedet. Jeg tror jeg brukte fire timer på kildeoppsettet mitt i dag… Altså, grøss og gru! Jaja, nå er årets desidert kjedeligste fag overstått, og forhåpentligvis behøver jeg aldri mer å dykke inn i tørr juss, etikk, politikk, sosiologi og sosialantropologi. Høhø.. Ihvertfall ikke før til neste semester.

Nå gjenstår altså bare én siste eksamen, og den må jeg lese som en HELT til de neste åtte dagene. Heldigvis er det meldt 20 grader og strålende sol så langt værmeldingen kan vise, og da er det jo virkelig bare å ta med pensumbøkene ut! Det gjorde jeg i dag tidlig, og hjelp så fint. Annika og jeg dro til et berg like ved nabolaget mitt her på Justneshalvøya og der ble vi liggende i tre timer og spise jordbær, vannmelon, sole oss og lese til hvert vårt. Slike eksamensinnspurter klager man ikke på!

Nå har jeg tatt turen til Siri for en liten pause fra alt som er skolerelatert. Hun skal servere oss litt deilig vegetar i kveld, og det skal bli godt det! Jeg håper dere kan være litt tålmodige med meg disse resterende åtte dagene. Det er bare én uke igjen av dette forbaska kjøret mitt nå, og SÅ skal jeg ta meg en to måneders ferie med blogging, soling og kos! -Og jobb på helsesenter da, men det går også under kos. Ihverftfall i forhold til pensumpugging.

Har dere det bra?! Tre døgn uten bloggskriverier føles jo som en evighet <3
Vi er vel kanskje flere som er oppslukt av eksamensinnspurt om dagen.. 

33 kommentarer
    1. Flink!! Hvor får du all motivasjon fra? … har eksamen på fredag, mandagen og onsdag .. Eier ikke motivasjon ….

    2. Masse lykke til 🙂 Hatt minimalt med hjemmeeksamen, tror det har vært et essay. Skolene gjør mye ulikt.
      Bare et lite tips: Endnoteweb. Leverte bacheloroppgaven igår og spart SÅ mye tid ved å bruke det programmet 🙂 Anbefaler deg det.
      Straks nyutdannet sykepleier!

    3. Må bare si hvor sykt spennende og inspirerende det er når du skriver om studiet ditt! Det har virkelig hevet bloggen din mange hakk for min del 🙂 er selv student og kjenner meg så godt igjen i det du skriver, samtidig som du hjelper meg å holde meg motivert! Masse lykke til med eksamensinnspurten 🙂

    4. Gratulerer med vel gjennomført eksamen! Jeg ble også ferdig med en av de to eksamenene mine i dag, og det føles så deilig!

    5. Godt å høre at alt står bra til, ble nesten litt bekymra. Men skjønner deg godt, bra du tar pauser når ting står på! Når det kommer til kilder, så vil jeg anbefale deg å sette deg inn i endnote med det samme. Etter en del oppsett, går ting såå enkelt med refereringen. HVL/HiB har gode eksempler på nett også 🙂
      Lykke til med siste eksamen x

    6. Jeg har min siste eksamen i bachelor i sosialantropologi på mandag, så er det endelig ferie! : D masse lykke til med lesinga til siste eksamen <3

    7. Hei Marthe!
      Grattis med levert hjemmeeksamen, og lykke til med siste innspurt! Jeg går selv første året på sykepleien ved en annen skole og er midt i eksamenskjøret selv. Krysser fingrene for oss begge!
      Titter jevnlig innom bloggen din, og etter at du begynte på sykepleien ble det bare enda mer interessant å følge deg. Kunne du tenke deg å skrive litt om studiet, og hvordan det er bygget opp ved ditt universitet? Synes det virker å være så annerledes fra hvordan det gjøres hos oss, og det er sikkert helt annerledes igjen andre steder i landet! Hadde vært interessant å lese hvordan studiet er bygget opp, og tankene dine rundt å ha fullført første år (SNART 😀 ) og hvordan det har vært i forhold til forventninger og slik. Virker jo som at du har en positiv opplevelse av det til nå alt i alt i hvertfall 🙂
      Stor klem, sender deg det siste jeg har igjen av styrke til å fullføre de neste ukene før en etterlengtet sommerferie!

    8. Masse lykke til med innspurten! <3
      Jeg har selv eksamen i medikamentregning neste uke, og lurte på om du har noen gode tips? Både i forhold til medikamentregninga og til eksamensdagen!

    9. Hei. Gratulerer så mye med levert hjemmeeksamen! Du er veldig flink 🙂 Vi er definitivt flere som er oppslukt av eksamensinnspurt. Teller ned til sommerferien, og krysser virkelig fingrene for at jeg består eksamen. Min siste eksamen er medikamentregning, og jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig. Siden du klarte det på første forsøk så lurer jeg på om du har noen huskeregler eller gode tips å komme med? Kunne virkelig ha trengt det nå, hehe 🙂 Lykke til videre med eksamenslesingen 😀

    10. Går 2.året på splutdanningen i Krs, vi skal til med tredagers hjemmeeksamen tirsdag-torsdag neste uke!
      Før det endelig er klart for to uker simuleringspraksis og praksisstart i medisin-/kirurgi til høsten

    11. Et lurt tips er og alltid legge inn kilder underveis. Det er så kjedelig å sitte igjen med det til slutt.

    12. :): Hei hei! Så morsomt å høre hvordan de ulike skolene har lagt opp opplegget så forskjellig. Hos oss hadde vi jo medikamentregning før selve praksis! Det er så lenge siden jeg tok den nå at jeg nesten ikke husker noe fra lesingen min til prøven, men bare løs hundre gamle eksamensoppgaver og vær sinnsykt nøye på benevning under testen. Det ER så viktig å sjekke alle benevninger tre ganger. Du kommer garantert til å få tid til å løse oppgavene flere ganger dersom dere har like “få” oppgaver som oss, så gjør det dersom tiden strekker til så du får dobbel og trippelsjekket 🙂

    13. Siri: Tusen takk Siri! Jeg har ikke noen andre tips enn 1. Løs en haug av gamle eksamensoppgaver og 2. Dobbel og trippelsjekk svarene dine på eksamensdagen. Les oppgavetekstene NØYE og dobbelsjekk alle benevninger både i oppgavene og i besvarelsene dine. De som stryker, stryker nesten alltid på sistnevnte, så vær suuuperkonsentrert! 😀 Masse lykke til med lesingen selv! <3

    14. Kajsa: Heisann! Synes det er så moro at andre sykepleierstudenter titter innom her i blant. Jeg har lenge hatt planer om å skrive et innlegg om selve praksis-perioden og min erfaring rundt den, og så fort siste eksamen er fullført vil jeg nok også ha et lite “oppsummerings-innlegg” med litt erfaringer og tanker rundt mitt første år på sykepleien. Jeg skal få til disse blogginnleggene så fort jeg starter ferien! 😀 Stor klem tilbake, og masse lykke til selv i denne siste hektiske innspurten!

    15. Julie M: Tusen takk! Ohoi! Kunne hatt behov for litt Julie-hjelp i går jeg da! Hehe, masse lykke til med siste innspurt selv 😀 Tror vi er en hel haug av studenter som er klare for sommerferie nå. Heldig du er som bare har en siste helg med finpuss igjen! 😀

    16. Eva Kristine: Motivasjonen kommer med tanken på sommerferien som venter rett rundt hjørnet. Jeg vil gjerne kunne ta den med god samvittighet, og da MÅ en jo bare stå på en liten uke til. You can do it! Heier på deg 😀

    17. Hei, jeg skal jobbe på sykehjem i sommer. Etterpå har jeg søkt meg inn på syklepleien. Jeg blir så motivert og nysgjerrig når jeg ser du skriver om skole. Jeg kurer derfor på om du kunne kommet med noen tips når det gjelder jobb og sykepleier studiet. Tusen takk på forhånd for svar😊 God klem, lykke til med eksamen!!

    18. Såå vakker du er, lurer på hvor smykket ditt er fra? Det med den runde gullsirkelen?? Lett etter et sånt lenge.. <3

    19. Gratulerer med overstått eksamen! Har selv tredagers hjemmeeksamen som starter på mandag.. har du noen lure tips? 🙂

    20. Skulle så ønske vi og hadde hjemmeeksamen i det faget.. Det å skulle ha kontroll på 27 forskjellige pensumbøker og vite at du har en 6 timers skoleeksamen med ingen hjelpemidler det tærer på motivasjonen.. Men alt går bra til slutt, snart er det sommer 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg